SAS til Tokyo igjen fra våren 2023

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av natto, 13. sept 2022.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,542
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for pionerarbeidet hvis man en gang skulle havne i en sånn situasjon :)
     
    Maggie and bXmi like this.
  2. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Vi får se hva det ender med, men jeg er i stand til å ta den både til Forliksrådet og til retten.
     
    Insomnia4u, themichael and polscifly like this.
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig bra!

    Venter spent om de faktisk følger vedtaket til nemda.

    Skulle du ende opp i forliksrådet har jeg vunnet en tilsvarende sak der som du kan få saksnummer til skulle det bli aktuelt
     
    Grooo, themichael and Maggie like this.
  4. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Håper SAS her ser at de har en urimelig praksis med at de krever at det finnes andre Eurobonus-billetter tilgjengelig for at man skal få booke om, men det er kanskje for optimistisk. Synes det er en særs dårlig praksis de har, når en også vet hvor få og hvor sjelden long-haul biz fra SAS slippes. De vet jo, og bruker i markedsføring av feks mastercardet og amex, at mange ønsker å bruke poengene sine på SAS biz-seter. Det er greit nok at en ikke kan få disse når som helst og hvor som helst, men sånn som det har endt opp nå er det knapt en reell mulighet for veldig mange. Ja, SAS har en begrenset flåte, men jeg mener det er langt viktigere at sånne billetter kan bookes enn å feks tilby betalte/poeng-oppgraderinger. Muligheten for SAS og Star alliance biz/first-billetter er den største driveren for oppslutningen til Eurobonus, vil jeg hevde.
     
    magnusant and Maggie like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Aner ikke hva som er en bra tråd og si at det nå ligger en del SAS C bonusseter til PVG ute.

    Håper det kommer mer HND/BKK/PEK etterhvert.
     
  6. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    93
    PEK-ruten er lagt ned inntil russisk luftrom åpner opp igjen.
     
  7. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Har du hørt noe mer angående dette fra SAS @bXmi?

    Jeg vurderer å ta saken min til en tilsvarende instans, men usikker på hvilket land jeg må gjøre det i? Må jeg ta opp klagen i Norge (har norsk adresse registrert hos SAS), der jeg bor (Tyskland), eller der reisen skulle ha startet (Danmark)? Eller kan jeg velge?
     
  8. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Ble tur til slutt! Selv med permittering, kansellering, og alt i mellom. Takk for alle tips og råd, reisen var helt topp :D Eldre maskin enn jeg trodde fra Chicago til Tokyo, men maten var fortsatt 10/10. Da er det bare å glede seg til Okinawa neste år :cool:

    IMG_2468.jpg IMG_2492.jpg
     
    Earl, Insomnia4u, Upsaker and 4 others like this.
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har sluppet litt bonusbilletter til/fra HND for perioden november-mai. Disse har foreløpig ikke dukket opp i SAS-oversikten på Awardhacks, så vil tro det er lagt ut siste døgnet.

    Opptil fire plasser i business per avgang i november/desember:

    upload_2023-8-22_19-27-2.png
    (fra SK only-søk på https://awardhacks.se/Star)

    Edit: Det er også mulighet for tur til Tokyo på kort varsel:
    Screenshot from 2023-08-22 19-45-45.png
    upload_2023-8-22_19-46-45.png
     
    Last edited: 22. aug 2023
    AirMags, Cumulus, Flymunda and 16 others like this.
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,413
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for opplysningen! Det blir to dager i Tokyo januar 2024! Biz begge veier.
     
    Kjetil L, trygveat and obay like this.
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Da ble det en uke med skolefri 2+2 i nov/des:D
     
    CowboyDan and trygveat like this.
  12. largim

    largim Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Av nysgjerrighet, hvor mange bonuspoeng måtte dere ut med for t/r HND? Er det tilbudspriser, eller faste priser på de bonusbilletene? Hilsen nybegynner.
     
  13. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Koster 50k for bonusbilletter i biz. Hvis det ikke er bonus kan det fort bli mange hundre tusen poeng.
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,413
    Bonuspoeng:
    183
    60000 poeng tur/retur da jeg er på Fly premium nivå 4.
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,413
    Bonuspoeng:
    183
    En del av oss betaler kun 30000 poeng.
     
  16. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    SAS svarte først Transportklagenemnda nesten 6 måneder etter at vedtaket var fattet, og nesten et år etter at klagen ble sendt.

    De overser fullstendig kommentarene i vedtaket og mener at de ikke kunne finne re-routing da de kansellerte (ignorerer helt at de kan se utenfor egne ruter) eller på et senere tidspunkt.

    Forliksklage har blitt tatt ut, og den ble opprettet i sommer, men har dessverre ikke blitt behandlet ennå på grunn av lang saksbehandlingstid i Forliksrådet.

    Om SAS ikke engang behandler saken fra Transportklagenemnda ved å argumentere mot den så går dette videre i rettsapparatet slik at de blir tvunget til å vurdere den rettslige siden.
     
    Cumulus liker dette
  17. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville tatt saken i Forliksrådet direkte, da oppretter du sak og den blir plassert der SAS har hovedsete i Norge. Transportklagenemda har lignende saker du kan vise til, og dersom du går den veien så legger du fort til 6-9 måneder ekstra.
     
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183

    Som nevnt tidligere i tråden tok jeg SAS til direkte til forliksrådet for eksakt samme sak i fjor. Send meg en PM så gir jeg gladelig saksnummer som du/dere kan referere til.


     
    milehigh and Kjetil L like this.
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er en mediasak. At SAS ikke følger nemnda, når jussen er så klar er pinlig og i offentlighetens interesse. Send til alle store redaksjoner.
     
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,635
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde lignende hvor SAS først sa at de skulle følge Transportklagenemnda, deretter bråsnudde de og nektet.

    En kort, saklig e-post til SAS sin pressekontakt med beskjed om at dette ganske snart ville bli en mediesak gjorde susen og på «magisk» vis ordnet alt seg på rekordtid.
     

Del denne siden