Lite erfaringsgrunnlag. Kun fløyet eco MVD-BUE-MDZ med de. Var helt greit. Mistet connection i BUE pga dårlig vær i MVD, de fikset plass på neste fly og bag kom frem. Reiser gjerne med de igjen.
Takk for fin liste, selv om det nok finnes flere meninger rundt mange av kommentarene... Her i Europa vil jeg feks absolutt ikke si at AF er bedre enn LH. Og i Asia har Vietnam altfor lite rutekart. Men klart, det blir gøy å prøve en del av disse selv om jeg holder fast på at ST ikke akkurat representerer kremen av verdens flyselskap samlet sett.
En ting er hva som teoretisk har vært mulig å booke i *A. Det hjelper jo ikke at det feks finnes ruter til Australia når det i praksis er umulig å finne ledige bill. For meg som hovedsaklig har reist 4 personer longhaul i biz i skoleferiene har utvalget i praksis vært TAP, Avianca og Turkish. Dersom tilgjengeligheten med ST er bedre enn med *A kan det i praksis oppleves som en forbedring fra *A. Kan jeg feks finne ulike destinasjoner i karibien for 4 pers i biz i høstferien/vinterferien med kun en mellomlanding og med KLM eller AF vil jeg si at det er en forbedring fra dagens tilbud.
Hvor mange ST avganger går hver dag fra Norge kontra *A ? Mitt inntrykk er at det er betydelig flere *A avganger enn ST? Selv om det kanskje er god ST tilgjengelighet fra hubbene ute i Europa, frykter jeg at billetter fra Norge til disse hubbene kan bli en flaskehals?
Flere ganger har jeg startet langdistanse hos star alliance med å fly ned til Frankfurt kvelden før og overnatte der. Så jeg antar det samme kan bli nødvendig her, bare at man overnatter i Amsterdam eller Paris istedenfor.
KLM har opptil 5 daglige avganger fra SVG, mens LH har 2. Så fra Sørvest er det i det minste bedre frekvens. KLM flyr dog med 175/190, mens LH har A319/20 på sine avganger, så ikke kjempeforskjell i antall seter. KLM har daglige flighter fra TRD, mot *A sine 2 ukentlige. KLM har også flighter til AES og KRS, hvilket man ikke finner i *A. Usikker på BGO, men her er det muligens liten forskjell. OSL har vesentlig flere *A-flighter og destinasjoner med BRU, FRA, MUC, ZRH, VIE, LIS, IST, ATH, WAW, vs ST sine 2 (AMS og CDG) non-SK-flighter. TOS er også bedre dekket av *A enn ST.
Ja, absolutt - og det kan ha vært nødv både før og nå. Hvis noen fortrekker CDG foran MUC eller (litt verre) FRA kan de rekke opp hånden
En god nyhet for de som skal innom LAX etter 1. september med ST-flyselskap https://corporate.airfrance.com/en/news/air-france-opens-new-lounge-los-angeles-international-airport
Vi kan rekke opp hånden så mye vi vil, men vi har ikke noe valg. Eller. du kan velge å bli i *A og prøve deg på senator. Eller bli med SK til ST. Jeg vil heller til FRA en til CDG. Men jeg gleder meg til CDG og AMS og andre muligheter. Feks, SAS til Europa + Vietnam Airlines til asia.
Ja, og Delta åpner en ny lounge på LAX også. Men der er det usikkert hvordan det blir med tilgang for andre ST-medlemmer. Jeg tror dette kan bli bra!
Hos Air France er det slik, og da gjelder det vel oss da? «This lounge is dedicated to Air France’s La Première, Business and Flying Blue Elite Plus customers, and is also open to eligible customers of KLM and SkyTeam partner airlines.»
Noen vet noen om hvordan loungesituasjonen på LHR blir? Det er ganske glissent borte på T3/4 etter at Skyteam la ned allianseloungen sin
Ser ut som det mest sannsynlige er Long Haul Business og First for Delta pluss Skyteam, men siden de nye loungene ikke er ferdige så vet vi jo ikke 100% sikkert.
Jeg sliter med å få riktig bonusprogram lagt til på fremtidige flighter. Noen som har noen gode tips? Skal jeg legge til M&M i SAS appen? Eller i LH appen? Setevalh blir borte, og FF nr blir borte, får ikke lagt til, etc. Lettere frustrerende..
Jeg la til EB i SAS appen, og endret til MM på nettsidene til LH. Fikk da valgt «riktige» seter hos LH.
For min reise forrige helg med 1xNH i tillegg til flights med Lufthansagruppen skjedde det du beskriver med at FFnr ble borte hvis jeg prøvde å bruke SAS-appen. Jeg hadde derimot ikke noe problem med at setereservasjoner forsvant samtidig. Løsningen ble uansett å bruke Lufthansaappen. Har en annen bestilling litt fram i tid der alle flights er Austrian og alt fungerer som normalt, så det kan være grunnen til at dette skjer er hvilke flyselskap man har i bookingen