I mitt tilfelle kunne jeg tenke meg retur fra PEN i november med Malaysian Airlines til KUL og videre med Europa med KLM eller Malaysias ..
Ikke usannsynlig det nei Denne teksten er nok skrevet med tanke på folk som skal OSL-WAW-OSL med LOT, OSL-LIS-OSL med TAP eller lignende
Oppgraderer avtalen med Etihad, Etihad apartments? https://frequentflyer.no/2023/10/29...K3c01AYhOUWDAU-YRE_aem_ZmFrZWR1bW15MTZieXRlcw
Noe sier meg at P klassen i First uansett ikke blir i den billige enden av prisingen på long haul. Men vi får se da. når det nærmer seg og SAS vil informere om det finnes noen potensielt gode kjøp.
The Residence finnes forresten kun på A380 og dermed er det kun London, Paris og NY man kan reise i den
Noen som vet hvilken status sas pandion kunder vil ha i skyteam? Og vil de fortsatt kunne ha mulighet til å gi bort gullkort?
Både Pandion, Diamant og Gull blir Skyteam Elite Plus. Det å gi bort gullkort er en intern fordel i SAS og ingen av disse fordelene blir endret. Man kan gi bort som før.
Tror du har altfor rett der ja. SAS er uansett i praksis uten styring over dette nå, og gir egentlig helt blaffen siden de har viktigere ting å tenke på. Men om man sitter stille i båten en stund, tror jeg dette nok går bra. Strategiene er vel nettopp det: 1) brenn opp alle EBP nå, eller 2) håp på å få noe ut av poengene i ST
Heisann, jeg har to spørsmål rundt poengbooking i Skyteam som kanskje noen av gjengen her har noe kunnskap om. Vet vi alt hvordan earn & spend med eurobonus blir innenfor Flying Blue når SAS blir fullbyrdig medlem av ST? Jeg ser f.eks at Flying Blue har avtale med JAL og Etihad hvor man kan booke bonusbilletter med Flying Blue miles. Vil SAS som ST medlem kunne dra nytte av disse avtalene gjennom flying blue, eller er avtalen kun for AF/KLM? Har det kommet noe indikasjon på hvordan konverteringsratioen for Eurobonuspoeng til Skyteam billetter blir? Jeg ville jo tro, også for kundefornøydhetens skyld, at prisen vil bli nogenlunde det samme, f.eks 50k poeng for en reise til Asia. Takk på forhånd! Har googlet litt, men ikke funnet godt med svar. Jeg ser det ble snakket litt om SAS og Etihad sin avtale over i tråden her, så det første spørsmålet er vel mest for avklaring, noe trengs å få inn med teskje..!
SAS har uttalt at poengprisen på bonusbilletter hos ST skal bli den samme som hos *A .., Det er også nettopp inngått en avtale mellom SAS og Etihad om utveksling av bonusbilletter https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/etihad-airways/
Synd at vi fremdeles ikke kan booke videre fra Abu Dhabi til f.eks Asia. Da ville det hatt en ordentlig verdi. Det er vel ikke SÅ utrolig mange av oss som skal til Abu Dhabi.
Godt å høre! Da blir det nok noen Air France turer fremover Forhåpentligvis vil det bli en mulighet med JAL også. og ja jeg kikket litt på Etihad, grisedyre billetter, men godt å ha muligheten. Ja nettopp, da blir det manuell booking videre og fort dyrt.
Yes, men de har en avtale med Flying Blue, som var spørsmålet jeg opprinnelig stilte Lurte på om det kommer til å bli mulighet for å booke JAL med EB gjennom Flying Blue avtalen når SAS er i ST.
Her må nok SAS selv på banen for å få til en earn & burn-avtale. SAS har tidligere ytret at de vil forsøke å videreføre noen av dagens samarbeid med *A-selskap, så det blir vel først og fremst her man vil se partneravtaler i førsteomgang. Men jo flere, jo bedre. JAL ser jo meget bra ut det også.