Jeg håper og tror det det blir noe a la KLM og at man dermed har gull og sølv i separate grupper på boarding.
Jeg spør meg hvorfor noen skal gidde å bli Pandion med denne utvanningen av fordelene skissert her. Eller for å sitere en annen Pandion jeg kjenner som har vært det i mange år: «Det er jo ikke noe igjen…».
Interessant. Utfordringen for flere som er Pandion er jo at en del må reise mye SK uansett, spesielt dem som er basert lengre nord. De som har mulighet vil vel enkelt skifte allianse om til f.eks LH HON. Men det kommer jo an på reisetid. Kan ikke se at en Pandion som reiser så mye er interessert i å tilbringe enda flere timer på flyplasser i transit bare for å oppnå status. I alle fall ikke de som har familie. Hadde vært interessant å høre perspektiv fra de Pandion som er her inne. @kiev har jo tidligere vært. Hva tenker du?
Mener å huske at i alle fall var et år han ikke var? Men kan godt være jeg tar feil. Uansett, veldig interessant å høre hva han og andre Pandion her inne mener ja
Mulig jeg er litt treg på en søndag, men hvilke utvanninger er det for Pandion er det som er skissert? (Ser det med prio-boarding for sølv, men enn så lenge gjetter jeg på det blir som en egen gruppe) Pandion har vel ikke hatt noen ekstra fordeler i *A utover *G, og det blir vel ca likt i SkyTeam?
Det er blitt dårligere med morsomme/nyttige giveaways, for eksempel Swims weekend bag: Men kråkekortet var alltid best på irrops, og det var min favoritt siden mye reising = mye irrops. Det har forhåpentligvis ikke blitt forbedret bort, selv om den gemene hop er kommet betydelig etter og gapet er mindre. Edit - nå med svaret på spørsmålet (gammel og åndsforlatt? Jeg? Hørt sånt tull!): Jeg tror svært få er villige til å reise ekstra for å dra inn denne kråka. Mileage run var et ukjent begrep mens jeg reiste mye. Nå er jeg nede på 50-60 reisedøgn mot 150-200 tidligere. Savner egentlig ikke kråkekortet. Eller mer korrekt: savner ikke reisingen som skal til for å beholde kortet.
Jeg ligger på 51flights med alle operatører til nå i år (er ikke pandion). Fungerer helt fint å fly litt, men tror svært få som har slike reisemønster slenger inn noen «mileage run» for å si det pent.
Jeg trodde ikke jeg ville få det for 2024, men fikk det allikevel. Har vært og er Pandion siden 1.januar 2022. Jeg har det som Kiev. Kommer ikke til å fly inn det med vilje, samtidig så har jeg faktisk forventninger om å ikke måtte stå bak sølvkort på Biz innsjekk og heller ikke vente bak noen som helst ved boarding. Poenget er at det er ikke lengre noen vesentlige fordeler sammenlignet med de lavere nivåene når man reiser i alliansen. Nå reiser jeg bare privat og jeg kommer fortsatt til å bruke nærmere 70000kr i år på flybilletter hos Sas, men jeg legger ikke ut ytterligere 200.000 for å få kråka. Hører det samme fra en kollega som har vært Pandion i mange år.
Veldig interessant å høre fra dere som flyr eller tidligere har flydd mest Hvis dere ser på (ev det tidligere) reisemønsteret deres, hvor mange flighter kunne dere realistisk sett byttet bort fra SK/WF til LH?
Varierer nok endel, men de fleste med Pandion har nok et TravelPass i bunnen. Da er man låst til SAS på norske (og evt skandinaviske) ruter. Låst er man vel nesten uansett når man ikke bor i Oslo, ikke mye Lufthansa som går fra Trondheim. Det er også gjerne andre rabattavtaler med i spillet, så i praksis benytter man SAS der SAS går. Mine år med kråkekort kom uten TP da jeg ofte reiste til byer i Asia og USA hvor SAS gikk, og selvfølgelig 2-3 reiser til Brussel i måneden. Et slikt reisemønster akkumulerer fort kroner på SAS-metall. I denne post-Corona tid med Teams og Zoom tipper jeg at nivået for Pandion har krøpet nedover, men har ikke fulgt med hvor grensen ligger nå. Ikke aktuelt for meg lengre, og jeg er glad for det!
Kan bare bekrefte dette for meg også. Det reisemønsteret jeg fikk Pandion på var ukespendling på Vestlandet og med noen turer internasjonalt. Har ikke den jobben lengre og savner ikke den eller reisemønsteret noe særlig.
Dere som har satt dere inn i flyselskapene/destinasjonene i Skyteam; Hvordan tror dere mulighetene for å reise til Australia blir i Skyteam sammenlignet med Star Alliance?
Vet ingenting om tilgjengelighet (ingen vet vel noe om det for EB før om lenge vil jeg tro), men her er rutenettet med SkyTeam-ruter inn til SYD.
Pris er i utgangspunktet gitt, for SAS har bekreftet at dagens poengtabeller videreføres. Jeg tipper dog at det blir en generell regulering av de neste år, gitt prisstigningen senere år og at de har stått stille en tid....
Prisstigningen burde ikke være et argument for devaluering av poeng siden flybilletter, dvs. poeng i seg selv har blitt dyrere å kjøpe.
Hvis dette er det hele rutenettet til Australia/Sydney er det jo EKSTREMT tynt! Bare en håndfull ruter fra Kina, samt noen slengere fra Laos/Vietnam/Indonesia. Og en fattig ruting fra LAX som kanskje kan brukes, men legger til en dag på reisen. Dette var virkelig nedtur for de av oss som har arbeidsreiser til kenguruland, og hvor noen land/selskap ikke er godtatt pga (sikkerhets)politikk. Jaja, god motivasjon til å fintenke på statusmatch.
Nå kommentere jeg ut fra et EB reiseperspektiv. Jeg ser 13 mulige connections på kartet. Kan aldri huske at det har vært 13 potensielle muligheter til SYD de gangene jeg har jaktet billetter til 2. Men for all del, jeg aner ikke, hvilke av disse rutene vi faktisk får tilgang til, og hvor mange seter som slippes. Så det kan bli både bedre og verre. Personlig er jeg mer spent på AKL- jeg vil til NZ igjen.