Ja, det ble bel nevnt i en bisetning av Aron en gang også, og blir ikke overrasket. Men gjetter på at det går et lite år før det skjer, så de kan ha ordene sine i behold. Og jeg lever egentlig helt greit med en inflasjonsjustering en gang i blant. Jeg er enig i at det prinsipielt ikke burde være nødvendig, all den tid prisene på alt som gir poeng følger inflasjon. Men jeg opplever også at det blir stadig "lettere", eller hvert fall dukker opp stadig nye muligheter for poengopptjening, som kan argumentere for en inflasjonsjustering. Men hovedårsaken til at jeg er ganske så happy med dette er at vi slipper dynamisk prising med det første, for det tror jeg er en mye større devaluering. K
Hva SAS må betale de nye partnerne for bonusreiser spiller nok også inn. Går dette merkbart opp fra satsene i Star Alliance så er det nesten garantert at vi får en økning i poengpriser og/eller nye gebyrer.
Fra årets Routes Europe i Aarhus - se interview med Anko van der Werff: Anko - fra 5m20s Full interview:
Noen som et hvordan/om man kan overføre poeng fra EB til FlyingBlue når EB har blitt ST ? Er Platinum FB og men har savnet ett kredittkort for opptjening av poeng.
EuroBonus og Flying Blue kommer til å være to uavhengige bonusprogram, og du kommer ikke til å kunne overføre poeng mellom de.
Jeg håper at poeng hos Flying Blue vil kunne brukes hos SAS og gi noenlunde grei verdi. Som en som flyr i Europa har jeg sluttet å sjekke KLM. Mine 100K poeng i Flying Blue tar meg knapt t/r Amsterdam Så kommer avgiftene på toppen, som nærmer seg HELE billettprisen hos Norwegian ol.
Det er akkurat dette med høye avgifter i ST jeg frykter med denne overgangen ut av SA. Mye god kommunikasjon har vi fått fra SAS om hva overgangen vil bety (stort sett blir alt som før…for en periode iallefall), men dette med avgifter har iallefall ikke jeg lest hva blir til. Å betale over 10k for en bonusbillett i Biz til USA tar bort sjarmen med hele denne hobbyen…
Du kommer mest sannsynlig til å kunne booke SAS med poengene men det blir nok ikke veldig billig. men er jo bedre enn at poengene dør. men du kommer ikke til å kunne overføre dem til eurobonus.
Tror ikke du kan forvente at det blir noe bedre priser enn å booke med Eurobonus, både med tanke på poeng og på avgifter. Og bonusreiser til Europa er allerede det som gir lavest verdi per poeng.
Husk at hverken SkyTeam eller Star Alliance definerer skatter og avgifter. Dette er opptil bonusprogrammet du booker via, i tillegg til flyplassene/landene du besøker på reisen. Det at Flying Blue legger på fuel surcharge (YR) på sine bonusbilletter betyr ingenting for EuroBonus. På samme måte som at Miles & More har fuel surcharge på sine bonusbilletter, mens EuroBonus ikke har det. SVG-AMS-NYC er ca €500 i skatter og avgifter. Hvorav ca €350 er YR. I eco er YR lavere. EuroBonus definerer selv om de vil legge på YR på sine bonusbilletter, noe de ikke har gjort de siste årene til tross for at en del andre selskap gjør det. SAS justerte vel poeng prisene godt på et tidspunkt og fjernet dette tillegget. Se skatter og avgifter for en bonustur på nevnte rute i økonomi. Alt som står som government tax er likt uavhengig av bonusprogram. Merk at det er gradvis høyere fuel surcharge for de fremre kabinklassene.
Samtidig bekrefter United statusmatch. https://e24.no/naeringsliv/i/zALm75/sas-exiten-naa-kan-gullkortene-regne
Definitivt. Og en sånn kommentar gjør det jo mye mer sannsynlig at det blir en avtale. Spørsmålet er bare om de lager code share på noen long haul-ruter eller om det bare blir shorthaul innenriks i Japan (og tilknytningsfly til Skandinavia på vår side).
" – Ja, United har planer om å tilby tilsvarende status. Deler med glede ytterligere detaljer når de blir tilgjengelige, sier talsperson Brian Hammel i United Airlines til E24. Med andre ord: Har du gull, sølv eller diamantstatus gjennom EuroBonus, vil du få tilsvarende hos United. Uten at øvrige vilkår foreløpig er kjent."
Hei, hvis man bestiller en reise i business *A (typisk LH) som er etter 31.august, f.eks. vinter 2025, vil man da kunne oppgradere til First på samme flygning hvis det blir ledig kort tid før avreise? Eller kan man ikke gjøre denne type endring etter 31.august? (beklager om dette er spurt om tidligere)