Det styres nok av været på veien. SK984 er på vei tilbake til København nå, og returen går over nordpolen.
For spesiellt interesserte er menyen østover vedlagt. Noterer meg én østlig inspirert hovedrett. Har ikke flydd sk biz siden Januar'22 da fra LAX så om menyen ellers er det samme som vestover vet jeg ikke. Noterer meg også nytt amenity kit design ( innhold så og si likt som før) Tøfler er også på plass.
Hva mener du med "blått fast track"? Jeg har ikke vært i HND så langt, men skal ditt i juni . Takk forresten for flotte bilder, gleden på turen vokser!
https://www.vjw.digital.go.jp/ Når du har lagt inn all info om alle reisende og den er godkjent får du 2 qr koder ( før 3) som gir deg fast track eller… du slipper å gjøre det manuelt og kan bare scanne kodene på de forskjellige stasjonene før du kommer igjennom.
7. juni til 15. juni. Åpenbart er det ikke bare meg som egentlig har alt for lite tid i Japan til tross for en 12-timers flytur. Men vi her flyr jo for å fly .
Oppdatering: diamantmailen ville ikke røre bookingen. Ringte inn i dag og kom til en nei-svenske. Det var umulig, ingen ledige seter, ikke mulig å åpne med mindre det var samme dag, hun ble sur, sa nei, nei og til slutt NEI! før hun satt meg på vent og la på. Svenske nummer to (Noa) sa: ja, skal vi se, det ser ut til å finnes to ledige business billetter der. Sånn da er du booket om. Du får billetter på mail snart. Nei-samtalen tok totalt 7 minutter, ja-samtalen tok 6 minutter. Jeg blir gal av dette selskapet, men allikevel gir det meg glede til slutt.
Jeg slapp det. Ringte inn med diamondnummer og fikk svar på 5 sekunder. Innen1 minutt var det booket ny flight med LOT biz dagen etter. Fant ikke bonusseter på sar alliance søk, men antar det var det likevel. Avreise 1t tidligere på dagen med ankomst 1t senere i YYZ, men med loungetid i WAW er det helt fint. Og mindre sjanse for misconnect. LO C B789 er vel kanskje bedre uansett enn SK C til YYZ. A321 er vel det.
Tror dere at det er en sjanse for å få endret min biz-bonusbillett som de endret til dagen etter uten å informere meg? Ringte 2 ggr og fikk nei... Leste alt dere skrev før, men vet ikke noen ganger om de som klarte det hadde vanlige billetter eller bonusbilletter...
Hvis du selv finnner en rute som er bedre for deg og ringer inn er det en god mulighet. Selv har jeg fått kansellering men ikke noe alternativ. Så et døgns flytting er kanskje ikke så ille.
Er det mindre enn 14 dager til reise har du vel krav på EU komp når du nå kommer senere frem? Ikke sikkert det er det du vil da ..
Svare meg selv på denne. Endel telefoner pga kansellert SAS flight i August 23. Ikke mulig å finne noe som passer med ferieperioden overhode fra Asia til Oslo, i biz. Heller ingen villighet til å åpne seter el. Ringte i dag og foreslo at bookingen flyttes til april 24. På en dato der det akkurat ble sluppet billetter. Ikke noe problem det. Ingen gebyr eller poeng omtrekking. Fikk booket langstrekket i dag og ble oppfordret til å ringe i morgen for å legge på tilknytning opp til Oslo som ikke er sluppet enda. Alternativt skulle den aktuelle konsulenten ringe meg når han kom på jobb utover dagen, om det ikke allerede var fikset.
Jeg har blått hos meg, men sønnen på 11 (koblet mot min reise) har selvsagt gul. Var det noen utfordringer knyttet til dette da du reiste? (jeg regner med du hadde samme utfordring..)
datter på 12 var rød pga alder. Vi ble derfor geleidet via tre personer uten kø før vi fikk gå videre. Var lang kl da vi ankom 22.00, men brukte likevel to timer fra landing til vi var på hotell i Ginza. Dette med kollektiv.
Mulig de har skille mellom 11 og 12 år? Vi skal til Yokohama etter landing på HND så kan vel regne med det samme
Jeg fikk medhold i Transportklagenemnda, og ser at en annen klager også fikk medhold med tilsvarende sak. Saksnummer for de som er interessert er: 2022-02281 2022-02613 Legg merke til at SAS ikke har tatt seg bryet med å svare Transportklagenemnda engang. Jeg har ikke vært i kontakt med dem angående resultatet, men poster oppdatering så snart jeg vet mer.