SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig :)

    Fikk du noe inntrykk av hvorfor denne ble nevnt spesielt?

    Super oppsummering!

    Super oppsummering!
     
    Skarven and Kristian like this.
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Nekter de å forsøke med henvisning til regler eller er problemet at de ikke finner ledig plass på ønsket flight når du forsøker å endre? SAS har mange bonusseter som er forbeholdt nye bookinger, det er isåfall ingen ny problemstilling.
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Bonaire - det var vel ikke som et råd til oss, men Aron B. ble spurt om hva syntes var spennende av nye muligheter i Skyteam og da pekte han på Karibien som område. Han sa at han og fruen liker å kite, og han ville gjerne reise til Bonaire....
     
    Kristian, tobeornot999 and RoadKing like this.
  4. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er spent på pris på poeng og om vi kan bruke CT på SQ, men trolig ikke med CT :(
     
  5. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Og så har jo KLM direktefly fra AMS. Har kikket på denne selv, og det ser ut til å være bra tilgjengelighet.

    Edit: Det skal selvfølgelig være direkte med AF fra CDG. Blandet med Bonaire som jeg også driver og ser etter :)
     
    Last edited: 27. aug 2024
  6. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke lest hele tråden, regner med dette er tatt opp. Men når blir det mulig å bestille KLM bonus reiser? Skal muligens ut å fly 2. september:

    upload_2024-8-27_15-18-47.png
     
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Online 1.9 - iflg. det Aron uttalte i intervjuene er både KLM og AF var testet og klar... Så får vi se om SKIT får det på lufta søndag....
     
    Skarven liker dette
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Men det måtte vel bookes 4dg før avreise? Da rekker han nok ikke å få dette til før 2.9.
     
    Skarven liker dette
  9. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, da må jeg nesten kjøpe billettene.

    Det spørs om kona har så mye is i magen at vi kan sitte i Split uten å ha returbillett ;)
     
  10. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er da negativt, nå kan jo bonusbilletter handles helt til de stenger for check in.
     
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Var snakk om de første 6mnd i en innkjøringsperiode.
     
    Skarven liker dette
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke han tidfestet det, mener han sa innkjøring men at det skulle bort så snart det var mulig...
     
    Skarven liker dette
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Selvfølgelig ikke, rota litt der. :)
     
  14. zup

    zup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har merket at de har allerede innført noe liknende (typ kan ikke booke bonusflights innenfor 72t før avreise, men det er med star alliance.) Har det alltid vært sånn eller er det noe nytt. Merket at ulike agenter på telefon hadde ulikt forhold til denne regelen, så den jeg snakket med fikk likevel booket noe innenfor disse 72 timene
     
  15. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nytt og ble vel innført i juni, men jeg fikk booket to dager før uken etter at dette skulle ha blitt policy. Angivelig hadde det med utfordringer med overgangen til SkyTeam, men det har vel vært spekulert litt om poenget også har vært å strupe tilgangen til F på LH.
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  16. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Om jeg hørte riktig fra Finalcall sitt norske intervju med Eurobonussjefen så får vi fortsatt tilgang til Krisflyer lounge på LHR som del av SAS sin nye avtale med Singapore airlines. I såfall en meget god nyhet
     
    jgroneng and Lnbre like this.
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Den koblingen gjorde ikke jeg, men det er selvfølgelig helt riktig basert på det som ble sakt. Så er plutselig ikke T2 tilværelsen så ille allikevel.
     
  18. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er helt sikkert tatt opp tidligere i tråden, men jeg er ikke så flink til å søke så jeg tar meg friheten og spør:

    Opptjening av poeng etter 1 september med SAS:
    Man får fremdeles poeng per segment? Til HAM via CPH i billigste Plus vil det da gi 1000 nivåpoeng x 4 = 4000 nivåpoeng samt 1000 bonuspoeng x 4 + 50% = 6000 bonuspoeng, stemmer det?

    Jeg tror jo det er sånn utifra det jeg leser, men vil gjerne ha det bekreftet av de som har satt seg bedre inn i dette enn det jeg har gjort.
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet da er om dette gjelder alle flyvninger, eller kun når man har SQ-legs i reisen. Tror på sistnevnte, men håper på det første.

    Uansett så blir det jo ikke så praktisk å dra innom på Loungesafari på tur hjem fra London dersom SAS bytter terminal på LHR. Hvis det er mulig å komme inn på feil terminal i det hele tatt.
     
  20. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg satte meg inn i de fleste overgangsendringene, vil jeg tro. Har både CT, nok poeng og et ønske om en tur til Canada i biz neste sommer. Utfordringen min er at jeg fortsatt er usikker på datoer. Jeg ser ingen grunn til å stresse med bestillingen før 1.9. SAS flyr jo til YYZ likevel og har en del tilgjengelighet på denne ruten i ny og ned. Tar jeg feil med denne avgjørelsen? o_O
     
    Cumulus and Skarven like this.

Del denne siden