SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Nå var kampanjen tilgjengelig her også. Tok 3 dager her før den dukket opp på SAS-sidene. Jeg ser at jeg kan også booke C-billetter selv om SAS sine sider viser feil siste 12 mnd (i underkant av 200k poeng) pga uttak er trukket fra.

2. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, sjekket nå, kan virke som at uttak er trukket fra, reagerte på "lav" sum siste 12 måneder, og summerte sammen inngående for de siste 5 månedene som ble svært mye høyere...

Fredrik81 liker dette
  3. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Er spent på hvilket nivå jeg blir plassert på.. Har fortsatt ikke tilgang til kampanjen, selv om oppgradering til Premium ble godkjent 1.juni..
    Får kun opp Amex CT / 50%. :/

Ellers ser jeg det er borte noen poster i tråden. Får håpe folk holder seg on-topic heretter... :cool:

milehigh and Fredrik81 like this.
  4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,577
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig usikker på om jeg skal ha dette kortet.

Mulig jeg har misforstått noe - men jeg ser ikke helt fordelen med dette kortet for min del.

Jeg har AMEX Platinum og Shell Mastercard i dag, de fleste poeng har jeg via kredittkort/trumf - flyr ikke mer en att jeg ligger og snuser på sølv nivå.

Har en poengfangst på mellom 100 000 til 180 000 pr år

Kommer til å fly en CT tur i året i Biz eller F - når denne er brukt opp har jeg jo ikke ikke igjen nok poeng for en IC tur(60 000 poeng?) og får derfor ikke brukt Fly Premium fordelene.

Såvidt jeg kan skjønne vil det alltid være rimeligere poeng messig med en CT enn Fly Premium også?

Tilgjengligheten på SAS Biz bonusreiser er jo også pr nå elendig..

Eneste fordelen må være de 12 000 grunnpoengene som sikrer meg sølvkortet, og den marginalt høyere poengfordelen på dette kortet kontra Shell MC/Trumf.

Men så er spørsmålet om det er verdt ~1500 da.

Xflipper liker dette
  5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Enig at dette kortet antagelig ikke er noe for deg. Har man som deg Amex plat og ønsker å bruke alle poeng sammen med CT og samtidig ikke vil få Gull eller bedre pga grunnpoengene.

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ser for meg at dette kortet passer for de med rundt 35K grunnpoeng eller de som tjener 2-300 tusen poeng i året ;) eventuell om en ikke får innvilget amex plat er dette topp :)

kristtorp and Fredrik81 like this.
  7. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig der ja.

8. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan sjekker man hvor mye poeng man har tjent siste 12 mnd? (Sånn helt enkelt?
    I beregningen for for flypremium, blir det da fratrukket for poeng dersom man har gjort et uttak, ellers regnes kun opptjente poeng?

9. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Blir helt klart begge kort. Og med point earner sletter jeg SAGA Plat og samboerkortet - Ferdig med den delen av DNB :D

10. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du summerer opp "Mine opptjente poeng de siste 12mnd"
    Den oversikten ligger under Min Eurobonus. Etter det ble ny nettside så ligger det meste under flyvninger.

11. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    I samme bås som det og ser ikke helt at dette vil være spesielt lønnsomt for min del. Eneste må vell kanskje være 10k poeng i etablering og doble poeng nå i sommer. Dvs det kan forsvare å ha kortet 1 år om ikle annet.

Xflipper liker dette
  12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør det samme her;), sier opp saga og skaffer meg point earner.

Anton80 liker dette
  13. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen link til nettside som nevner doble poeng i sommer? Jeg klarer ikke finne noe info om dette, og som ny kunde har jeg heller ikke fått noen e-post...

14. joaenzo

joaenzo Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    KRS liker dette
  15. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, men der er kun tomme felt. Uansett. Hva med poenguttak ved beregning i forhold til fly premium?

16. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg testet for noen dager siden fikk jeg ikke lov til å booke IC C. Kam være flere grunner:
    - jeg hadde bare 69k poeng, vet ikke om de krever 100k som er opprinnelig pris?
    - jeg har ikke tjent 200k siste 12mnd? Tror jeg har det, men litt usikker. Var oppført med 56k poeng siste 12mnd men da har de trukket fra 140k poeng fra en CT bestilling jeg la inn for noen mnd siden.

17. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tror han mener at du må gå gjennom den detaljerte listen med hver enkelt transaksjon og så legge sammen summene for de siste 12 månedene. Da får du i alle fall en eksakt oversikt over hvor mange poeng du har opptjent i denne perioden.

Origo and Fredrik81 like this.
  18. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Skulle legge in det nye kortet i Vipps, men fikk feilmelding om at SecureCode ikke var aktivert. Fant ikke noe om dette på www.saseurobonusmastercard.no — noen her som vet hvordan fikse dette?

19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke dette noe som må vente til du har fått det fysiske kortet? Altså å få aktivert SecureCode?

20. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hatt kortet i et par uker allerede. Var en av de få som falt gjennom sprekka.

Del denne siden