SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan også hende at Vibeke lagde sine egne fullmakter med tanke på at hun antageligvis visste hun skulle slutte i SAS en stund pga alder :) Det er dog ingen tvil om at hun var meget kunnskapsrik og en god kundebehandler.

Flymunda, Baldrick, OyvindN and 5 others like this.
  2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er det mest urovekkende og samtidig humoristiske jeg har lest på LANG tid :D

Sjefen1234 liker dette
  3. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes ikke det er greit om det skal være sånn at diamantkunder (er diamant selv) skal få særbehandling mht. det å få god hjelp i forhold til de med lavere status.
    Jeg mener alle kunder skal ha samme, og like gode, behandling når du ringer.
    At man som statuskunde skal ha eget nummer/kortere ventetid, evt. bli prioritert om det er flere som slåss om samme plass på flyet e.l., er forsåvidt helt greit (litt perks skal det være), men når man først kommer gjennom bør man uansett status bli møtt av folk med kunnskap og ønske om å hjelpe (ref. min egen sak litt tidligere i tråden).

Last edited: 12. mai 2022
  4. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, det tvilar eg vel på at dei gjer diverre…

Det er jo ganske synd at det er så mykje forskjell frå person til person, skjønnar absolutt at det trengs opplæring. Men litt rart at det ikkje blir gjort betre og meir uniform opplæring av ansatte?[/QUOTE]
    Det er ikke tvil om at det er komplett bingolotto; de fleste av samtalene blir routet til en agent som kommer fra et outsourcet/innleid firma. Disse har NULL kreativitet og svært begrenset kompetanse/fleksibilitet.

5. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,638
    Bonuspoeng:
    183
    Det at flyselskaper må kansellere på kort varsel er ikke noe nytt, og når det er uaktuelt å godta en ekstra mellomlanding ryker det fort et par feriedager før man kommer seg avgårde:

kjeeli, Nordlands, Henrik and 3 others like this.
  7. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, denne forsto jeg ikke helt... Saksøke et flyselskap for at det blir en mellomlanding på turen? Jaja...

Nå skal det sies at det selvfølgelig er noe dritt når sånt skjer, men littegranne realitetsorientering er det jo lov å ha.

Sjefen1234, kjeeli and oggaman like this.
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,137
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror vi skal være glad for at folk som Frederik Cilius i Danmark og Jan Tore Kjær bringer problemene med SAS og kundeservice frem i lyset.

Jeg er helt sikker på at det har betydelig større effekt enn om Kristian i Varanger eller Eddie i Bergen hadde kommet med de samme utsagnene. Vi hadde nok ikke fått spalteplass.

For Jan Tore så ble jo reisen via FRA også kansellert og reiser først i morgen, jeg antar at sitatet om å saksøke er noe journalisten har funnet på. Det hadde jo selvsagt vært bedre å komme frem i dag med mellomlanding.

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,932
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg anbefaler folk helst å unngå SAS om det er mulig. Fly med andre flyselskaper, ja om så Ryanair, så for folk her inne tenke hva de vil om det, sånn et det bare ganske enkelt.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,379
    Bonuspoeng:
    293
    OK

samtom and vegardg like this.
  11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er hårreisende å lese noen av historiene som kommer ut. Samtidig så har jeg 20 flygninger med bare sas det siste året og det har igrunn gått greit, litt frustrert av noen seige «ahaa presis» og «ååå tyvarr» på ARN når bagasjen fikk forlenget layover på CPH. Ellers så kommer jeg til å fortsette å fly med sas så lenge avgangene passer og prisene ikke er latterlig høye i forhold til konkurrentene.
    Dårligste opplevelsen det siste året er med LH, grasset er ikke så grønt hos sas, men det er ikke alltid så mye grønnere hos de andre heller.

12. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Det er godt mulig at jeg er ekstremt heldig, men hittil i opptjeningsperioden (1 september til 31 august) har jeg hatt 74 flyvinger innen Norge og Europa. Med noen få unntak der flyvinger har blitt flyttet en time eller to har jeg ikke opplevd en eneste ombooking eller kansellering.

Og de få gangene flyvingene har blitt flyttet og det ikke har passet har jeg fått booke om uten noen form for problemer.

13. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror sas mangler orden i hierarkiet, når ting først skjærer seg så er det ingen backup og plan for hva man skal gjøre videre, samtidig så kan det virke som at de ikke helt vet hvem som skal ta ansvar?

14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,370
    Bonuspoeng:
    183
    Har en bekjent som skal sykle et ritt i Italia, billetter med SK via CPH til BLQ. SAS har kansellert en av avgangene og byttet over på annet fly, med resultat at bestilt spesialbagasje (sykkel - som jo er litt viktig for turen…) er kansellert.

Noen gode tips for hva man kan gjøre?

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,137
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel dessverre bare ett svar:
    Kontakt kundeservice

Sonictravel liker dette
  16. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,370
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ante meg - har alt rådet om å spille agentrullet. Første forsøk visstnok nedslående da samme agent tok telefonen ble pissed og slang på!

17. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Ha ha ha.

I dag startet jeg dagen med å ringe SAS for å legge til AES - OSL på en eksisterende booking OSL - CPH - EWR i Sas Plus.
    Etter 15 minutt på linja var svaret "det går ikke, du må bestille på to forskjellige referanser." - Samtale slutt.
    Dette var jo sprøyt, så jeg la på og ringte på igjen. En ny person svarte og der var det " ja ja mensan" og woops så var billettene lagt til.

Det er krise at det er så lite kompetanse å spore hos SK, spør du meg. De fleste ville tatt dette for god fisk og endt opp med å betale ekstra poeng. Det værste er mangelen på kunnskap og vilje. Det tok altså ett minutt når jeg fikk fatt i person nummer to, mens det tok femten minutt å IKKE få det til hos person nummer en....

Gribb, haifinn, Spielhaug and 6 others like this.
  18. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,089
    Bonuspoeng:
    93
    To positive opplevelser:
    1) Fly TRD-CPH-NCE ble kansellert, ble flyttet flere dager fremover og overnatting i CPH.... det var ledig TRD-OSL-NCE samme dag, men denne avgangen gikk tidligere enn oppsatt fly og var da kanskje ikke aktuell?
    Anyway, ringte inn, valgte tilbakering, svar etter 7 minutter (!), presenterte mine alternativer og 2 minutter etterpå kom nye billetter på ønsket avgang.

2) Bonusreise TRD-CPH-LAX, først automatisk endret til TRD-OSL-CPH-LAX, så ble OSL-CPH kansellert... ledige bonusbilletter dagen før, så da ble det TRD-CPH, overnatting og så CPH-LAX. Hadde dato og flightnummer klare, og den SAS-ansatte fikset dette på 1 minutt. Null stress. Oppdatert øyeblikkelig i appen og mail på plass etter kort tid.

Kristian, Gribb, themichael and 6 others like this.
  19. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan til tider se ut som at de finner tilfeldige folk på gaten og kaster de rett inn på kundeservice. Manglende opplæring av nyansatte er åpenbart grunnen til at servicen er så dårlig som den er.

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,379
    Bonuspoeng:
    293
    I dag valgte jeg tilbakering, og det tok kanskje 15 minutter før jeg ble oppringt. Satt og jobbet, så jeg ventet ikke aktivt, og da er det enklere å godta ventetid (spør du meg).

Hadde tre ting som måtte ordnes. 1: Bytte navn på en billett SVG i juni. 2: Avbestille en reise som jeg ikke fikk avbestilt på nett. 3: Bytte navn på en billett til LAX i desember.

Det hele gikk relativt raskt, og jeg fikk mail med betalingslink for endring av navn. Godt fornøyd med servicen.

Dette burde jo i utgangspunktet kunne gjøres på nett.. Eller iallfall per epost.

Kristian, OyvindN, Gribb and 6 others like this.

Del denne siden