SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    107
    Bonuspoeng:
    43
    Gir 50000 nivåpoeng-nivået tilgang til business Europa?

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.

larslarslars liker dette
  3. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg regner uansett med å måtte kjøpe 5-10.000 nivåpoeng for å komme i mål til EBG i år (30. november) da livssituasjon gjør det krevende med mileage run.
    Hvis man ser bort fra alle andre fordeler med dette kortet, er 2300 kroner for 6000 nivåpoeng brukbar verdi sammenlignet med å kjøpe dem for 60.000 bonuspoeng?

4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Vi holder oss til MC Premium her, så ved mindre innleggene er knyttet til bruk av dette kortet for å oppnå visse fordeler, så bør en heller sjekke om det finnes tråder som treffer tema mer. Jeg vet at jeg kaster stein i glasshus når jeg skriver dette, siden det hender at jeg gjør sammen feilen selv, men jeg skal i det minste forsøke å oppfylle det jeg sier her, for denne tråden har jeg tagget for å følge med på kampanjer i forhold til MC Premium kortet mitt, og vi helst holde det slikt.

5. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    18
    Fair. Det var riktignok et spørsmål om MC Premium, om det er verdt å ha kortet for 500 poeng i md/6000 i året fremfor å kjøpe de samme nivåpoengene for 60.000 bonuspoeng. Men mulig det likevel skulle vært stilt et annet sted.

6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    I det tilfellet der, så ville jeg alltid ha beholdt MC Premium uansett, det er kanskje det beste SAS relaterte kortet på markedet nå :)

InCognito liker dette
  7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Verdsettelsen av poeng er individuell. For meg ville det vært en nobrainer med 2300 kr fremfor 60k EB (som tilsvarer 6 innenlandsreiser inkl. Svalbard).

8. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Bare for å presisere, kostnaden blir "kun" 54.000 poeng, siden du får 6.000 poeng inn på kontoen igjen...

InCognito liker dette
  9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Vet spørsmålet har vært oppe tidligere, men gir sas gavekort 15 eller 25 poeng/100kr?

10. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Bare 15

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,382
    Bonuspoeng:
    183
    Da lønner det seg vel med Amex Elite vs SAS MC Premium
    Amex gir 1000 basispoeng og 300 nivåpoeng
    SAS MC gir 750 basispoeng og 187,5 nivåpoeng
    Evt inkl VPN og kjøp på sas.dk:
    SAS MC gir 1000 basis poeng og 250 nivåpoeng
    Gavekort på 5000NOK/DKK

12. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Vinninga går vel fort opp i spinninga når man regner med valutagebyret til MC.

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,382
    Bonuspoeng:
    183
    Enig der. Men for eksempelets skyld, da blir det 2% valutagebyr fra SAS og litt til fra MC? (2% = 100 DKK = 154 NOK)

14. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, 2% gebyr i avtalen på toppen av MC sitt spread (som er relativ grei i de fleste tilfeller tror jeg) - dvs man betaler 2kr for å få 5 ekstra bonuspoeng / 1.25 ekstra statuspoeng per hundrelapp. Så forenklet sagt kjøper man seg bonuspoeng til 40 øre per point, som er langt over verdien man kan regne med å få ut av de. Heller ikke for statuspoengenes skyld gir det mening, da man i såfall betaler 1.6kr per statuspoeng, som er godt over kursen for å kjøpe de direkte fra SAS.

Spielhaug liker dette
  15. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    18
    Gir MC Premium 15 eller 25 poeng per 100 på kjøp i SAS-butikken (f.eks. Conscious Traveler-produkter)?

Last edited: 12. juni 2025
  16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg betalte ifjor fikk jeg 25, i tillegg til at jeg også fikk for at kortet var registrert hos SAS shopping. Ble en viss trippel dipping (SAS MC, SAS everyday shopping og SAS conscious traveler poeng).

InCognito liker dette
  17. Bri1

Bri1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Denne er jo slettes ikke verst! Kanskje jeg skal forsøke meg på en slik vri om det kjøres enda en dobbelpoeng helg i år

18. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk meg dette kortet for en måneds tid siden (tok over fra min kone som knapt tjener poeng) og har nå både Am.Ex Elite og dette. Må innrømme at jeg ikke hadde satt meg veldig inn i dette kortet på forhånd, da jeg bare trengte et MC-alternativ til Strawberry som nå sies opp, så jeg ble veldig overrasket da jeg var innpå profilen min og så at jeg hadde "Fly Premium - Ubegrenset antall bonusreiser i SAS Business til prisen av SAS Go i verden". Jeg trodde jeg måtte bruke et år på å tjene dette opp, men tydeligvis ikke, så dette burde jeg jo ha gjort tidligere.

Ettersom dette er nytt for meg, så lurer jeg på om noen bare kan bekrefte min forståelse av programmet. Noen spørsmål er sikkert besvart før, så beklager for det, men det var en del hundre sider her og det var ikke alt som var krystallklart i vilkårene på nettsiden.

• Er det riktig at FlyPremium bruker ubegrenset antall ganger og for så mange personer som ønskelig, gitt at man har nok poeng?
    • Jeg antar at man ikke kan kombinere med CT?
    • Om jeg skjønner riktig så vil "kupongen" bare bli liggende og gyldighet forlenges med en måned så lenge man har rullerende opptjening som oppfyller grensen? Om jeg skulle falle under, blir da eksisterende "kupong" bli liggende med den utløpsdato som gjaldt da jeg falt ned et nivå, også vil det komme en ny med andre begrensninger ved utløp, om jeg ikke kommer opp igjen over grensen innen 12 mnd?
    • Jeg antar at det er bestillingstidspunkt som er avgjørende, men om jeg må gjøre endringer på en bestilling som er gjort med FlyPremium og gyldighet har utløpt, vil da poengberegning gjøres på nytt?
    • Hvis jeg oppnår Diamant-statusen min på flygninger og ikke poeng og allerede har opptjent 2 CT med Am.Ex, er det noen strategi jeg bør tenke på resten av året?
    • Noe annet som er viktig å tenke med i.f.t dette kortet?
    På forhånd takk for hjelpen! Ettersom det bare gjelder for SAS, så blir vel uansett den største utfordringen å business for 3 pers. Det er vel tilnærmet ikke-eksisterende...

19. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan bekrefte forståelsen din på FlyPremium. FP. Og poengberegning gjøres på nytt ved endring.

Hva som gleder av strategi etter diamant 2xCT skal jeg ikke begi meg inn på, der er det mange personlige forhold som spiller inn.

K

Spielhaug and tmolvik like this.
  20. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    28
    Finner ikke saldo opptjening siste 12 mnd flypremium i appen lenger. Er den borte?

Del denne siden