Det dukket opp en morsom situasjon her … SAS IT har nå brukt to dager på å forsøke å få det låst opp igjen. Jeg får verken søkt etter eller booket poengreiser. Problemet oppstod etter at jeg avbestilte en CT-billett.
Hadde en lignende feil, fikk generisk feilmelding når jeg forsøkte å gå til betaling. I JSON-responsen så jeg "RedemptionDisabled" eller "Failed to get consent details from travel internal". Har søkt ekstremt mye siste dagene, så kan være noe slikt som har trigga det. Diamond-chatten fiksa det raskt.
Fått tilsvarende etter å ha søkt en spesifikk rute hver dag de siste 3 ukene. Plutselig får jeg ikke søkt det lenger med beskjed om at de ikke klarer å hente detaljene mine. Feilmeldt til diamant så får vi se.
Nå er det kommet en kode som to-faktor, og jeg får logget inn, men får masse feilmeldinger og blir kastet ut igjen når jeg prøver å booke partnerfly for poeng. Upraktisk når jeg har funnet en billett jeg vil ha.
Skulle gjerne hentet ut noen billetter fra litt tilbake i tid, men får varsel om at SAS ikke kan generere billettene da de er utstedt av reisebyrå. Noen snarveier for å løse dette direkte med SAS?
Hva er status for gullmailen i disse dager, er den ment å skulle virke? Jeg forsøker sende en henvendelse dit. Jeg innleder med at jeg er Eurobonus Gold, skriver inn mitt EBG-nummer. Jeg sender fra min email-adresse som er registrert på profilen. Jeg får en autoreply med dette som svar: "Kjaere kunde, Takk for at du kontakter oss Vi vil informere deg om at denne e-post adressen er reservert for medlemmer med EuroBonus Gull status (EBG) Ettersom ditt nåværende medlemsnivå ikke oppfyller dette kravet ber vi det vennligst kontakte Customer Service for videre assistanse. Vi takker for din forståelse og ser fram til å hjelpe deg i rett kanal. Vennlig hilsen" Gold-email-adressen som jeg sender til er den jeg får ved å klikke via appen, og som er den samme som jeg også har sendt til tidligere ved behov. Noen som har opplevd dette før og vet hva som kan være problemet?
Jeg sender bare mail uten å opplyse om at jeg er gullmedlem eller medlemsnummer. Men gullmailen er dritt for å si det på godt norsk. Jeg sendte en henvendelse vedrørende en refusjon der bestillingsgebyret ikke var blitt refundert, men det kunne de ikke gjøre noe med - jeg måtte nemlig ringe i følge gullmailen. Har også purret på refusjon via gullmailen en del ganger de siste månedene, men det har ikke skjedd en pøkk. 2 dager etter jeg benyttet chatten var derimot refusjonene på konto. Forstå det den som kan. SAS har virkelig blitt en parodi når det kommer til kundeservice.
På en måte relatert til SAS IT; Har hele familien lagret i SAS-appen. Bestilte billetter i forgårs og alle navnene kom på billetten som de skulle; altså slik de alltid har vært skrevet i den forhåndslagrede mappen for navn. Bestilte en reise i går, på samme vis, men da kom alle mellomnavnene to ganger på billetten. Måtte ringe SAS for å få det fiksa. Heldigvis ikke en reise til et annet kontinent.
Jeg kjenner jeg begynner å bli lei av tull og vas med SAS sine nettsider, betaling osv. At et så stort og seriøst selskap kan tillate så mye feil over så lang tid er helt uforståelig. I helgen kjøpte jeg to gavekort som jeg prøvde å bruke i dag, det var lettere sagt enn gjort, et gavekort ble tømt, men betalingen gikk ikke gjennom. Det andre gavekortet lar seg ikke åpne lenger. Det er også bare noen uker siden jeg prøvde å bestille en reise til USA for to personer. Det var siste dag av august-kampanjen med doble poeng. Jeg ble trukket kr. 40000,- når jeg prøvde å bestille, men betalingen gikk ikke gjennom og billettene ble heller ikke bestilt. Men pengene var reservert fra kortet og ettersom jeg ikke hadde nye 40000,- kr. tilgjengelig på SAS mastercardet mitt for å betale for denne reisen på nytt, så ble ikke reisen bestilt. Det var uaktuelt å betale med et annet kort og dermed gå glipp av doble poeng. Så der gikk SAS glipp av inntekter og jeg gikk glipp av den reisen jeg ville ha, samt poeng. I tillegg synes jeg alltid det er både en og to røde striper med feilmeldinger øverst på skjermen hver gang jeg prøver å søke etter bonusreiser, og slik har det vært i flere måneder! For tiden kommer jeg ikke videre til betaling når jeg søker på Award-reiser, og for noen uker siden var det helt umulig å betale reiser med Amex. Altså jeg er veldig glad i SAS, og jeg er svært takknemlig alle de fantastiske reisene jeg og min familie har fått både med betalte billetter og billetter med poeng. Men jeg bestiller forholdsvis ofte billetter hos andre flyselskap også, og det er ekstremt sjelden jeg møter på problemer med nettsidene deres (bortsett fra GOL i Brasil, som også er et kapittel for seg selv).
Regner med du mener år når du skriver "måneder"? Er ellers enig med deg i det meste, det er utrolig sjeldent ting bare fungerer. I går når dette tilbudet kom kl 16:00 gikk jeg først inn på nettsiden via telefon. Skulle så velge dato for ønsket reise, og uansett hvilket valg jeg tok havnet min valgte dato i hjemreise-boksen. Uansett hva jeg gjorde (oppdaterte, nullstilte etc.) var det ikke mulig å velge en dato for utreise, kun hjemreise, og man fikk da ikke gå videre. Skal nevnes at det fungerte greit i appen, men på noen ting synes jeg nettsiden er litt enklere i bruk.
Jeg har periode 1/7-30/6 og fikk idag denne på mail. Har rett over 11.000 level poeng. Gir ikke helt mening …
Tydeligvis en bug at det ikke går å booke multi-city under pågående tilbud, i hvert fall ikke i kombinasjon med voucher. Fikk brukt voucher uten problem på en enveis. Disse har de siste årene blitt sendt ut på fast dato 20. i 3de måned inn i ny periode etter oppnått fornyelse. Sikkert noe logikk rundt at det er rett før utløp av grace-periode hvor du uansett ville beholdt status.