SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har erfaring med å betale inn litt ekstra, men ikke 350k ekstra.

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, tenker det går noen varsellamper inne hos SEB. Vurderer å ringe inn for å høre om det er ok som et engangstilfelle... Vet bare ikke om det er verdt bryet.

3. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    vil tro det går varsellamper om en betaler inn 200k over kreditten og ikke 10k som jeg gjorde 2 dager før kjøp.

Jeg vet at andre har fått tilbakemelding fra Amex på større innbetalinger, men har ikke noe konkret fra SEB bank. Men noen på forum har vel en erfaring vil jeg tro.

DJasko liker dette
  4. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Den 30 dagers rullerende bruksgrensen er nok en større hindring enn kredittgrensen. Jeg har ikke fått utvidet denne når jeg har trengt litt slingringsmonn, uten å øke kredittgrensen.

DJasko liker dette
  5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat det btm sier. Jeg fikk faktisk nesten voksenkjeft på kundeservice telefon en gang jeg hadde brukt hele kredittgrensa ila fredagen på en doble poeng helg, og så betalte ned denne slik at jeg i teorien skulle ha kvota en gang til. Men det var altså noe jeg ikke måtte finne på å gjør fler ganger, fikk jeg streng beskjed om.
    Har i ettertid klart å få opp grensa så den holder til de fleste formål.

DJasko liker dette
  6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke om noen har svar på dette, men tar sjansen på å spørre likevel. Jeg har et Mastercard Premium, men jeg bruker det ikke (mer enn den obligatoriske ene transaksjonen) hver måned. Jeg prøver å samle når jeg bruker kortet til noen få måneder, for å få mest mulig nivåpoeng. (Vs å få de 500 minimumspoengene).

Oppdaget til min forskrekkelse at de to siste transaksjonene jeg gjorde i februar var bokført på feil måned. Prøvde å sende dem en melding og høre om jeg kunne få nivåpoeng for disse transaksjonene, men de var ikke veldig hjelpsomme.

Er det noen som har lyktes med lignende forespørsler og har tips til gode argumenter?

7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    93

Har ikke noen erfaring med det, men de har tidligere været hjelpsomme ifm doble poeng helger. Send en epost og legg ved kvittering så du kan bevise når kjøpet er gjort. Jeg hadde ikke gitt opp.

P. S. Et tips er å sette kortet på et eller annet autotrekk sol går fast hver mnd. Feks Netflix, Dropbox og lignende. Da sikrer du at det blir trekk hver måned på riktig side av måneden ;)

Nordlands, Teknolai and Staralliance like this.
  8. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Man skal ha god inntekt for å kunne få en kredittramme på 350K.
    Også skal man jo betale den fakturaen etterpå (helst fult slik at man ikke får renter).
    Hvis man hadde fått delt betalingen på 10 måneder hadde det vært mer håndterbart.

9. Aleksen

Aleksen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    13
    Er det noen som vet om nivåpoengene for forrige måneds forbruk faktisk kommer inn den 8. hver måned, eller om de kommer noe senere og tilbakedateres til den 8.?

Tenker by på oppgradering på en flight jeg har i morgen og venter på nivåpoengene som skal bikke meg over til Diamant. Spent på om budet får EBG eller EBD booster.

10. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener det pleier å komme den 8., men gjerne litt senere på dagen. Uansett så oppdateres vel budet ditt automatisk, så kan like gjerne legge det inn med en gang?

11. Aleksen

Aleksen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    13
    Takk, godt poeng!

12. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Null problem! Ventet på de selv, og ser de akkurat har kommet hos meg i hvert fall :D

13. Gardintrapp

Gardintrapp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som vet når neste dobbel weekend er? Jeg håper de ikke har sluttet med det, siden de hoppet over kampanjen i Q1.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,719
    Bonuspoeng:
    293
    Det er umulig å vite nå som de har sluttet å følge faste mønstre. Ifjor kom det mail 8. Mai om helga 24. til 26. Mai. La oss håpe det blir noe sånt og at de ikke har sluttet med kampanjene for alltid.

petrate liker dette
  15. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke sett på en stund, når du nevner det.
    Utrolig irriterende at de da fjernet muligheten for å få poeng via Curve, sannsynligvis pga dobbel-weekend.. så kommer det ikke dobbel-weekend mere...
    (mulig der var andre grunner også)

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293
    Det er lenge siden SAS MC sluttet å gi poeng når du bruker Curve

17. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det kom noen dobbel-weekends etter dette. Mener på endringen kom i februar 2024 (ish).
    Jeg har forresten fortsatt brukt SAS MC med Curve faktisk. Jeg har brukt SAS MC som "brukskort" for Curve mot slutten av året, så flyttet dette til DNB Saga MC rett over nyttår for boost i spending der for å få mine 200k i forbruk (som gir 20000 statuspoeng)

btm, Nordlands, Cumulus and 1 other person like this.
  18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Denne effekten kan du kun ta ut en gang. Sas mc går i minus poeng og du må tjene de opp på nytt før du tjener opp poeng igjen. Så opplegget går i null. Poengene du flytter får du tilbake som minuspoeng året etter.

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    Får ikke minus poeng ved bruk av curve mot SAS MC siden det ikke generer poeng. Står i 0 så har ingenting å si om du da flytter alt over til DNB senere fordi du aldri har fått poeng for transaksjonene på sas mc

20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer

Del denne siden