SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ja må se på alle gruppene med transaksjoner og så summere disse opp. Hos meg står det 270 000 på flyvninger, mens i virkeligheten er under 100 000poeng. Alle transaksjoner etter den nye websiden til SAS ble aktiv står i den gruppen de skal.

Travellingalf liker dette
  2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,944
    Bonuspoeng:
    113
    Det var da fælt til mas om dette kortet da!!!

( såpass mye mas at gruppepresset ble for stort. Brøt sammen og bestilte. Pluss ett ekstrakort til madammen :oops: )

3. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke poenguttak skal påvirke beregningen. Hvis du går på SAS.no og logger deg på så skal det være en oversikt over poeng inntjening i de forskjellige gruppene de siste 12 månedene.

4. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Som jeg fryktet. Men dersom man har har opptjent 105k siste 12 mnd og hatt et bonusuttak på 10k, vil det være netto opptjent poengsum (95k) som legges til grunn for premium eller kun opptjente poeng (105k)?

5. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det må jo være opptjente poeng. Kortet hørtes i alle fall veldig mye dårligere ut om man faller ned 2-3 nivå fort av å bruke CTen for eksempel (tur til 100k poeng).

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Du vet, bonusfeber er svært smittsomt.

Du virker jo passe oppegående så det har du nok allerede observert.. med mindre du ha blitt blindet av bonusfeberen da.. Er jo et ganske normalt symptom at man mister den rasjonelle sansen og samtidig ikke kun en se klart :)

kiev and Fredrik81 like this.
  7. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det er eneste måten ja. Virker som om IT har noen bug igjen å rette...
    IMG_3732.jpg

Elo and Fredrik81 like this.
  8. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    uff, samme her :( ... satser på det kommer fort.. har en safariregning som skal betales :)

kiev and Travellingalf like this.
  9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er 99,999999% sikker på at det vil være snakk om opptjente poeng i løpet av 12 måneder, altså 105k i ditt tilfelle.

Fredrik81 liker dette
  10. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Nettopp. Enig der. Skjønner da ikke hvorfor mc rabatten ved søk kun er begrenset til å gjelde Europa for mitt vedkommende. Den kommer kun inkonsekvent opp ved sas' ruter i Europa.

11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er viktig at du finner plus ledig i begge retninger når du søker. Eneste andre forklaringen er at MC har kalkulert seg frem til at du er rett under 100 000 poeng det siste året.

12. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Valgte du norsk eller dansk kundeforhold? Her i Danmark belaster de jo som oftest kunden med ganske greie gebyrer ved bruk av utenlandske kredittkort. For eksempel tar Sportsworld ute på Fields 4,69% i gebyr på AMEX og 2,19% på utenlandsk Mastercard.

Vet ikke om det lønner seg å ha norsk kort og få 20 ebp pr dkk100, eller ha dansk kort mot 15 ebp pr 100 og heller spare gebyrene...

13. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Desværre er der jo også mange steder gebyr på danske kredit kort (MC og AMEX). Enkelte butikker er uden gebyr eller man kan bruge Mobile Pay, men de fleste har nu gebyr synes jeg.
    Efter vi er flyttet til Norge har jeg nu et Norsk Premium kort og et dansk World kort. Gad vide om jeg kunne opgradere begge og derved få 24k status point. Så mangler vi bare at Amex kommer med 20k i Norge også. :p

Baldrick liker dette
  14. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte på lørdag, ett sekunds behandlingstid, korttilgang p ånett i dag, og er tydeligvis i gruppe 4 da en mockbooking til 'HKG i C gikk gjennom for 60,000 EB-poeng..
    I sommer blir det nok mer MC enn Amex i utlandet og på sas.no..

15. magicturtle

magicturtle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Hva er kriteriene for å få MC Premium? Årsinntekt? Noen gode tips før jeg søker? Kan like så greit bytte ut vanlig kreditkort uten noen form for bonus med dette. :)

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,922
    Bonuspoeng:
    293
    Dersom noen lurer på det samme som jeg gjorde:
    Jeg sendte SAS MC en melding og spurte om jeg måtte si opp det gamle kortet når jeg oppgraderte (det står nå to SAS MC på meg).
    Fikk til svar at det behøver jeg ikke. Det vil gå automatisk, men kortet kan bli stående en stund etter at du har mottatt ditt nye kort. Det var bare å makulere det gamle kortet når jeg fikk nytt.

I dag fikk jeg også reklame for det nye kortet i posten, mens jeg hadde håpet på å få det nye kortet.. Jaja.. kommer vel snart.

KatManDu and kiev like this.
  17. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg jobber i Oslo, og bruker MasterCard'et i alle andre land enn Danmark. Mest i Norge.

Men kanskje jeg skal vurdere å få meg et dansk kort også...

18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du det er mulig å oppgradere begge og få 24k poeng? Og vil jeg få 10k velkomstpoeng av å søke om MC Premium også i Danmark nå?

BendikHa liker dette
  19. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk også reklame for det nye kortet, men ikke noe kort. Men kona fikk sitt nye PointEarner-kort, så da er nok ikke mitt langt unna...

holmen liker dette
  20. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,944
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan forhandler man bedre kredittramme på DNB?
    Saken er at jeg har en del andre kort som jeg ikke bruker aktivt, men som er en del av fordelsavtaler jeg gjerne beholder (Volvo osv). DNB legger tydeligvis sammen kredittrammene på alt av kort, og da kommer man fort opp i store beløp og dermed minimal kredittramme på dette kortet. Selv om jeg er en gammel reisende Mac med nedbetalt Villa, Volvo og Vofse, pinlig nøyaktig betalingshistorie og inntekt som sømmer en gammel reisende Mac.
    Er det noen man kan snakke med i storbanken som skjønner dette, eller må jeg akseptere at førstelinje telefonsupport kjører frontalangrep og raserer kortbunken min? (Snufs)

Del denne siden