Jeg sitter fortsatt med CPH-FRA-HND med LH (ombooket fra CPH-HND med SK) den 3. april, og retur den 16. som vi fikk automatisk for ca en måned siden (dvs vi har ikke forespurt eller godtatt endringen), som dessverre ikke passer.
Først fikk jeg booket den om til feb/mar neste år, men fikk da en telefon tilbake fra en annen agent som sa at de billettene ikke kunne utstedes siden de ikke var på SAS-metall. Så nå har vi en spennende booking som har både utreise i april 2023 og i februar 2024, og en separat booking for hjemreisen som tydeligvis skal skje både i år og neste år.
View attachment 114861
Etter litt agentrulett kom jeg frem til en hjelpsom svenske for seks dager siden som fikk booket oss om til i høst. Eller han sa i alle fall at han satt endringen "på kø" og at vi skulle få oppdaterte billetter samme dag.
Men vi hørte aldri noe, og prøvde først å få hjelp fra
diamant tyvärr-mailen siden vi nå er på bryllupsreise i Filippinene med spotty telefon- og internettdekning. De var like hjelpsomme som en stein og sa at om jeg ikke endrer reisen før 3. april så blir det no-show og ingen mulighet til å ombooke...
Siden vi i dag har en mer stille dag på reisen har jeg nå brukt noen timer på agentrulett igjen, men etter seks forsøk er det ingen som har kunnet hjelpe. Etter at de har sett på bookingen i ca 10 minutter sier de bare ring tilbake i morgen når EB er åpent. Av erfaring så er EB-avdelingen den største tyvärr-avdelingen av de alle, så jeg ser ikke hvordan det kan hjelpe...
Men er det liten sannsynlighet for å treffe på noen med nok rettigheter eller kompentanse i helgene hos SAS at jeg likevel bør innstille ringingen i dag og prøve igjen en annen dag?
Og er det evt noen forskjell på hvilket nummer jeg ringer? Jeg har prøvd norsk og tysk så langt. Jeg taster som regel 5 for engelsk, men på det norske nummeret kom jeg som regel til den samme svensken gang på gang, så byttet til det tyske...
Vis alt...