SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Men det står også "most skyteam airlines" under loungetilgang og andre fordeler. Forhåpentligvis gjelder det bare selskapene som er på vei ut av Skyteam
     
  2. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, la ikke merke til den.
    Sikkert en uskyldig forklaring, forhåpentligvis det du skrev
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,282
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Samtidig skriver SAS at de er i «langt fremskredne forhandlinger med SkyTeam og mange av dets medlemsselskaper». Mulig det er noe forbehold i tilfelle alle avtaler ikke er på plass innen 1. september?
     
    The_Dude, Eddie47 and Jorge like this.
  4. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    1,501
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har et slags håp om at et samarbeid med SQ består. Ruta mellom CPH og SIN er en joint venture mellom SQ og SAS der de deler alle kostnader og inntekter. Uten SAS til å fore passasjerer til CPH så dør den ruta fort vil jeg tro. Så jeg har et slags håp om at det er i begge parters interesse å beholde et samarbeid.
    Og så får tiden vise om det innebærer at vi slipper til på SQ awards igjen.
     
    tobeornot999, kaijoar and Spielhaug like this.
  5. Larsemann

    Larsemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Mener å huske at når jeg var Elite plus i en periode, så fikk jeg ikke med meg fruen med på fasttracker, men alltid inn i loungen, noe som jeg synes var merkelig. Andre som har opplevd det? Var med KLM. Ser ikke at det står man kan ha med noen i fastracken som elite plus.
     
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Og folk klager over at jeg kaller dem Skankteam. Men dette tror jeg de (ST) må endre på - kampen står jo mer og mer om individer med høy evne og villighet til å betale for premiumseter og -produkter - disse vil ha med partner (og evt familie) i Fasttrack.
     
    tobeornot999 and NoLimit like this.
  7. pma

    pma Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    33
    Men fast track for reisefølge er vel heller ingen offisiell fordel i alle *A-selskaper? (Vet at SAS tilbyr det).
     
    yki liker dette
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,951
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen *A-selskaper tilbyr det så vidt jeg vet. Heller ikke SAS utenfor Skandinavia.
     
    magnusant liker dette
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Endel flyplasser har det vel allikevel? Jeg har hatt med gjest et par ganger på LHR feks
     
    tobeornot999 liker dette
  10. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,951
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan hende. Jeg har bare booket Go en gang de siste årene. Tror det var i Athen. Og der endte jeg med å oppgradere til Plus nettopp for å få fast track. Tenkte det ville vært litt ufint å sende madammen til køen.

    Edit: Ser nå at SAS skriver dette under "Nivåfordeler" for diamant:

    Du kan ta med en venn eller opptil 4 av dine nærmeste familiemedlemmer gjennom SAS Fast Track i Skandinavia. Gjelder for reiser med SAS hvis gjesten eller familiemedlemmene reiser på samme flygning.
     
    tobeornot999 liker dette
  11. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    573
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Man må gå inn i fast track rett etter personen i samme port som reisefølget som er gold eller høyre så åpnes porten,iallefall på osl.
    Samme greie som i loungen bare at i fast track trenger man ikke å slå inn antall gjester på skjermen.
     
  12. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg (EBG) tok med samboer i fasttrack i Berlin i går på en Lufthansa økonomibillett. Det lyste riktig nok rødt for henne, men vekterrn lukket opp porten uten spørsmål eller kommentarer.
     
  13. igjr

    igjr Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Tror vi det blir redusert tilgjengelighet på Star allience biletter frem mot 01 september for booking i perioden etter 01.09?
     
  14. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    De fleste selskaper vil nok fremdeles tjene penger så hvis de kan selge billetter vil de nok gjøre det. Men om de kommer til å gjøre noe som helst ekstra for å legge til rette for sas er høyst tvilsomt. I tilfelle vil det være et sjansespill å booke med Star Alliance all den tid du fort blir en kasteball ved endringer. Det er en ting hva du har rett og krav på, det er ofte noe helt annet som skjer når driten treffer den berømmelige viften.
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    En positiv konsekvens av byttet: De du gjester inn i lounge trenger ikke fly samme flight. Akkurat som det var hos Star Alliance i "gamle dager"

    Screenshot_20240409-175543.png
     
  16. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Kun jeg som er litt bekymret for at det ikke er lagt ut en "konverteringstabell"? Man skulle jo tro at EBG og opp blir automatisk Elite+, men hadde jo vært fint å fått det bekreftet.

    (Eller har jeg oversett noe?)
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183


    For avganger fra 1. september 2024:

    EuroBonus-medlemmer vil nyte lignende fordeler med de fleste SkyTeam-flyselskaper

    EuroBonus Silver-medlemmer vil nyte fordeler som ekstra bagasje og prioritert innsjekking hos de fleste SkyTeam-flyselskaper.

    EuroBonus Gold- og Diamond-medlemmer vil nyte fordeler som lounge-tilgang, fast track og prioritert ombordstigning hos de fleste SkyTeam-flyselskaper.

    Vi vil dele flere detaljer så snart som mulig
    .

    Indirekte står vel svaret her, det er kun Elite plus som har lounge tilgang.
     
    RoadKing and NoLimit like this.
  18. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, du sier noe der. Hadde bare vært kjekt å hatt det i svart/hvitt :p
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Se mitt innlegg på forrige side fra mandag denne uka. Slik jeg ser det, er det indirekte bekreftet.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Turkish
    Lufthansa

    er jo nå bekreftet nei. Jeg er beskyldt for overdrevet optimisme, men min tolkning at hver dag uten nyhet er gode nyheter og at resten av Ja og Kanskje kan ende opp med å fortsette.
     

Del denne siden