SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,287
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har erfaring med å betale inn litt ekstra, men ikke 350k ekstra.

2. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, tenker det går noen varsellamper inne hos SEB. Vurderer å ringe inn for å høre om det er ok som et engangstilfelle... Vet bare ikke om det er verdt bryet.

3. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,287
    Bonuspoeng:
    293
    vil tro det går varsellamper om en betaler inn 200k over kreditten og ikke 10k som jeg gjorde 2 dager før kjøp.

Jeg vet at andre har fått tilbakemelding fra Amex på større innbetalinger, men har ikke noe konkret fra SEB bank. Men noen på forum har vel en erfaring vil jeg tro.

DJasko liker dette
  4. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    589
    Bonuspoeng:
    93
    Den 30 dagers rullerende bruksgrensen er nok en større hindring enn kredittgrensen. Jeg har ikke fått utvidet denne når jeg har trengt litt slingringsmonn, uten å øke kredittgrensen.

DJasko liker dette
  5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat det btm sier. Jeg fikk faktisk nesten voksenkjeft på kundeservice telefon en gang jeg hadde brukt hele kredittgrensa ila fredagen på en doble poeng helg, og så betalte ned denne slik at jeg i teorien skulle ha kvota en gang til. Men det var altså noe jeg ikke måtte finne på å gjør fler ganger, fikk jeg streng beskjed om.
    Har i ettertid klart å få opp grensa så den holder til de fleste formål.

DJasko liker dette
  6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    229
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om noen har svar på dette, men tar sjansen på å spørre likevel. Jeg har et Mastercard Premium, men jeg bruker det ikke (mer enn den obligatoriske ene transaksjonen) hver måned. Jeg prøver å samle når jeg bruker kortet til noen få måneder, for å få mest mulig nivåpoeng. (Vs å få de 500 minimumspoengene).

Oppdaget til min forskrekkelse at de to siste transaksjonene jeg gjorde i februar var bokført på feil måned. Prøvde å sende dem en melding og høre om jeg kunne få nivåpoeng for disse transaksjonene, men de var ikke veldig hjelpsomme.

Er det noen som har lyktes med lignende forespørsler og har tips til gode argumenter?

7. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43

Har ikke noen erfaring med det, men de har tidligere været hjelpsomme ifm doble poeng helger. Send en epost og legg ved kvittering så du kan bevise når kjøpet er gjort. Jeg hadde ikke gitt opp.

P. S. Et tips er å sette kortet på et eller annet autotrekk sol går fast hver mnd. Feks Netflix, Dropbox og lignende. Da sikrer du at det blir trekk hver måned på riktig side av måneden ;)

Nordlands, Teknolai and Staralliance like this.
  8. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Man skal ha god inntekt for å kunne få en kredittramme på 350K.
    Også skal man jo betale den fakturaen etterpå (helst fult slik at man ikke får renter).
    Hvis man hadde fått delt betalingen på 10 måneder hadde det vært mer håndterbart.

Del denne siden