SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Skal tro hvor mange salg SAS har mista på denne "featuren"...
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,393
    Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Ja dessverre. Ser ikke ut som at det blir fikset hos noen av oss heller;)
     
    Kristian liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,282
    Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en Ø i navnet mitt (Hølmen)
    Navnet ligger inne på min bruker på SAS.no (og i app), og jeg bruker dette som ferdig utfylt når jeg bestiller billetter.

    Tidligere ble denne alltid til OE (Hoelmen) når jeg bestilte billetter hos SAS, nå blir den "oversatt" til bare O (Holmen). Noen andre som har lagt merke til dette?

    Når jeg bestiller Star Alliance bonusreiser, så blir Ø til OE.

    Jeg har ikke hatt noen problemer med å reise med billetter med bare O, så det er sagt.
     
  4. mobie

    mobie Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg la merke til det samme på en booking nylig hvor Ø var blitt til O og ikke OE som har vært det vanlige for meg. Lurte på om det var noe jeg hadde gjort annerledes, men da er det ikke det. Dette var på en Star Alliance booking.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,282
    Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig. Jeg sende en epost til SAS og spør hva de tenker om saken. (Forventer ikke noe intelligent svar. )
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Ø-en min har har også endt opp som O på nye bookinger. Sist jeg reiste med O (og ikke OE, som i den maskinlesbare delen av passet) måtte jeg innom skranke pga. trøbbel med registrering av API etter scanning av pass. EB-statusen falt også ut ved innsjekk pga. mismatch mellom navn i billett og profil, men ble liggende inne etter ny registrering.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,329
    Likes mottatt:
    24,069
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg endret navnet mitt fra Ø til OE hos SAS for mange år siden og har ikke angret, eller hatt problemer, siden. Bruker konsekvent OE utenfor Norge.
     
    holmen, Nordlands and trygveat like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,282
    Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kanskje den enkleste løsningen ja..
    Tror jeg må endre navn, så alt blir litt enklere. 5 navn og norske bokstaver gjør det mer komplisert enn nødvendig.
     
    Molde liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje der årsaken ligger, med så mange navn blir det mye som skal ha plass, og da sparer man et tegn på å kutte ut E når Ø gjøres om.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,282
    Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje.. men det er jo bare 7 bokstaver i etternavnet.
     
    RoadKing liker dette
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    4,181
    Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Nå går det i sirup på alle sitene til sas. Sas.se, flysas.com etc… Feil ved bestilling også… Schwarte!
     
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    2,059
    Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk faktisk en utfordring med at Ø ble til O på en SAS bonus billett til USA da jeg skulle sjekke inn. Online check-in gikk ikke, sikker fordi navnet ikke matchet passet. På innsjekken så funket heller ikke innsjekkingsmaskinen, sikker pga passet der også.

    Så ville ikke en Widerøe ansatt sjekke meg inn manuelt, det turte han ikke og han kunne fortelle meg at dette kunne de få titusenvis i bot for å gjøre i verste fall. Det at jeg hadde Ø i navnet men O billetten mente han var feil navn i booking og anbefalte meg å ringe inn til SAS for å endre navnet mot betaling. Så han sjekket med kun inn til OSL, hvor jeg så på OSL snakket med en SAS ansatt i innsjekk og vips hun fikset dette på 1 minutt og sa at dette har de hele tiden nå og det er ingen problem.

    Vel, hadde jeg hatt bagasje å sjekke inn så hadde jeg vel ikke fått den sjekket inn hele veien vil jeg tro. Ganske så klønete greier av SAS dette, når man hadde et velfungerende Ø=OE system i alle de år tidligere. Nokså relevant her i Norge vil jeg si at dette funker.
     
    trygveat, holmen and RoadKing like this.
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Diamantmailen ordnet «name correction» (fra O til OE) på F&F-booking til SFO uten diskusjon. Avgang 0700 fra OSL, så fint om online check-in fungerer.
     
    holmen and Skarven like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,282
    Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Prøver å booke en Star Alliance bonusreise, men blir bare logget ut fra sas.no. I appen får jeg beskjed om det "ikke er en pågående sesjon med denne brukeren" eller noe sånt..

    Noen andre som opplever problemer nå?
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,282
    Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte mail til sas om dette med Ø/OE/O, og fikk dette svaret:
    Så da tolker jeg det til at SAS tar ansvaret, dersom det ikke funker å ha O i billetten, når det står OE i passet. (Men jeg er ikke overbevist)
     
  16. globetraakkers

    globetraakkers Reiseavhengig

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Noen andre som har fått opp denne feilmeldingen i dag?

    "Noe gikk galt når du forsøkte å bekrefte dine Eurobonus-poeng. Vennligst ring kundeservice."

    Screenshot_20240124_210458_com.opera.gx.png
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,282
    Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Den får jeg opp hver dag. Ofte hvis jeg har booket en billett, og så søker opp en ny. Da vil den ikke. Må ligge ut og inn igjen for å få kontakt.
     
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Aaargghhh!
    Forsøker å booke en AGP-OSL (betalt reise) via profil (I Chrome) med alle vanlige innloggingsdata (EBD-profil) og det kommer repetetivt opp
    "Please enter your frequent flyer provider code." Har forsøkt å fjerne Prefix, logget ut/inn, men samme loop hele tiden. :mad:
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Alle flyvninger i søket på sas.no og i app er forskjøvet med en time:

    upload_2024-1-26_11-47-14.png

    Fra avinor.no:

    upload_2024-1-26_11-47-54.png
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Tidssone problematikk kanskje?
     

Del denne siden