SAS til Tokyo igjen fra våren 2023

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av natto, 13. sept 2022.

  1. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Det styres nok av været på veien.
    SK984 er på vei tilbake til København nå, og returen går over nordpolen.
     
    themichael and holmen like this.
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    For spesiellt interesserte er menyen østover vedlagt. Noterer meg én østlig inspirert hovedrett.

    Har ikke flydd sk biz siden Januar'22 da fra LAX så om menyen ellers er det samme som vestover vet jeg ikke.

    Noterer meg også nytt amenity kit design ( innhold så og si likt som før)

    Tøfler er også på plass.


    IMG20230331112513.jpg
    IMG20230331112519.jpg
    IMG20230331112523.jpg
    IMG20230331105500.jpg
    IMG20230331111141.jpg
     
    Last edited: 31. mars 2023
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang tid tok immigrasjonen i Japan nå?
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Tok drøye 45 minutter med blått "fast track" registrert på forhånd.

    Sykt lang kø, men jevn flyt
     
    tobeornot999, themichael and indahla like this.
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du med "blått fast track"? Jeg har ikke vært i HND så langt, men skal ditt i juni :).

    Takk forresten for flotte bilder, gleden på turen vokser!
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.vjw.digital.go.jp/

    Når du har lagt inn all info om alle reisende og den er godkjent får du 2 qr koder ( før 3) som gir deg fast track eller… du slipper å gjøre det manuelt og kan bare scanne kodene på de forskjellige stasjonene før du kommer igjennom.
     
    themichael and indahla like this.
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Når drar du?
    Drar selv 23/6 - 1/7
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    7. juni til 15. juni.
    Åpenbart er det ikke bare meg som egentlig har alt for lite tid i Japan til tross for en 12-timers flytur. Men vi her flyr jo for å fly :D.
     
    NoLimit, tobeornot999 and indahla like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatering: diamantmailen ville ikke røre bookingen. Ringte inn i dag og kom til en nei-svenske. Det var umulig, ingen ledige seter, ikke mulig å åpne med mindre det var samme dag, hun ble sur, sa nei, nei og til slutt NEI! før hun satt meg på vent og la på.

    Svenske nummer to (Noa) sa: ja, skal vi se, det ser ut til å finnes to ledige business billetter der. Sånn da er du booket om. Du får billetter på mail snart.

    Nei-samtalen tok totalt 7 minutter, ja-samtalen tok 6 minutter. Jeg blir gal av dette selskapet, men allikevel gir det meg glede til slutt.
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg slapp det. Ringte inn med diamondnummer og fikk svar på 5 sekunder. Innen1 minutt var det booket ny flight med LOT biz dagen etter. Fant ikke bonusseter på sar alliance søk, men antar det var det likevel. Avreise 1t tidligere på dagen med ankomst 1t senere i YYZ, men med loungetid i WAW er det helt fint. Og mindre sjanse for misconnect. LO C B789 er vel kanskje bedre uansett enn SK C til YYZ. A321 er vel det.
     
    kongenamundsen and EndreD like this.
  12. Agrias

    Agrias Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Tror dere at det er en sjanse for å få endret min biz-bonusbillett som de endret til dagen etter uten å informere meg? Ringte 2 ggr og fikk nei...
    Leste alt dere skrev før, men vet ikke noen ganger om de som klarte det hadde vanlige billetter eller bonusbilletter...:)
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du selv finnner en rute som er bedre for deg og ringer inn er det en god mulighet.
    Selv har jeg fått kansellering men ikke noe alternativ. Så et døgns flytting er kanskje ikke så ille.
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mindre enn 14 dager til reise har du vel krav på EU komp når du nå kommer senere frem? Ikke sikkert det er det du vil da ..
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Svare meg selv på denne. Endel telefoner pga kansellert SAS flight i August 23. Ikke mulig å finne noe som passer med ferieperioden overhode fra Asia til Oslo, i biz. Heller ingen villighet til å åpne seter el.

    Ringte i dag og foreslo at bookingen flyttes til april 24. På en dato der det akkurat ble sluppet billetter. Ikke noe problem det. Ingen gebyr eller poeng omtrekking. Fikk booket langstrekket i dag og ble oppfordret til å ringe i morgen for å legge på tilknytning opp til Oslo som ikke er sluppet enda. Alternativt skulle den aktuelle konsulenten ringe meg når han kom på jobb utover dagen, om det ikke allerede var fikset.
     
    Cumulus and Insomnia4u like this.
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har blått hos meg, men sønnen på 11 (koblet mot min reise) har selvsagt gul.
    Var det noen utfordringer knyttet til dette da du reiste? (jeg regner med du hadde samme utfordring..)
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, når de så at vi voksne var blå ved kontrollen, sjekket de ikke ungene engang.
     
    indahla liker dette
  18. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    datter på 12 var rød pga alder. Vi ble derfor geleidet via tre personer uten kø før vi fikk gå videre. Var lang kl da vi ankom 22.00, men brukte likevel to timer fra landing til vi var på hotell i Ginza. Dette med kollektiv.
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig de har skille mellom 11 og 12 år?
    Vi skal til Yokohama etter landing på HND så kan vel regne med det samme :)
     
    Shyneno liker dette
  20. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk medhold i Transportklagenemnda, og ser at en annen klager også fikk medhold med tilsvarende sak. Saksnummer for de som er interessert er:
    2022-02281
    2022-02613

    Legg merke til at SAS ikke har tatt seg bryet med å svare Transportklagenemnda engang. Jeg har ikke vært i kontakt med dem angående resultatet, men poster oppdatering så snart jeg vet mer.
     

Del denne siden