SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Nettopp. overførte så spending til DNB og betalte kun inn det som var utestående etterpå til kortet. Så ingen poeng ble tilbakeført osv siden ingen poeng ble gitt på SAS-kortet.

Hele poenget var bare å kickstarte spending på DNB-kort, og det fungerte fint det (og DA fikk jeg poengene også såklart).

Cumulus, Teknolai and btm like this.
  2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,042
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig dette er feil tråd, men det er nå (for meg) helt umulig å finne plus/business for prisen av go etter 1. oktober. Noen som har samme erfaring?

3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,366
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, feil tråd :) Det står masse om dette her: Ny SAS Business Class

Årsaken er at SAS lanserer Business i Europa rundt 1. oktober, samtidig som Plus forsvinner. Det er derfor ikke mulig å booke verken Plus eller Business for reiser etter denne datoen.

watchaddicted liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    10,143
    Bonuspoeng:
    183
    Presis fra og med onsdag 1 oktober, har de meldt.

Rscott liker dette
  5. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,366
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det. Og de har jo en prikkfri track record på tid ;)

Når det er sagt, tror jeg akkurat denne holder siden det er mange partnere og andre involvert.

6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,677
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg frykter endringer på Fly premium.
    Er 50K-nivået bærekraftig for "Ubegrenset antall turer i Business for Go-pris i Europa"?
    Blir svaret å sette opp prisen for Go og/eller redusere tilgjengeligheten i Business?

7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,366
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med deg, men håper i det lengste at de bare velger å øke innslagspunktet fra 50K. En grei løsning hadde jo vært 100K for business Europa og 200K for business long haul, eller 100 for Premium Skandinavia, 150 for biz Europa og 300 for biz long haul. Men da må de for pokker øke erbjudande i business bonus samtidig.

8. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    I dag er det kun Business på longhaul. Jeg forstår derfor ikke hvorfor tilgangen på business (longhaul) i dag skulle bli påvirket av at de også innfører business i Europa. At de kniper igjen på plus er forståelig, siden produktet opphører og erstattes av et dyrere produkt.

9. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tipper høyere poengpris for business Europa enn hva Plus har kostet. Og jeg tipper høyere innslagspunkt for FlyPremium. Forhåpentligvis gjør dette i sum at det vil bli tilstrekkelig ledig i business for dem som ønsker. Når antall seter i kommende business er langt færre enn dagens plus så er det ikke realistisk at de går opp på antall bonusbiletter i business (se skal jo ha vanlige billetter å selge også), men de kan reduserer etterspørselen ved å justere poengpris og FP innslagspunkt.

På OSL-CPH vil nok en del av businessbilettene bli tatt av personer som skal fly business long haul.

Selvsagt ren synsing fra min side.

petrate and freddyen like this.
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,677
    Bonuspoeng:
    113
    Du svarer egentlig på spørsmålet ditt selv.
    Det må være samsvar mellom prisene på short og long haul.
    Om Europa-prisen dobles når Business innføres, må long haul opp også.
    Ellers vil prisen være lik for "Business for Go" og det er uholdbart.

SAS vil kanskje benytte muligheten til å se nytt på tilgang og prising i hele Eurobonus. Så blir det spennende å se om de klarer å integrere Fly premium på en måte som fortsatt gir god verdi for oss reisende.

Fasiten får vi 6. mai!

Last edited: fredag kl 09:03
    RoadKing liker dette
  11. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg så for meg at de kanskje la seg poengmessig et sted mellom dagens plus Europa og dagens longhaul Business, men mulig det ikke monner nok.

freddyen liker dette
  12. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Tror folk bør tenke seg om i forhold til å sette grillere i hodet på SAS ledelsen. Det kan være vi saboterer for oss selv ved å gjøre dette. Tror det er mye smartere å ikke foreslå noe økning i forhold til Poeng på reiser.

Det andre er at dette også kan ødelegge for SAS sin del, for de kan finne på å skru opp poeng prisen på flyvninger så høyt at folk heller går for cash og da ryker jo lojaliteten til SAS, og det blir jo å skyte seg selv i foten for SAS sin business modell.

Så det gir ingen mening for SAS å øke prisen på lang distanse til mer enn maks 120.000 poeng, gjør de det så kommer booking avgift inn å spiser opp fordelen. Da kan tilbud på Business Class med Finnair eller ett annet selskap ødelegge hele kalkylen for SAS, så ikke lurt.

Vietnam Airlines er ute av valsen med sine doble poeng, flyr heller med Turkish på tilbud dit, så ser ikke vitsen da. SAS må gjøre det lønnsomt å samle poeng i forhold til Cashback, ellers taper de kappløpet.

turaga008 and freddyen like this.

Del denne siden