SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,060
    Bonuspoeng:
    293
    Funker fint hos meg..
    Screenshot_20260205-133429.png

Men det er mye annet med nettsiden som er merkelig. Stadig ulikt utseende på listen over flighter når man søker opp en reise. Noen ganger kommer det opp med nytt(?) design, andre ganger med gammelt. Og jeg må ofte logge inn på nytt flere ganger i løpet av en bestilling. Har jeg gjort en bestilling, så må jeg ligge ut og inn igjen for at søk skal fungere.

tobeornot999 liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Heathrow express link fungerer ikke, som jeg sa...

Jeg kan bestille leiebil, men nå var det jo ikke det jeg var ute etter :D

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    SAS app gone bananas og varsler I ett sett om en avgang i dag på et flynummer jeg reiste med i går....

Screenshot_20260207_090614_One UI Home.jpg

4. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Kan noen bekrefte om telefonnummer her er fra SAS kundeservice? +46855121600 , fått en e-post som ser litt merkelig ut også fra sas kundeservice, hvor teksten virket merkelig og ikke harmonerer mot min bestilling. teksten: Vennligst ta kontakt med oss så snart som mulig. Du vil ikke kunne sjekke inn eller reise på denne billetten før endringen er fullført. Forsøke legge til ett leg for en mnds tid siden,men den ble autokanselert og hørte aldri noe mere rundt dette.

5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,979
    Bonuspoeng:
    350
    Dette nr har de ringt meg flere ganger fra.
    Så det er SAS.

Og at en e-post ser merkelig ut derifra er et godt tegn.
    Hadde det vært fullt forståelig både forklart og språklig hadde det nok vært scam;)

EndreD, Flymunda, Kristian and 9 others like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    SAS IT sender ut auto-mail om hva som gjenstår for å beholde EBG.

Fint det, men de har ikke oppdaget at gull-stuene ble lagt ned for lenge siden nå...

Screenshot_20260220_092056_Gmail.jpg

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,301
    Bonuspoeng:
    183
    Har endelig fått IT-Avdelingen til å løse booking problemet mitt, slik at det er blitt en løsning som fungerer for å booke bonus reiser long haul med kontoen min igjen. Etter mye om og men men kundeservise så fikk jeg ett privat nummer til en person i IT-Teamet deres jeg kunne ringe han også satt vi i gang med å finne ut av det en gang for alle.

Problemet viste seg å være at jeg hadde to mailer knyttet til kontoen min, en gammel død email som ikke brukes noe mer, og den jeg har kontoen koblet til i dag. Dette forårsaket ett krasj i systemet som gjorde at det kom en feilmelding på det meste jeg foretok meg. Vi fikk fjernet den døde hotmailen fra systemet slik at den ikke var der lengre. Deretter forlenget IT-Fyren poengene slik at de fikk en ny dato fem år frem, slik at alle poengene går ut da.

Så nå er den kattepina ute av verden, men det er en bug til i systemet. Hvis jeg søker på Award med SAS, så må gjøre dette avlogget. Deretter når jeg finner avgangen, så trykker jeg på avgangen, for deretter å logge meg på kontoen min og fullføre prosessen. Dermed omgår jeg feilen i systemet, men IT fyren sa at de skal jobbe med å fikse denne feilen også, så dette er en midlertidig løsning for meg. Så selv om systemet ikke ble perfekt så ble det godt nok, for nå kan jeg i det minste booke reiser utenfor Scandinavia igjen på min Eurobonus konto, og det er mye bedre enn den uuholdelige situsasjonen jeg har hatt pågående i over ett år sammenlagt.

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Bra det løste seg ved at du traff noen i SK-IT som kunne fikse.

Samme problemet som gjorde rare ting tidligere også, feks at innlogging var umulig for endel av oss. Kanskje fordi jeg har TPC profil også, jeg vet ikke.

De klarte å løse det til slutt for min del også, etter gullmailen sendte temaet videre til IT. Fikk aldri noe svar, men plutselig en dag virket det :D

9. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    28
    Hei
    Prøver å booke en multireise på nettsiden. Men i bestillingsorosessen kommer jeg ikke videre fra setevalg. Det er ikke noen videreknapp uansett hva jeg gjør.
    Har prøvd edge and chrome. Noen tips?

10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,068
    Bonuspoeng:
    183
    Har du forsøkt å hoppe over setevalg? Det har i noen tidligere bug-tilfeller vært et triks at bestilling går gjennom da, så velger man bare seter etterpå. Hvis ikke må du nok ringe inn, skal ikke måtte betale telefongebyr når bestilling ikke lar seg gjennomføre på nett.

kongenamundsen and permorten like this.
  11. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    28

12. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    630
    Bonuspoeng:
    93
    Er det problemer med å gi bort gullkort nå? Prøver, men får bare opp en tekst hvor det står at jeg kan gi bort 2 kort, ingen steder å fylle ut mottakers EB-nr eller noe.

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,813
    Bonuspoeng:
    183
    Noen andre med tregt sas.no, flysas.com idag? Bestillinger timer ut, «ingen flyginger tilgjengelig», det tar 4 min å få frem flyginger etter å trykket søk. Forsøkt både mobil og fast internettlinje. Appen virker da

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det bli mer svorsk?

Ikke mye korrektur lesing på alle mails som går ut. Ofte feil innhold, hvor de snakker om gull lounge som ikke lenger finnes. Men også mye dårlige og manglende oversettelser.

Er TPC kunde hos SAS også, og der er alt svensk med et sjelden norsk ord slengt inn. Jeg ville mye heller hatt all comms på engelsk....

Screenshot_20260310_145413_Gmail.jpg

Del denne siden