SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. coccifera

coccifera Nytt Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Fortsatt ingen som har fått epost om dobbelpoenghelg?

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,661
    Bonuspoeng:
    183
    Neifa.... Må snart tinge meg service på bilen.

3. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Helt stille

4. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Når jeg f.eks sender penger fra SAS MC til Wise bank kontoen min (enten i NOK eller GBP), så registreres dette som kontantuttak. Vil da rentene løpe fra dag én, eller er det som med Bank Norwegian at man da kun ikke opptjener poeng, men at renten likevel er fri i typ 40-45 dager?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,020
    Bonuspoeng:
    293
    Mest sannsynlig sistnevnte. Det er ihvertfall sånn det fungerer med vippsoverføringer, betaling til Bill Kill, overføring til Revolut osv. som også registreres som kontantuttak

turaga008 liker dette
  6. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Da regner jeg med at det stemmer ja! Finner i verste fall ut av det ved neste faktura :)

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,915
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk denne på epost nå.
    upload_2025-3-10_10-59-0.png

Er det noe man burde/ikke burde ift opptjening av poeng etc? Eller sagt på en annen måte: Har dette noen ulemper for oss bonusjegere?

8. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Har ingenting å si, er bare en irriterende tjeneste som krever godkjenning over en usikker SMS og ikke sparer noe som helst tid for oss som allerede har ordentlige password managers som tilbyr autofill av kortdetaljer

Nordlands and holmen like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,915
    Bonuspoeng:
    293
    OK, takk. Da arkiveres denne eposten.

10. Griffen

Griffen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Utrolig hvor mye det somles med dobbel poenghelg.
    Kom ikke noe i februar, som jo har vært tradisjon de siste åra, og ser stygt ut for mars også.
    Jeg skal betale et Ikea-kjøkken og vil ha poengvaluta når det skal betales .
    Ikke er Ikea på Trumf netthandel lengre heller.
    Tunge tider.

Attached Files:

Maggie liker dette
  11. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,242
    Bonuspoeng:
    183
    Umm… kanskje enig, men er det noen som har prøvd hvordan verifisering foregår? Hvis man kan unngå å bli dumpet via tre nivåer apper (butikk-mastercard-bankid) for å verifisere, så er jeg faktisk villig til å gå ned litt på sikkerheten. Spesielt siden det normalt er banken som tar risikoen (vilkår må dog finleses…).
    Hvis dette er basert på biometri og sertifikater så er det muligens en god ting!
    Irriterende at de ikke kan skrive litt mer om tjenesten :mad:

holmen liker dette
  12. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    IKEA tar Amex da, så jeg ville brukt det uansett egentlig. Ett kjøkken er vel typisk lik minst en CT ;p

13. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Har i dag bestilt nytt Premium-kort etter to år uten. Men får ikke endret betalingsløsning i vipps osv før jeg har hele kortnummeret, i appen så vises bare noen siffer. Er det noen måte å få vite hele kortnummeret før det fysiske kortet ankommer i posten, eller må man bare pent smøre seg med tålmodighet her?

14. Theviking

Theviking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Reiser snart til Japan, jeg lurer på av erfaring med å bruke mastercard premium er verdt det mtp. poenginntjening når det er 2% valutapåslag? Blir å bruke kortet under turen til å betale opphold og alt annet. Eller ville det da vært mer gunstigere å gå for et kort med cashback e.l. fordeler?

15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,738
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer alt an på hvor mye «ekstra» du er villig å betale for poeng i utlandet. Revolut og Curve er klart billigst i bruk, pga lavere vekslingskurs og valutapåslag.
    Litt usikker på hvordan man finner nøyaktig differanse.
    Her er Revolut sin vekslingskalkulator: https://www.revolut.com/currency-converter/
    Og SAS sin: https://saseurobonusmastercard.no/sasno/currency/

Theviking liker dette
  16. kjellv

kjellv Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Var på tur i Indonesia for et drøyt år siden og da ble sasmc sperret grunnet mistenkt svindel. Spurte da kundeservice om det var mulig å finne kortnr, utløpsdato og cvc noe sted for å kunne bruke det nye kortet til nettkjøp mens jeg var på tur, men det var visst ikke mulig.

Men det som var veldig greit var at jeg kunne legge kortet til i Samsung Pay direkte fra sasmc-appen så snart kortet var produsert, så var for det meste oppe og gå igjen etter en dag og så fikk mor gitt meg kortdetaljene da kortet ankom postkassen.

Shankly liker dette
  17. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Ja ikke sant, det er veldig bra. Jeg fikk også lagt til med en gang i Apple Pay, men inne på allskens nettbutikker og rullende abonnement man har så får man ikke oppdatert payment info før kortet er på plass fysisk. Litt irriterende er det jo, samtidig som det også er forståelig :)

18. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Noe som har fått SEB til å godkjenne en betaling større enn kredittgrensen?

Skal betale et kjøkken på >350k og vil gjerne betale med SAS MC. Vil 'spare' nivåpoengene fra DNB til høsten når jeg starter ny periode.

19. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,297
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper selger deler opp betalingen over en dag eller tre. Om det ikke er alt for koplisert for deg å reise innom?

20. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Får 2% kontantrabatt ved å betale alt i en og samme transaksjon.

Det blir nok DNB da. Mulig det holder til diamant i år... :)

Del denne siden