Kort spørsmål, seriøse svar mottas med takk: Hvorfor er SAS sin hjemmeside så utrolig r£>€a?? bare en haug av feilmeldinger når jeg skal bestille en CT-tur før den går ut på dato. Tåler ikke siden at la oss si 100 bonusnisser skal prøve å bestille en tur en kveld? Har prøvd på pc og telefon og forskjellige nettlesere, men samma driten. Opplevde det samme for noen uker tilbake med bare rør i fbm en endring av en eksisterende bestilling. Snakket med både svensk og engelsk kundeservice og ble møtt med verdensrekord i «forlåt», men alt ser ut til å virke her. Har du prøvd å bytte nettleser? Eh, ja. Grrrr!! Hilsen frustrert og ikke mye reiseglad.
Å bestille CT? Tough luck, jeg ville droppet Amex nettopp på grunn av elendig tilgjenglighet. Jeg har ikke Amex, ingen planer om å skaffe meg Amex heller ved mindre det kommer bedre booking muligheter enn det er nå.
Sjekk om roterende WiFi/MAC-adresse er aktivert på enheten, det kan få det til se ut som du kobler til fra en ny enhet.
Takk, godt tips det. Men jeg ønsker å fortsatt ha random MAC adresse skrudd på i alle ukjente nettverk. Problemet var i appen, ikke i nettverket. Pålogging fra web fungerte helt fint som alternativ. Hvis det er appen som lagrer MAC-adresser, burde den slutte med det - roterende MAC er mer regelen enn unntaket på moderne enheter.
En kanadisk kompis av meg booket en partner-bonusbillett for Eurobonus-poeng og SAS trakk ham for det dobbelte beløpet (skatter/avgifter): https://www.flyertalk.com/forum/37702571-post858.html Altså kortet ble ikke belastet 2 ganger, det var bare én transkaksjon, men for det dobbelte beløpet. Har noen av dere noen gang opplevd noe sånt? Hvordan kan man få fikset det? Jeg tipper at kundeservice på engelsk vil være være ganske ubrukelig?
Denne feilen har vært der lenge, hvor SAS av og til reserverer dobbelt opp når partnerbilletter skrives ut. Beløpet korrigeres når transaksjonen bokføres.
Mens eticket pdf/kvittering viser riktig, sant? Selve belastningen, når denne bokføres, kobles til billettnummer og burde bli riktig. Om en skal spekulere kan man se for seg at feilen ligger i systemet som tar reservasjonen og sender ut bookingbekreftelse, og at dette er adskilt fra systemet som faktisk skriver ut billett og fullfører betalingen.
Jeg gjetter på at systemet tror at det er to pax på CT, og derfor regner 2x avgifter. Selv om det bare er 1 pax. Kanskje? Edit; Nå er beløpet bekreftet, og da med riktig beløp.
Fått dobbel epost med pdf billett på siste 2 bestillinger hos SAS, helt lik utenom at pdf filnavn er et nr høyere på epost nr2. Ellers spor av forbedring på schedule change: - Epost viser fortsatt ikke hvilken reise det gjelder, men sier i hvert fall at endring er under 1 time. - App viser veldig tydelig gammel og nye tidspunkt.
Litt usikker på om dette spørsmålet har blitt stilt tidligere, eller om andre har opplevd det samme som meg. Jeg har vært i kontakt med SAS, men saken har ligget hos IT i over 10 dager uten løsning. Jeg får fortsatt ikke logget inn på EuroBonus-kontoen min, og jeg trenger å bestille en bonusreise med en SkyTeam-partner. Jeg vet at jeg bruker riktig passord, siden jeg har tilbakestilt det, og det nye passordet fungerer fint i appen. På sas.no fungerer ikke innlogging med e-post, men jeg kommer inn med EuroBonus-nummeret mitt. Problemet er at jeg blir automatisk logget ut igjen rett etter innlogging. Jeg har slettet cookies og cache, og prøvd flere forskjellige nettlesere uten hell. Er det noen som har opplevd det samme eller har forslag til løsning?
Har opplevd samme, og dette har skjedd for mange. Fikk dem til å ordne det til slutt, men min erfaring: - dette er ingenting du kan ordne selv, uansett om de sender deg standardsvar som sier clear cache, prøv annen nettleser osv osv - kundeservice skjønner jevnt over ikke noe av årsaken, så det hjelper ikke en gang å peke dem i riktig retning (er noe med selve profilen din hos SAS, uten at jeg vet hva) - du bør insistere på at de kobler SKIT på saken (kanskje ved å kalle dem "IT department" istedet ). Der finnes det folk som har løst dette problemet utallige ganger før, og en fiks tok bare 2 dager når riktige folk ble koblet på.
Nettsiden til SAS er jo en historie for seg. Nå får jeg ikke logget på, selv om jeg var pålogget for 20 minutter siden. Går på sas.no, logg inn, skriver brukernavn og passord, så snurrer det litt, og jeg kommer til flysas.com/no, og er IKKE logget inn. Blæ.
Og ikke nok med det; forsøker å booke UTEN å logge inn og får den lakoniske meldingen "Ugyldig bonusprogram, vennligst korriger".