Pluss Korea som nok blir en "ok" innfallsport for videre reise i Østen. Men enig i at det ikke er veldig imponerende. Men så er vi ikke bortskjemt med gode connections pr i dag heller? SQ er helt dødt, ANA er ikke lett å få, TG kan ikke bookes langt frem i tid, Airways NZ er ikke å regne med etc.
Det er ruter fra ICN, LAX, PVG og HGH (Hangzhou) pluss fifth freedom-ruter med taiwanske China Airlines fra BNE og SYD
Ja, det er noen connections som kanskje til og med vil ha bra tilgang på bonusturer i business. Inntil en eller annen politiker blir sur og Norge kommer på shitlist igjen. Mitt poeng var et annet: jeg jobber mye for vestlige aktører som helst ser (les:forlanger) at man booker billetter med «gode» selskap og mellomlander i «trygge» land. Nå gikk det opp for meg at SAS nye allianse er suverent dårligst av de tre kandidatene på disse parametrene. Altså betalte billetter. Men for å finne bonusreiser til Australia, gitt at vi her inne ofte søker mange hopp med nye spennende destinasjoner og spennende selskap, så er dette trolig en OK løsning.
På grunn av volum er det jo SQ som er det store tapet her hvis man skal holde seg i samme allianse som SAS. Ellers blir jo ikke forskjellen så stor.. Japan byttes ut med Taiwan og man mister BKK. USA plusser på en dags reisetid som du sier, så det har ikke så mye å si at det bare er LAX som flyr til Australia derfra.
Fra SAS nå: EuroBonus Silver members will receive recognition as SkyTeam Elite members, and EuroBonus Gold and Diamond members will be recognized as SkyTeam Elite Plus. https://www.sas.no/eurobonus/skyteam/
Lov å håpe at de gjør det på samme måte som i dag: Pandion, diamant og gull + Star alliance gold (sky team elite plus fra 01.09.24) går først ombord, deretter sas plus og sølv (?)
Boarding-rutiner på SAS maskiner vil jo mest trolig være det samme. EB og nivåene skal jo bestå innad i SAS sånn sett.
Det er jo andre selskaper som har mange flere boardinggrupper enn det SAS har, tror ikke det blir noe problem..
Mulig jeg leser det feil, men har ikke SkyTeam Elite Plus tilgang på Delta Sky Club i USA på innenriksflyvninger?
Det er bare tilgang på innenriks dersom man har en interkontinental flyvning samme dag dessverre I motsetning til Star Alliance der United har denne reglen for egne kunder, men slipper til alliansepartnere på alle flights.
Gjelder dette også når de åpner for Sky team reiser med EB poeng? Altså at det blir samme pris som med star alliance reiser?
Okei det er jo rimelig digg da Hvor står dette? Har prøvd å lete etter dette selv på sas og rundt omkring på verdensveven
Det var et intervju med en svensk sjef for EuroBonus programmet tror jeg? Ligger referanse til det her på forumet et sted også, men orker ikke bla i alle trådene
https://finalcall.travel/no/eurobonus-sjefen-ingen-grunn-til-bekymring/ Men jeg tror at det dessverre kommer en justering basert på inflasjon.
Men er det egentlig så galt ? Nesten å forvente i dagens samfunn der flybilletter har steget mer en inflasjon. Om det kun justeres i henhold til inflasjon bør vi være glade.
Såklart det gjør, men hvis den kommer fra dag 1 så er fremstår eurobonussjefen som en løgner, så den kommer nok lenge nok etter overgangen til at han slipper å unnskylde seg.
Men det er jo et poeng det @elgringo1964 postet lenger bak i tråden. Eurobonuspoengene følger inflasjonen "automatisk" siden alt man bruker for å tjene dem har blitt dyrere. Flybilletter er dyrere, sas har skrudd opp prisene mot kredittkortselskapene, noe som har ført til høyere årsgebyr for oss. Det neste blir vel devaluering av overføringsraten hos Trumf