SAS til Tokyo igjen fra våren 2023

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av natto, 13. sept 2022.

  1. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Og der ble billetten ticketed :)
     
    Lillegutt, Flyrlavt, holmen and 3 others like this.
  2. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Reiseruta blir dermed:

    28. Mars
    OSL -> LHR med SAS
    29. Mars
    LHR -> ORD i United Polaris
    ORD -> HND i ANA Business

    Litt kronglete tur å dra over dammen, men var det beste jeg fikk til på kort varsel :)
     
    Last edited: 06. juli 2023
    tobeornot999, tkrunning, obay and 3 others like this.
  3. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg sitter fortsatt med CPH-FRA-HND med LH (ombooket fra CPH-HND med SK) den 3. april, og retur den 16. som vi fikk automatisk for ca en måned siden (dvs vi har ikke forespurt eller godtatt endringen), som dessverre ikke passer.

    Først fikk jeg booket den om til feb/mar neste år, men fikk da en telefon tilbake fra en annen agent som sa at de billettene ikke kunne utstedes siden de ikke var på SAS-metall. Så nå har vi en spennende booking som har både utreise i april 2023 og i februar 2024, og en separat booking for hjemreisen som tydeligvis skal skje både i år og neste år.

    CleanShot 2023-03-26 at 17.15.27@2x.png

    Etter litt agentrulett kom jeg frem til en hjelpsom svenske for seks dager siden som fikk booket oss om til i høst. Eller han sa i alle fall at han satt endringen "på kø" og at vi skulle få oppdaterte billetter samme dag.

    Men vi hørte aldri noe, og prøvde først å få hjelp fra diamant tyvärr-mailen siden vi nå er på bryllupsreise i Filippinene med spotty telefon- og internettdekning. De var like hjelpsomme som en stein og sa at om jeg ikke endrer reisen før 3. april så blir det no-show og ingen mulighet til å ombooke...

    Siden vi i dag har en mer stille dag på reisen har jeg nå brukt noen timer på agentrulett igjen, men etter seks forsøk er det ingen som har kunnet hjelpe. Etter at de har sett på bookingen i ca 10 minutter sier de bare ring tilbake i morgen når EB er åpent. Av erfaring så er EB-avdelingen den største tyvärr-avdelingen av de alle, så jeg ser ikke hvordan det kan hjelpe...

    Men er det liten sannsynlighet for å treffe på noen med nok rettigheter eller kompentanse i helgene hos SAS at jeg likevel bør innstille ringingen i dag og prøve igjen en annen dag?

    Og er det evt noen forskjell på hvilket nummer jeg ringer? Jeg har prøvd norsk og tysk så langt. Jeg taster som regel 5 for engelsk, men på det norske nummeret kom jeg som regel til den samme svensken gang på gang, så byttet til det tyske...
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,457
    Likes mottatt:
    5,607
    Bonuspoeng:
    183
    Har du forsøkt å ringe etter at svenskene og nordmennene har gått hjem?
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,771
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke kronglete i hele tatt. Bare en fin reise med stigende kvalitet på produktene også. Du kommer til å kose deg. Og kan jo gå i Polaris loungen på ORD ved mellomlanding.
     
    ArthurDent, natto and tkrunning like this.
  6. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Det er etter kl 18 CET eller? Da er det allerede midnatt i Filippinene, så litt tungvindt...

    Når det er sagt så er det stort sett svensker og dansker som har ordnet opp ting tidligere, så tror ikke problemet er at det er de jeg ender hos. Tror knapt jeg har snakket med en nordmann.

    De engelsktalende agentene (spesielt de som høres ut some native speakers) virker det som sjelden har noe særlig evne til å hjelpe annet enn å vise til EB-avdelingen.
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,457
    Likes mottatt:
    5,607
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har det motsatte opplevelse med de engelsktalende. Litt opp til deg å vurdere hva du gjør.
     
  8. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Takk! Håper det blir bra :) Originalt hadde jeg 1 time og 15 minutter på IAD, men har dårlig erfaring med immigrasjon i USA.
    Rakk å bli permittert, si opp jobben, signere med ny jobb, og bestille denne turen i løpet av 12 timer :confused: Alle gode ting er 6 (?) :D
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,771
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig du har skrevet det allerede. Men hva ble løsningen for å få til en vellykket booking via USA til Asia?
     
  10. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg gjorde litt ombookinger for å få nok tid til immigrasjon, men kort sagt booket jeg LHR -> HND gjennom *A søkemotoren, og ringte gull-telefonen for å legge til OSL -> LHR dagen i forkant.
     
    RoadKing and Lars J like this.
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    664
    Likes mottatt:
    2,327
    Bonuspoeng:
    93
    Selv om vanlig kundeservice gjør endringer på *A-billetter og setter dem i billett
    Ser du har fått utstedt billettene allerede, så gjerne unødvendig tilleggsinfo.
    Det er ikke nødvendigvis slik at billetter må utstedtes av "Tallinn-gjengen" som kun er på jobb hverdager 09-17. Det sitter åpenbart noen mennesker et sted i verden og billetterer både i helger og på helligdager.
    Hadde samme situasjon i julen og alt kundeservice kunne si var det 'noen' ordner dette, men de visste ikke hvem eller hvor i verden de satt. Ikke veldig betryggende, men min egen erfaring og basert på IF'eres erfaring blitt billetter så og si utelukkende billettert innen man skal fly.
     
    natto liker dette
  12. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for info!

    Noen som vet om bagasjen må sjekkes inn på nytt på LHR om jeg lander 18.30, og flyet til ORD går 08.00 dagen etter? Regner med jeg må hente den ut igjen i Chicago og sjekke inn igjen der borte, men litt usikker på LHR

    EDIT: Ser ut som bagasjen blir sjekket inn til LHR, så sjekker jeg den inn igjen dagen etterpå.
     
    Last edited: 27. mars 2023
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,771
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du flyr fra feks Oslo og med samme selskap eller allianse, eller to selskap som har avtale bør det gå helt fint å sjekke inn bagasjen helt til ORD så lenge oppholdet ditt er under 24 timer. I ORD må du hente ut bagasjen, men skal du videre derfra er det skranker rett etter tollsjekken der du kan levere bagasjen med en gang.
     
    tobeornot999 and natto like this.
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, veldig amerikansk akkurat det opplegget der. Og gjelder for alle USA airports :)
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har landet i Tokyo igjen !!!

    2023-03-30 09_34_30-SAS flight SK983 - Flightradar24.png
     
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    det var litt av en routing
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,864
    Likes mottatt:
    57,434
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg likte best de delene hvor de kjørte tunnel. :rolleyes:
     
    Earl, Henrik, Thomas123 and 1 other person like this.
  18. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    betyr det at de var helt uten signal på det strekket? så man kunne teoretisk sett fått en mh370 situasjon?
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,937
    Likes mottatt:
    5,723
    Bonuspoeng:
    183
    Det at maskinen beveger seg utenfor dekningsområdet til FR24 betyr ikke at den har mistet all kontakt med omverdenen.

    https://www.flightradar24.com/how-it-works
     
  20. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    2,922
    Bonuspoeng:
    93
    Ja og nei. Ikke dekning på FR24, men ved en evt. styrt vil vel sannsynligheten for å finne flyet være mye større på land enn langt til havs.
     

Del denne siden