SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    630
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Ankommer AMS 10 minutter tidligere jf. opprinnelig billett, så da er vel det endringen :)

2. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    878
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke lett å stole på SAS IT. Jeg har en bonus reise til San Francisco i Business. I går ser jeg plutselig på nettsiden at returen er endret til Premium! Jeg venter til i dag, og det står fortsatt Premium. Jeg sjekker så appen, og der er også returen endret til Premium. Men setet er fortsatt i Business.
    Jeg blir engstelig og ringer SAS. "Vi har SÅ mye feil med SAS IT om dagen. Folk ringer og klager hele tiden. Ikke bry deg om det. Du står fortsatt i Business"!
    Hvor mye koster dette SAS i unødvendige telefoner pga. at SAS IT er helt på jordet?

Attached Files:

Skarven and EndreD like this.
  3. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    53
    Den betegnelsen er ofte ikke til å stole på, det er booking/service class som gjelder. Trodde i et øyeblikk jeg hadde blitt oppgradert på OSL-CPH her men klasse X = Eco Bonus, I = Business bonus

upload_2025-11-26_20-44-21.png

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg begynner de å rote det til enda mer for partnerreiser. Her reiser vi tydeligvis med Flexbillett hjem…
    IMG_0052.png

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,877
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du ikke vil opprette separate konti/epost pr. barn er det mulig å lage alias på gmail-adresser. Dvs. at du har en konto og flere e-postadresser som alt havner hos deg uten noe mer oppsett..

Cumulus liker dette
  6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Hjertesukk når det gjelder visning av reiser på web. En eller annen gang i det siste, har de sluttet å vise refnr på reisene. Noe som er dumt når man feks har 3 reiser til samme destinasjon.
    Enda mer frustrerende blir det når rekkefølgen IKKE er den samme for hver refresh!
    La oss kalle reisene for A, B og C. Så hvis jeg velger reise nr 2 i visningen 5 ganger, så er det ikke B som kommer opp hver gang. Heller A, A, C, C, A, B, A… Helt tilfeldig, og meget frustrerende når man skal ha tak i reise B!!!
    Why SAS?!?

EndreD, Cumulus and holmen like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,510
    Bonuspoeng:
    293
    Har også lurt på hvorfor de har fjernet det fra oversikten..

8. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    973
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ombooket en award billett i går som jeg hadde betalt 10.000 poeng for, fordi det nå kostet 6000 poeng.
    Allt greit så langt og fikk tilbake 10000 og ble trukket 6000 poeng.
    Men jeg ser at jeg betaler 295kr i ombooking fee.
    Skal det ikke være 250kr i ombookings fee,slik det står i reglene.
    a1.jpg

9. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,464
    Bonuspoeng:
    93
    Man belastes hovedsak i avreiseflyplassen valuta, så her har du blitt belastet 25 EUR. Ser riktig ut det hvis du har endret en avreise fra et EUR-land.

FlyMCO liker dette
  10. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    973
    Bonuspoeng:
    93
    I see. Lærer noe stadig vekk. Takk

btm liker dette
  11. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som at poengvisning endelig er tilbake når man bestiller flybilletter!

Preference, Earl, Kristian and 3 others like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    Feil i mail fra SAS i dag. Forslag om å bestille bonus-billetter bla til London.

Eneste problem var at de oppga at jeg hadde 3k poeng oppe i høyre hjørne. Som er ca 1% av de riktige poengene på kontoen.

Og som definitivt ikke bringer noen til London, eller til Bergen for den del :D

Maggie liker dette
  13. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    973
    Bonuspoeng:
    93
    Mine siste email for 2 uker og 1 uke siden viste at jeg hadde 125 poeng i høyre hjørne av emailen. Men den jeg fikk denne uka viste riktig,så det er noe som flere har.

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,510
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Mangler ca 1 mill poeng på den saldoen de viste i siste mailer.

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,858
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er det som bestemmer hvordan SAS foreslår reiser når jeg søker for å booke.

Jeg søker OSL-SJJ, får opp ruten: OSL-CPH-ZRH-SJJ

Så tenker jeg at jeg kan slå til på SAS sitt kalender på doble poeng og booke selv OSL-CPH-ZRH i business, også gå via Swiss å booke ZRH-SJJ for seg selv (greit med timer i mellom, jeg tar sjansen).

Når jeg da søker OSL-ZRH som en enkeltreise får jeg ikke opp muligheten OSL-CPH-ZRH som SAS foreslår i reisen OSL-SJJ. Hvorfor ikke? Hva gjør jeg (eller SAS) feil?

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,973
    Bonuspoeng:
    183
    Får opp både direkte OSL-ZRH og via CPH likt som jeg får på søk OSL-SJJ en tilfeldig dag (7.mars), så kan kanskje være noe med tilgjengelighet akkurat den dagen du søker på. Prøv eventuelt i inkognitomodus uten innlogging og se om du får samme resultat.

Den dagen jeg søkte på var det forøvrig rimeligere med Flex hele veien OSL-CPH-ZRH-SJJ enn OSL-CPH-ZRH, og prisforskjellen i Biz er mindre enn det Swiss tar for en Eco light ZRH-SJJ, så det ville uansett lønt seg å kjøpe gjennomgående billett hos SAS.

DJasko liker dette
  17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,858
    Bonuspoeng:
    93

Takk for svar!

Ser spesifikt på 26.1-31.1. 26.1 får jeg ikke opp tidlig flight via OSL-CPH-ZRH, kun direkte. Da rekker jeg ikke videre connection til SJJ. Men ser nå at jeg får den andre dager. Så får bare leke meg litt mer.

Ønsker uansett Biz for å utnytte dobbel poeng kampanjen (Flex inngår vel ikke?), men biz blir for dyrt ser jeg. Synes ikke jeg klarer å rettferdiggjøre prisen.

18. jthorese

jthorese Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Teknisk nøtt: Vedvarende innloggingsfeil på sas.no

Hei alle sammen,

Jeg har en sak som har vart siden 25. oktober og som nå har passert alle "standardløsninger".

Problemet: Total inloggingssvikt på sas.no / flysas.com. Appen fungerer perfekt, men på web dør sesjonen umiddelbart etter at autentiseringen er utført. Eller jeg blir ikke autentisert. Litt uklart.

Dette er testet og avkreftet (Dead ends):

• Cookies/Cache/Nettlesere: Testet alt (Chrome, Safari, Firefox, Incognito) på flere OS og nettverk.

• E-post-konflikt: Mange har foreslått at duplikate e-poster på barnekontoer er årsaken. Jeg har nå byttet e-postadresse på min profil for å tvinge frem en unik ID-kobling, men feilen er identisk.

• test.flysas.com:: Jeg ser kall mot dette domenet i loggen, men har verifisert at velfungerende kontoer også kan logge inn der. Det er altså ikke selve domenet som er feilen, men rutingen av min spesifikke profil.

• Passord: Resatt flere ganger.
    Teknisk observasjon: Det virker som om autentiseringen går gjennom, men at autoriseringen eller selve handshaken mot frontend feiler. Siden appen fungerer, må feilen ligge i hvordan min EuroBonus-ID er "provisioned" for web-klienten spesifikt.

Status: SAS Gold Support har bekreftet feilen (de opplever det samme når de logger inn som meg). Saken har ligget hos IT i to måneder uten fremgang. Det er også bekreftet på Facebook at en rekke andre brukere sliter med dette. Kundeservice sier det samme.

Spørsmål til forumet: Er det noen her som har opplevd at kontoen deres er "låst" i en arkitektonisk limbo som dette? Jeg vet at IT-ledelsen i SAS (blant annet Massimo) av og til følger med her – hvis noen har en mer direkte linje for å eskalere en spesifikk teknisk bug som har gått i stå hos førstelinje-support, mottas tips med stor takk.

Cumulus liker dette
  19. Molde

Molde Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg har eksakt samme problemstilling. Har vedvart i 6 uker nå.

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde akkurat samme problem en lang periode.

Spurte gull-mailen, fikk et generisk svar om annen nettleser og clean cache.

Fortalte dem at jeg hadde forsøkt alt det der allerede før jeg kontaktet dem første gang, og ba dem sjekke videre med IT internt.

Hyggelig svar tilbake sa at nå hadde de reist en issue hos SKIT, og at svar kunne ta noen uker (no shit!?)

Hørte aldri mer, og virket fortsatt ikke 1 uke senere. Forsøkte igjen 4-5 dager senere enn det, og da virket det. De ga altså aldri noen tilbakemelding, men må ha fikset noe på brukeren min. Ingen mailadresse-endring eller annet.

(Flere som har fått tilsvarende resultat tidligere opp i tråden, og som var inspirasjonen min da jeg skrev til gullmailen min første gangen).

Del denne siden