SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk en annen feilmelding på nettleser (og app, for såvidt) for to uker siden: bonusbooking ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere. Ringte inn for å bestille, men agent fikk ikke til å trekke poeng eller sende betalingslenke. Etter en del undersøkelser med IT fant hun ut at bruken min (uten at jeg var varslet) var sperret for bonustransaksjoner og kommunikasjon. Hun måtte ringe HQ for å få dem til å løfte sperren, og da kom betalingslenke og poengtrekk like etterpå.

Jeg har ikke blitt klok på hvorfor brukeren min ble sperret, men jeg satt og søkte mye på billetter (med VPN som ikke var lov å slå av). Har i etterkant fundert på om det var utløsende faktor.

2. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det er Interline-avtale mellom selskapene kan dette gå fint. Avhenger av agenten i OSL. Jeg forsøkte på det fra Norsk By for en måned siden, og agenten meddelte at hun ikke fikk opp kompatible flighter på meg. Når jeg kom til Oslo og sjekket inn bagasje på ny var det ingen problem å sjekke denne inn til endelig destinasjon. Hadde tre separate billetter på utreisen: Norsk By - OSL (SK), OSL-BKK (SQ, men codeshare SK) og BKK-SGN (VN). Jeg var kanskje litt heldig som stakk innom transfer desk i BKK, for der var de veldig opptatt av å spore bag-nummeret for å få den med på neste flight.

I fjor hadde jeg sammenhengende billett hjem fra Asia (OKA-KIX-BKK-OSL), men ANA-agenten (og supervisor) ville ikke sjekke bag inn lengre enn BKK, fordi avreise BKK-OSL var 00:05 neste dag (8t layover) :p

mrt liker dette
  3. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    SAS-nettsiden altså.. Tidligere så ble jeg utlogget altfor raskt, noe som var irriterende.
    Nå er jeg fortsatt innlogget om jeg åpner nettsiden noen timer senere, men når jeg faktisk prøver å gjøre noe, så kommer det både en og to røde bannere på toppen med feilmelding.. Om jeg logger ut og inn igjen, så fungerer det som normalt igjen (dvs funker stort sett, men ikke alltid)

Last edited: 14. juni 2025
    unwillingnorthman liker dette
  4. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare meg, eller gir den nye nettsiden, som tilsynelatende er i Beta månedsvis etter lansering, mye mindre funksjon for Eurobonus, f.eks partnerbooking?

5. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Kanskje alle agentene som lover å ringe tilbake faktisk ringer tilbake, men at det er noe feil med deres telefonlinje, for jeg ble aldri ringt opp etter at samtalen vår brøt:confused:.
    upload_2025-6-22_9-50-46.png
    Hyggelig at de følger opp på mail da, men hadde vært kjekt å kunne svare på mailen også, og ikke måtte ringe inn hver eneste gang hehe.
    Fikk uansett fikset problemet ganske asap da jeg selv skjønte at bookingen ikke ble confirmed da telefonen brøt. Nå er hvertfall confirmation på mail og har kunnet velge seter i appen så da burde jo alt være i orden

Stuttfeiten, Rapolo and btm like this.
  6. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg bare ny nettside, men synes det er store mangler på Eurobonus her. Noen har funnet en innstilling som gir oss den gamle?

7. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Fjern "beta." fra nettadressen

The_Dude liker dette
  8. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113

Tyvärr

Attached Files:

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ny sas.no hos meg også, og det går SKIKKELIG treigt!

10. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kom inn på gammel award booking via app. Regner med at man fortsatt kan nå den når man bruker direktlink

11. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Ja dette var buggete og treigt. Skulle endre setevalg eller kansellering og ombooking og bytte litt om på familien, men da "henger" de gamle setene igjen, så man kan ikke stokke om. I tillegg mener den at jeg ikke har valgt seter dersom jeg bare endrer på enkelte og ikke alle.

Spent på å høre hva som faktisk er bedre i denne versjonen og som gjør at de har brukt penger på dette.. Klarer ikke se noe åpenlys UX enda hvertfall.

The_Dude and SK927 like this.
  12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    De klarte jo ikke få den gamle sas.no stabil selv om den var i prod i 5-6 år.. kan bli interessant dette :)

tobeornot999, EndreD and The_Dude like this.
  13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,464
    Bonuspoeng:
    183
    Beta-siden er ikke beta lenger…

14. holmen

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke i navn nei.. :D

tobeornot999, The_Dude and jgroneng like this.
  15. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er egentlig litt imponert.

Av alle IT-endringer hos SAS, var nok ny public web det siste kundene etterspurte. Nå er det jo ulike team som gjør ulike ting, men dette handler først og fremst om hvor man legger pengene.

Her lukter det konsulentavgjørelse.

Insomnia4u, EndreD and SK927 like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Hver gang jeg logger på sas.no på laptop får jeg melding fra SAS på telefonen, litt skremmende fordi meldinger på telefonen vanligvis betyr endringer på en bestilt reise.
    Nå er det bare en melding om at "noen" har logget seg inn på min side ...

17. holmen

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes den "gamle" var mye mer oversiktlig og enkel å finne frem på. Selvfølgelig, det hjelper å ha brukt den i noen år, men nå er alt hvitt, og det vanskelig å skille mellom informasjon og "reklame". (Kanskje jeg bare er gammel og grinete?)

18. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får ikke gjort noe på den nye nettsiden.
    Får logget meg inn, men så fort jeg prøver å komme meg noen vei så blir jeg automatisk logget ut.
    IMG_1975.jpeg

19. Stramund

Stramund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
  20. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vært plaget med en sort side etter innlogging mange ganger med den nye nettsiden, og med den forrige nettsiden, så var til/fra utfylt med forrige søk. Det er den ikke lenger.

Får denne flere ganger etter innlogging:
    upload_2025-6-29_17-52-49.png
    Får prøve å slette litt cookies osv. Men skal jo ikke være nødvendig om SAS gjør jobben sin....

Last edited: 29. juni 2025

Del denne siden