Fikk i dag en av de «vanlige» mailene fra SAS om ruteendring, en Mail som krever detektivarbeid for å finne ruteendringen. Det er jo heller ikke alltid at jeg finner endringen når turen inneholder 8 flygninger. Gleden med denne turen er at Singapore Airlines er involvert og derfor sende de også mail. Se forskjellen på mailene:
Ja, jeg har har akkurat fått 16(!) epost fra SAS med ruteendringer.. Så når jeg kommer frem på hytten starter detektivarbeidet..
Man får ikke det på første siden eller noe slikt. Man må fortsatt bla til riktig "reise" hvis man har mange reiser, men når man har kommet til riktig reise så ser man det veldig tydelig...
Jeg er i utlandet og får fremdeles 403-feilkode når jeg åpner appen. Må bruke VPN med Norge som land for å få tilgang. Regner med de fikser dette etter hvert?
For min del funker det kun første gangen jeg går inn på aktuell reise etter å ha fått varsel, neste gang jeg går inn er den kansellerte reisen borte fra oversikten.
Hei er det noen andre som får feil, når de forsøker å endre en flyvning? Jeg trykker «endre bestilling», så får jeg bare denne meldingen. Har forsøkt på flere av mine bookinger, samme som skjer på alle. Snakket med SAS på chatten, de var ikke kjent med feilen
Jeg reiser stort sett på bonusbilletter, så det er nok der jeg ser det oftest. Men senest for noen dager siden på en betalt billett.
Nå begynner jeg etterhvert å bli mektig lei bolaget. Tikket nettopp inn en mail om at en direkteflight til AAR i januar 2024 var kansellert, og at jeg var ombooket til en tidkrevende melkerute via CPH med fem timer senere ankomst. Det har jeg ikke tid eller lyst til, så da benyttet jeg anledningen til å kansellere hele greia. "If you choose not to travel, you can cancel your booking and get a refund if your flight was cancelled, or if your flight schedule was changed by more than one hour.". Det var smooth sailing helt til Refund Notice bebudet kr. 0.00 tilbake. Det er et par tusen mindre enn jeg tross alt betalte, så da skulle det vel bare være å kontakte bolaget. Men neida. Ingen av de generiske formularene åpner for å klage på refusjon på grunn av schedule changes, og Other Matters Claim tillater ikke å klage på andre flighter enn senest dags dato. Noen ideer om hvordan jeg bør skride frem for å fremme kravet? Jeg har mildt sagt ingen tro på telefon eller gullmailen (som uansett kun håndterer rene EB-anliggender), men spørsmålet er om det ligger et eller annet skjema jeg ikke har funnet i SAS IT-jungelen som kan brukes?