SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,973
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med OSL-CPH-VIE t/r i SAS biz og OS eco light VIE-SJJ t/r?
    På dine datoer får jeg nå opp det motsatte, alle kombinasjoner OSL-ZRH t/r, men OSL-SJJ får jeg ingen via ZRH samme dag og ingen alternativ på retur.

Kan vel mistenke at interline med Lufthansa group ikke er det med høyest prioritet hos SAS for øyeblikket..

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,858
    Bonuspoeng:
    93
    Gode forslag. Både LH Gruppen og SAS lar meg bestille open jaw. Så jeg leker med tanken feks ut via VIE/ZRH og hjem via FRA. Får en t/r med SAS i business til ca 5k (4 legs). Så kan jeg legge på eco med LH Gruppen til ca 2k. Havner på 7k.

Blir uansett rimeligere enn å booke hele veien med SAS. Men så fant jeg ut at GOT-SJJ direkte med Ryanair koster skarve 900 SEK. Mon tro om ikke jeg endrer til onsdag-søndag of flyr Ryanair, i stedet for man-lørdag. Så får jeg se om jeg trenger poengene nærmere sommeren når perioden min utgår.

Takk for sparringen uansett! :D

Nordlands liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    SAS selger gavekort i dagens julekalender hvor de legger 20% ekstra på verdien man kjøper for.

Veldig fin, blå boks, som summerer opp absolutt ingenting. Viser heller navnet på variablene som ligger bak beregningen :p

Screenshot_20251222_121928_Chrome.jpg

Kristian and Maggie like this.
  4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,973
    Bonuspoeng:
    183
    Ny bug for min del: Endret en reise fra 20-24.mai til 21-25.mai gratis på nett pga. 5 min schedule change, fikk deretter epost "booking confirmation" med 20-25.mai o_O I app vises det imidlertid rett 21-25.mai så får stole på den da.

For øvrig sparte jeg ingenting på dette da pris var lik, men endring etter schedule change tillater endring til alle kombinasjoner; Endring av flex/biz flex billett gir derimot ikke alle kombinasjoner tur/retur. Her eksempel på en annen billett til LHR, om jeg velger første alternativ på ny dato for utreise blir valgmulighetene på retur sterkt begrenset (alle disse er tillatt med andre kombinasjoner utreise, tilsynelatende tilfeldig). Mulig workaround å endre en vei av gangen?

upload_2026-1-2_17-26-32.png

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,510
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også fått epost med feil dato en gang. Men billettene fungerte på riktig dag.

Nordlands liker dette
  6. holmen

Likes mottatt:
    76,510
    Bonuspoeng:
    293
    Ser at poengsaldoen har økt, men finner ikke igjen hvorfor, verken i min eller konas app/nettside.

Er det flere som har merket det i dag? Eller har jeg bare fått en hemmelig bonus? :rolleyes:

Edit:
    Ser nå at det er SAS Hotel-bookinger, de kommer nemlig på datoen for oppholdet, ser det ut til.

7. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    297
    Bonuspoeng:
    63
    Hjælp! Hatt perioden min 1.5-30.4. Plutselig står det 1.1-31.12 på web. Uten noe forvarsel. Kjent problemstilling? Ødelegger jo en hel del planer.. Hvor i appen står perioden?

8. holmen

Likes mottatt:
    76,510
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om den står noe sted i appen. Jeg kunne ikke finne det iallfall.
    Du ser ikke på Conscious Traveler tilfeldigvis? Der er det alltid opptjeningsperiode 1/1-31/12

9. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,684
    Bonuspoeng:
    113
    På iPhone kan jeg finne perioden om jeg går inn på tile med status og under poeng og flygninger for inneværende periode står opptjeningsperioden.

holmen liker dette
  10. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    297
    Bonuspoeng:
    63
    Der har vi det. Far litt stressa og blingsa. Tusen takk, holdt på å få atakk.

Spielhaug, Rapolo and haifinn like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    Saldo økte stort her også - men det er DnB som har sendt over poeng. Står ikke i kontoutskriften, og har ikke fått level points ennå.

Begge kommer jo samtidig, og dukker opp på hver sin linje i SAS utskriften. Men så langt henger SAS etter på summeringen.

12. holmen

Likes mottatt:
    76,510
    Bonuspoeng:
    293
    Har du allerede brukt 100k på DNB MC? Imponerende!

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    Haha! Poengene som kom nå, dukket opp sammen med at de produserte faktura som gjaldt desember. Det var en dyr måned :p

Cumulus, kongenamundsen and holmen like this.
  14. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    643
    Bonuspoeng:
    113
    Var litt annet oppsett enn vanlig i hele bestillingsprosessen i går, for eksempel ikke mulig å legge inn prefiks på EB-nummer. FIkk ikke diamant rabatt da jeg prøvde betale med poeng. Ble også rot med bruk av gavekort da jeg forsøkte det. Gavekort belastet, men booking gikk ikke gjennom. Gammel oppsett i Chrome da jeg booket senere på kvelden da bookingklassen igjen var tilgjengelig.

15. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,294
    Bonuspoeng:
    163
    Ang. opptjening på sas, ref. https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/

Antar at billetter fra Skandinavia i Business og Business Flex til Europe mappes til Premium og Premium Flex innenriks?

Søker jeg opp en tur SVG-OSL-CPH-HAM i hhv. Business og Business Flex viser bookingmotoren 3250 og 4625 nivåpoeng.
    Får ikke dette til å stemme, da Skandinavia + Europa skal være 1000+1500 for Business og 1500+2000 for Business Flex. Tabellen viser 700 og 1000 for innenriks i hhv. Premium og Premium Flex.
    Alt er "klasse" A.

Er det oppsummeringen til bookingmotoren som er feil, eller noe annet jeg ikke ser?

16. kongenamundsen

kongenamundsen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

Er det noen som har kansellert sin reise når det har kommet endring/kansellering beskjed fra SAS? Lurer på om man får alle penger tilbake, eller at man kun får skatter og avgifter? Er en businessbillett som er booket for penger, men personen som står på bookingen skal ikke reise. Kan alltids flytte på billetten til en annen dato, men bare lurer på om noen har noen erfaring? Til info er det vel 10 minutters endring som har generert denne endringsmeldingen.
    PS! Dette står nederst.. * Hvis flygningsplanen din ble endret med mindre enn én time, kan du få refusjon i henhold til billettreglene.

Attached Files:

17. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser på Book Med Poeng Scandinavian Airlines at IT avdelingen ikke har rørt informasjonen på denne siden senest September i fjor, så sliter dere med noen bugs for å booke med poeng, så kan det bli lenge til det blir mulig da de trolig ikke har vært på jobb der det sisste halvåret. IT Avdelingen til SAS virker å være lagt ned, eller skalert ned til en fyr i en 20 prosent stilling som skal ha kontroll på det der, og det er nok derfor vedlikeholdet av SAS sine sider er helt fraværende. Så det er ikke rart at SAS sine sider hangler når IT avdelingen ikke har oppdatert sidene sine på ett halvt år minst!

18. FlyingYeti

FlyingYeti Trives best på tur

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk schedule change på en skyteam reise fra HND til OSL på 5 min. Den opprinnelige reisen med VN varte jo i 28 timer, så jeg valgte å endre det til SAS metall og en bedre avreisedag. Etter at jeg gjorde endringen fikk jeg bekreftelse i form av mail med ny rute. Men når jeg nå prøver å sjekke bestillingen i SAS appen er det bare rot. Får feilmelding og at den opprinnelige ruten står. Når jeg sjekker på nett står den riktige ruten, men når jeg skal administrere bestilling blir siden bare blank (andre bestillinger fungerer fint)

Er det beste her å ha is i magen og vente noen dager i håp om at det ordner seg, eller bør jeg ringe inn?

IMG_5118.jpg IMG_5120.jpg

Last edited: 27. jan 2026
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293

Så lenge du ikke reiser innenfor de neste par dagene, kan du trygt vente og se om noe skjer som rydder opp billetteringen.

Ville ikke startet tur uten avklaring, mye mer styr å ordne slikt underveis. Som vi nylig har hørt eksempel på her på IF, selv om det heldigvis løste seg for den det gjaldt.

FlyingYeti and btm like this.
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    ...og slik har det vært hele den uken de pøser ut mails om bla Heathrow express billetter tilgjengelig gjennom SAS.

Linken videre fra første siden for transfer booking, gir alltid dette:

Screenshot_20260205_114449_Chrome.jpg

Del denne siden