SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,353
    Bonuspoeng:
    293
    Link? Og når skal dette gjelde fra?
    Jeg booket tur til BCN i dag, og betalte 120k poeng for to pax..

2. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    33
    https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/
    Bla ned til Poengpriser

Ser ut som de fortsatt har gamle priser når jeg søker nå. Tabellen stemmer ikke med søkeresultater.

holmen liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Gjeldende tabell ligger fortsatt ute på sas.se og sas.dk, blir spennende å se om disse også oppdateres de neste dagene eller om det bare er en glipp som er lagt ut på sas.no. Såvidt jeg kan se er det kun business som har fått nye satser.

upload_2025-10-1_19-28-37.png

Attached Files:

Shyneno, EndreD, DJasko and 5 others like this.
  4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som det er korrigert nå, men ingen røyk uten ild.
    Jeg kan forstå at SAS må justere på prisene fra tid til annen, men justeringer på 2-siffret antall prosent blir i meste laget. Håper de kan kompensere med bedre tilgjengelighet. Så får vi satse på at SAS er rimelige og gir en måneds varsel eller tre før endringene trer i kraft.
    Har premium eco vært med i tabellen tidligere? Hvis ikke så kan det virke som at noe er på gang.

Til alle dere som sitter på gjerdet med bookinger dere ønsker å gjennomføre; book ASAP.

upload_2025-10-1_18-17-1.png

DJasko and 1884derby like this.
  5. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93

Se der ja…allerede korrigert tilbake. Trolig et frampek da…bare å booke ASAP som du sier

Shyneno liker dette
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Selv blir jeg positivt overrasket om dette er eneste endringen vi ser i år, da tabellen i stor grad har stått uendret siden 2018. SAS har ellers ikke tradisjon for å gi noe forvarsel før forbedringer rulles ut.

Satsene for premium har stått der siden overgangen i fjor høst.

Norwegian_Traveller and Rapolo like this.
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Om det gir bedre tilgjengelighet er det OK for meg.

Men det faktum at de øker poengpris klart mest til de sonene det faktisk er noe/endel tilgjenglig i pr i dag lover kanskje ikke så bra

magnusant, holmen and Rapolo like this.
  8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    Ble ikke LH dømt (evt forlik) i en forbrukerinstans i Tyskland/EU på at det måtte være en rimelig varslingsfrist for endring av poengprisene?

Shyneno liker dette
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,909
    Bonuspoeng:
    183
    Økning av prisene må vi nesten forvente. Flere år siden sist, og det å skaffe poeng har aldri vært enklere. Får håpe at filtreringen de gjør på seter forsvinner, og at de fjerner den og gir oss bedre tilgjengelighet med litt økte priser.

Norwegian_Traveller and Rapolo like this.
  10. holmen

Likes mottatt:
    75,353
    Bonuspoeng:
    293
    Og fjerner doble poeng på Vietnam Airlines og Air Europa. Det hadde hjulpet..

magnusant, Gribb, Shyneno and 5 others like this.
  11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg høyner. Håper de også fjerner doble poeng på China Airlines.

Hvis SAS ser seg nødt til å ta 100% høyere pris enn dagens grunnpris, blir det vel usannsynlig å tro at det vil forsvinne ved en 20% økning. Dog blir det veldig dyrt med de doble prisene om de fortsetter å doble selv etter 20% økning. De burde skru ned den 100%-multipelen i systemet til et nivå som gjør at prisen for VN, CI og UX holdes lik som i dag, men tviler på at det skjer. Blir plutselig gode 380,000 poeng for å fly UX til Sør-Amerika.

magnusant, Gribb and holmen like this.
  12. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis SAS dobler poengprisen, så vil folk rømme fra programmet fullstendig, det gir ingen mening å gjøre det. Det blir som å be folk om å gå over til cashback AZAP! SAS har ikke det spillerommet der, da kan de ligsågodt avvikle Eurobonus som program om det skulle bli realiteten.

13. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Shyneno and NoLimit like this.
  14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Det var en kraftig økning enkelte steder. De justerte vel litt ifjor etter overgangen til ST, men der ble noen soner også rimeligere vel...?

Glad jeg fikk booket neste års ferie til Karibien denne uken. De nye prisene er såpass dyre dit at ved booking for 5 personer (som jeg gjorde) i biz nå, må man betale for 6 personer i gammel pris...

NoLimit liker dette
  15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Pr. nå ligger fortsatt (eller igjen?) de gamle prisene på sas.no/se og flysas.com, mens det ligger nye priser på .dk - kanskje innført lottoprising slik at det er pris ut fra hva nettsiden i ditt land viser akkurat når man bestiller? o_O

16. Charterfeber

Charterfeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Oi! Jeg sitter på en booking hvor jeg mangler å legge til tilslutningsfly t/r hub. Trekkes poeng på nytt da - slik at jeg må betale de nye poengprisene?

Sikkert flere i samme situasjon.

17. holmen

Likes mottatt:
    75,353
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng... Og reisen min er ikke før i juni. Må vurdere om det er lønnsomt å legge til feeders eller booke utenom. Æsj.

Shyneno and Charterfeber like this.
  18. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Poengtrekk gjøres ikke når du legger på tilslutningsfly. Jeg la på tilslutningsfly på mandag uten poengtrekk.

Hadde ikke overrasket meg om SAS valgte å gjøre en endring her i nærmeste fremtid. Haha

holmen and Charterfeber like this.
  19. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Gammel tabell på sas.no hos meg nå. Men ja, dette er nok et tydelig frempek ja.

Shyneno liker dette
  20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dette gir bedre tilgjengelig i form av at SAS får tak i flere billetter fra sine partnere er jeg positiv til dette. Utfordringen nå er ikke poeng men tilgjengelighet.

Del denne siden