SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,765
    Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det bare å smile og takke :)

    SAS IT er som det er....
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,563
    Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Så sant så sant :) En gang over dammen overhørte jeg de se "han skal ikke betale, han er pandium" da jeg spurte om snacks.. I wish :)

    Nå blir jeg diamant igjen i desember så jeg får ta det som en ekstra bonus
     
    RoadKing liker dette
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    6,007
    Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser at "Activity" oversikten under "Me" i appen trenger en oppdatering. Den viser alltid level points, selv om disse er 0 hvis man bare har fått bonus points. Ikke noe stort problem såklart siden man bare kan tappe på kortet for å åpne den detaljerte oversikten der begge vises.
     
    Sonictravel liker dette
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt EBB & Meny mer

    Innlegg:
    1,753
    Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    17(!) dager ventetid på mail for EBD og svaret de kunne gi var at de kunne heller ikke se noen billetter. Den er grei.
     
  5. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,022
    Likes mottatt:
    7,832
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på hva som har skjedd, men siden juni/juli har det tatt helt enormt med tid å få svar.
    De sender som regel også ut 'kundeundersøkelsen' i etterkant, jeg pleier som regel alltid å følge opp med at det generelt tar for lang tid.
     
  6. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    922
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer dere andre inn på Point Sharing siden?

    upload_2024-9-24_12-3-56.png

    upload_2024-9-24_12-4-11.png


    Jeg får bare feil....
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,287
    Likes mottatt:
    75,539
    Bonuspoeng:
    293
    Flere som får denne på profil-siden på SAS.no? Var sånn i går også.
    upload_2024-9-24_12-30-49.png
     
    btm liker dette
  8. Sexxes

    Sexxes Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Samme gjelder meg. Kommer inn på alt annet jeg har prøvd.
     
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Et par nye kuriositeter:
    1. Har bookinger til AGP T/R juni/juli-25., er EBD og booket EMG. Nå "flyttet" tilbake til rad 22(!), og setekartet er ellers helt tomt(?), forbereder man seg på intro til biz-kabin og vil helgardere med nok space?
    2. Forsøker å gjøre tilleggsbooking samme datoer for nye medreisende, uten å være innlogget går det greitt, men et søk som innlogget gir kun feilmeldinger.. Que pasa?
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,765
    Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Det gikk feil. 2 ganger, liksom :)

    Fornuftig at de har begge språk selvsagt, men irriterende at dette dukker opp hver eneste gang jeg gjør et søk for poeng på sas.no

    upload_2024-9-29_22-20-14.png
     
  11. Doc

    Doc Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har fått rød strek øverst i to dager nå, uten å kunne bestille billetter. Måtte bestille i appen. Hverken Chrome eller Safari hjalp. Har andre problemer også?
     
    tobeornot999 liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,287
    Likes mottatt:
    75,539
    Bonuspoeng:
    293
    @OttoL måtte bruke inkognitomodus for å få til å bestille.

    Jeg har hatt hell med å slette cookies i Chrome. Som burde være helt unødvendig, men det er mye rart som skjer på den nettsiden.
     
    Doc and tobeornot999 like this.
  13. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    1,329
    Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    De gjør oppdatering på Eurobonus nå mellom 22.00 og 02.00 står det. Spennende å se om det blir forbedring eller "forbedring".
     
    milehigh and haifinn like this.
  14. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke helt SAS IT, men kanskje likevel. Sliter expertflyer med seteoppslag mot SAS for øyeblikket? Ikke klart å søke siste par dagene. Fungerte før dette.
    Sitter og rekalkulerer/følger med en budgiving på en flight over dammen på fredag, og får bare feilmelding nå på Seat map..

    "An error has occurred while communicating with the airline reservation system. The support team has been notified of this problem. Thank you for your patience and understanding."

    edit: Ser på Flyertalk at det er et generelt problem med ExpertFlyer
     
    Last edited: 22. okt 2024
  15. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,752
    Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøker at bestille bonus billett i sas appen, men får opp følgende feil
    IMG_1228.jpeg
    Har forsøkt at logge ut og inn igjen, men uten held.
    Andre med samme problem?
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,765
    Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, denne meldingen kommer og går.

    Har ikke sett den på noen måneder nå, og det har alltid løst seg ved å slette (manuelt) alle cookies på SAS web og deretter logge inn på nytt.

    Eller bare prøv en Chrome i incognito mode. Det gir samme effekt.
     
    Schlandy liker dette
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    1,448
    Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha fått epost om en schedule change gikk jeg inn på sas.no og fikk opp mulighet til å endre tidspunkt på retur til dagen før, som passet meg bra. Ny utstedt billett hadde derimot fått endret utreise til ønsket ny retur. Tydeligvis like viktig å dobbeltsjekke at man får det utstedt riktig på slike endringer som på bonusreiser!

    Fikk rettet det opp med å ringe kundeservice. Forresten ny kortere automatisk svarmelding på telefon, inkluderte noe sånt som "thank you for being a premium customer, you will now be prioritized in the que". Også ny ventemusikk når man blir satt på hold ;)
     
    RoadKing, Kjetil L and holmen like this.
  18. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,022
    Likes mottatt:
    7,832
    Bonuspoeng:
    183
    For noen år siden hadde jeg et lignende tilfelle. Sjekket appen dagen før avreise på en guttetur til Riga og syntes det var veldig rart at det stod 6 hours to next flight. Det viste seg altså at hjemreisen var samme kveld som ankomst.

    Noen måneder i forveien var det schedule change og jeg booket selv om på nett til en avgang som passet. Ettersom vi reiste på to bookinger fra SVG til RIX er hypotesen min at det ved ombooking automatisk kom opp dato tilsvarende første mulige returdato, altså samme dag som ankomst, uten at jeg la merke til det.

    Det ble en dyr lærepenge til 10-12k for å booke om, men tur ble det.
     
    Nordlands liker dette
  19. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Sliter med å gi bort status om dagen. Har en kompis som skal få gave-sølv med meg (er statusløs, og får ikke gull med meg sånn uten videre)
    Flere som har samme problem? Prøvd alle triks som slette cookies, incognito osv.
     
  20. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,752
    Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter med samme problem her og har gjort det lenge. KS hjalp med at gi bort kort, men irriterende SAS ikke får orden på det
     

Del denne siden