Skyteam har tydeligvis fått for seg at igjen med mobilskjerm kan tenke seg å bruke Loungefinderen. Tror du kan komme rundt det ved å krysse av for "Side for datamaskiner" i Chrome.
Noe håp om at SAS kommer til å kjøpe seg inn igjen på tilgang til tredjeparts lounger når de går over til Skyteam?
Jeg har ikke satt meg inn i ST lounge policy, men har vel forventet at SK gull/diamant gir Lounge tilgang så lenge en flyr en ST-operert flyvning. Dette har jo vært en forutsigbar policy i Star Alliance. Når jeg nå sjekker BER, står dette: Med mindre SAS dukker opp på denne lista…har jeg da ikke Lounge i Berlin om jeg flyr SAS go hjem til Norge? (Gitt at jeg har SK gull/diamant)
Før 1. september: nei. Fra 1. september og utover: ja. Hvis det blir så smooth overgang som SAS lover på sassalesinfo, så skal du inngang på alle Skyteam lounges med SAS EBG/EBD/EBP med dagsaktuell SAS billett. Gjenstår å se om det blir sååå smooth
BER har ingen Skyteam-lounge og det er sikkert bare KLM og AF som flyr dit. Evt er det bare de som ønsker å betale for Loungetilgang. SAS har uttalt at de ønsker å ha Lounge på de flyplassene som har Lounge idag, så mest sannsynlig får vi tilgang I september.
Skyteam.com er ikke enig med deg, men lister opp denne loungen og kaller den for en ST lounge + lister opp access, som bla sier at ST Elite Plus har access sammen med en gjest. Samtidig er loungen driftet av tredjepart, og har god blanding av også OW flyselskaper med tilgang - så ting er litt uoversiktlig her. (Ja den heter Tempelhof, men det er loungens navn og må ikke forveksles med den nedlagte flyplassen med samme navn )
Det er en kontraktslounge, men man kommet ikke inn med PP eller Lk lenger, det er vist for mye folk. Alt Lk har på BER er en 15e voucher på en restaurant.
Når jeg ser på den reguleringen de har av lounge aksess (ex SFO), ST airlines den og den, til denne loungen, skyteam airlins den og den til annen lounge osv, så må jeg si ST ser ut som en veldig uformell organisasjon. *A går langt utenpå dem, der er det en for alle og alle for en, mens i ST... Kanskje ikke så rart tatt i betraktning at det er AF som er en av primus motorene der. Franskmenn har jo sine greier.
Neppe i seg seg selv. Men dersom det blir til at SAS i 2025 endrer fra Plus til Biz i Europa så vil nok kravet/behovet for lounges plutselig oppstå for å være konk.dyktig på biz, så det er håp..
Joda, regner med det, men jeg bare reagerte på den segmenteringen de har i ST. Det vitner jo ikke om en gjennom sammensveiset allianse.
Se på bunken av medlemmer... Der hvor *A til sammenligning har stort sett selskaper som er kjent for kvalitet, er jo ST den rake motsetningen. Ikke lett å sammensveise en ganske jalla, svært blandet gruppe av selskaper (med noen få hederlige unntak):
Hvis vi tenker longhaul, vet jeg ikke om jeg drømmer om å fly Aegan, egyptair, croatia, air india eller LOT heller altså... så jeg vil påstå det er ganske blandede drops i *A også.
Aerolineas Argentinas = Avianca Aeromexico = Avianca + Copa Air Europa = TAP, dog på vei ut Air France = Lufthansa, men bedre onboard-produkt China Airlines = EVA Air China Eastern = Air China Czech Airlines = Croatia Airlines Delta Air Lines = United Garuda = Ingen direkte sammenligning, men god dekning Indonesia i det minste. ITA Airways = Italias Swiss/Austrian, dog på vei ut Keny Airways = En fattigversjon av Ethiopian KLM = tilsvarende Swiss+Austrian+Brussels, men med bedre nettverk Korean Air = Asiana (bokstavelig talt) + ANA Middle East Airlines = Aegan, men med litt mer eksotisk rutekart Saudia = EgyptAir TAROM = LOT/Croatian, kanskje det kjipeste selskapet i ST Vietnam Airlines = Thai, men med et mindre rutekart Virgin Atlantic = Ingen direkte sammenligning, men ryktes å være meget bra kvalitet, samt et spennende rutekart XiamenAir = Shenzhen Airlines Det som mangler i SkyTeam er noe tilsvarende Singapore Airlines, Air New Zealand, Turkish Airlines. Når det gjelder dekning av ruter er de største hullene Turkestan, Stillehavsøyene, Europa-Sørøst-Asia og Afrika (først og fremst frekvens). Jeg velger å gå inn med holdningen om at det ikke blir så ille. Mye står dog og faller på at Air France og KLM kan levere en tilfredsstillende tilgjengelighet. Hvis det fremover blir alvor av ryktene om at Etihad er på vei inn i alliansen og SAS beholder noen av de eksisterende partnerne blir det nok gøy å fly fremover også.
Jeg syns det blir vanskelig å sammenligne uten å ha faktisk prøvd flyselskapene, og det koker jo også ned til hvilken tilgjengelighet vi vil ha. Det har jo ingenting å si hvilket nettverk de forskjellige selskapene har om vi ikke får tilgang til det, men at det er noen produkter i ST jeg gjerne vil prøve er det ikke tvil om Jeg er jo litt i tvil til hvor mye SAS tør å kødde med EB, så på samme måte som jeg frykter økning i pris i starten så frykter jeg at det blir god tilgjengelighet rett etter overgangen som etterhvert vil forsvinne.