SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk i dag en av de «vanlige» mailene fra SAS om ruteendring, en Mail som krever detektivarbeid for å finne ruteendringen. Det er jo heller ikke alltid at jeg finner endringen når turen inneholder 8 flygninger.
    Gleden med denne turen er at Singapore Airlines er involvert og derfor sende de også mail.
    Se forskjellen på mailene:
    1FA7BDED-6418-4D02-BF3F-F3DEF0B75F5D.jpeg
    CFCB5401-929E-469D-9879-FA19B7F30485.jpeg
     
    cooolcatz, EndreD, RoadKing and 4 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg har har akkurat fått 16(!) epost fra SAS med ruteendringer.. Så når jeg kommer frem på hytten starter detektivarbeidet.. :rolleyes:
     
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du fått noen pinsenøtter å knekke :p
     
    holmen liker dette
  4. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg får varsel i appen, kommer det opp hvilken flyvning som er kansellert der.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Hm. Jeg kommer bare til forsiden i appen når jeg trykker på et varsel i appen.
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Man får ikke det på første siden eller noe slikt. Man må fortsatt bla til riktig "reise" hvis man har mange reiser, men når man har kommet til riktig reise så ser man det veldig tydelig...
     
    EndreD liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke hos meg tydeligvis
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har litt å lære får vi si.
     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er i utlandet og får fremdeles 403-feilkode når jeg åpner appen. Må bruke VPN med Norge som land for å få tilgang. Regner med de fikser dette etter hvert?
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
  11. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    For min del funker det kun første gangen jeg går inn på aktuell reise etter å ha fått varsel, neste gang jeg går inn er den kansellerte reisen borte fra oversikten.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ah. Der har vi nok svaret.
     
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Funker for meg med VPN i både Europa og statene, kan se ut som at dette hovedsaklig gjelder Asia.
     
  14. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Gjelder Australia også.
     
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk akkurat beskjed om at det ikke fungerer i Ungarn. Det gikk med VPN til Norge.
     
  16. foxman

    foxman Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Hei er det noen andre som får feil, når de forsøker å endre en flyvning? Jeg trykker «endre bestilling», så får jeg bare denne meldingen. Har forsøkt på flere av mine bookinger, samme som skjer på alle. Snakket med SAS på chatten, de var ikke kjent med feilen
     

    Attached Files:

  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes jeg alltid får feil når jeg prøver å endre bestilling på nett.
     
    foxman liker dette
  18. Silferlood

    Silferlood Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Gäller det på alla sorts bokningar? Jag får fel när jag skal ändra bonusbiletter!
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg reiser stort sett på bonusbilletter, så det er nok der jeg ser det oftest. Men senest for noen dager siden på en betalt billett.
     
    Silferlood liker dette
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Nå begynner jeg etterhvert å bli mektig lei bolaget.

    Tikket nettopp inn en mail om at en direkteflight til AAR i januar 2024 var kansellert, og at jeg var ombooket til en tidkrevende melkerute via CPH med fem timer senere ankomst. Det har jeg ikke tid eller lyst til, så da benyttet jeg anledningen til å kansellere hele greia. "If you choose not to travel, you can cancel your booking and get a refund if your flight was cancelled, or if your flight schedule was changed by more than one hour.". Det var smooth sailing helt til Refund Notice bebudet kr. 0.00 tilbake. Det er et par tusen mindre enn jeg tross alt betalte, så da skulle det vel bare være å kontakte bolaget.

    Men neida. Ingen av de generiske formularene åpner for å klage på refusjon på grunn av schedule changes, og Other Matters Claim tillater ikke å klage på andre flighter enn senest dags dato.

    Noen ideer om hvordan jeg bør skride frem for å fremme kravet? Jeg har mildt sagt ingen tro på telefon eller gullmailen (som uansett kun håndterer rene EB-anliggender), men spørsmålet er om det ligger et eller annet skjema jeg ikke har funnet i SAS IT-jungelen som kan brukes?
     

Del denne siden