SAS til Tokyo igjen fra våren 2023

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av natto, 13. sept 2022.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,902
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som SAS har en plan B (flytte A350 fra USA til Tokyo) og jeg håper denne gjennomføres hvis nødvendig =)
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,112
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flights til IAD om 2 uker og plutselig har seatmap gått fra dobbel midtgang til singel midtgang :eek:
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,902
    Bonuspoeng:
    293
    321LR ..
     
    Spielhaug liker dette
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,711
    Bonuspoeng:
    293
    Da kom det forandringer på tur nr 2 til HND i august. startet som en ren SAS til HND der jeg har lagt på reise til Vietnam i ettertid.

    Flyttet 2 døgn frem på hjemreisen sånn at jeg får over 48 timer stopp i Tokyo på EB CT booking på hjemreisen. Fint det.

    Utreisen var også kansellert men ikke rebooket. Hyggelig øst europeer fant i går kveld stort sett det jeg fant av flights, unntatt EVA air på formiddagen til Hanoi. Han gav meg derfor kveldsflyvningen som var synlig i biz som dermed gir meg mer en 24 timer i Tapei på utreisen også.

    Han kunne reutstede billettene på kvelden uten noe gebyr eller rekalkulering av avgifter. De kan når de vil altså.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    10,365
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng, obay and trygveat like this.
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Når det er involuntary schedule change eller cancellation virker det som de har utvidede fullmakter til å utstede billett direkte. Har i alle fall vært slik når jeg har ringt inn. Vanlig endring må en runde via EB-desken. Hvorfor det er slik skjønner jeg ikke helt da:rolleyes:
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,396
    Bonuspoeng:
    183
    Ved ufrivillig endring hopper de over rekalkulering av skatter.
     
    tobeornot999 and Insomnia4u like this.
  8. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bestilte en ny reise til Tokyo den 28. mars fra LHR til HND på torsdag kveld. Deretter ringte jeg kundeservice og ba de legge til et leg OSL til LHR på reisen min, og flytte reisen til 29. mars istedet. Kundeservice sa ticketing ville skje i løpet av fredagen, men jeg hørte ingenting, for billettene mine var ikke lagt til i køen (noe kundeservice fikset på fredag kveld). Kundeservice nå sier ticketing skjer mandag, men billettene jeg ønsker er reservert og avventer omregning av skatt og avgifter.

    Original rute: 28. mars 08.00 LHR -> HND
    Ny rute: 28. mars 17.00 OSL -> LHR, 29. mars LHR -> HND

    1: Hvor lang tid tar det for Tallinn å utstede nye billetter på mandag morgen?

    2: Originalt skulle jeg reise 08.00 på tirsdag fra LHR. Vil de ha mulighet til å utstede nye billetter på mandag morgen siden jeg ba om endringen mer enn 24 timer før avreise? Tallinn åpner ikke før 09.00, og jeg er redd de slår seg vrange på at de utsteder nye billetter når det er under 24 timer til original avreise. Hvis kundeservice har bedt Tallinn om å utstede nye billetter, pleier dette å ordne seg?

    3: Hvor lenge holder United/ANA reservasjoner på billetter som ikke er utstedte? Jeg gjorde endringen torsdag kveld, men er redd de drar tilbake billettene fordi Tallinn ikke rekker å fikse før mandag morgen.
     
    Last edited: 25. mars 2023
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    12,080
    Bonuspoeng:
    183
    «Tallinn» kontoret til SAS finns ikkje lenger, den telefonen er nå betjent av «vanlig» SAS kundeservice.
    Så ring vanlig SAS kundeservice og spør no du, sjå kva sei seier.
     
    indahla liker dette
  10. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ringte SAS kundeservice kanskje 10 ganger, men tok tipset nå og prøvde igjen. Kom til en hyggelig danske som fortalte at policyen er at endringer må settes på køen 24 timer før avreise, ikke at ticketing måtte skje før 24 timer før.

    Da får jeg kanskje litt ro i sjela :)
     
    snus_mumrikken liker dette
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,396
    Bonuspoeng:
    183
    ANA er kjent for å slette ubilletterte segmenter etter 48 timer.
     
  12. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Så selv om SAS har reservert disse og har de til manuell behandling, så kan det hende de forsvinner før kundeservice rekker å gjøre noe med det på mandag? :(
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,396
    Bonuspoeng:
    183
    Det at bookingen ligger i kø har erfaringsmessig lite å si. Anbefaler å følge med og sitte klar til å ringe inn igjen når tidsfristen går ut. Vanligvis går plassene tilbake til inventory og kan reservere på nytt.
     
  14. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Neiiii tuller du :( Jeg får følge med dette døgnet.
     
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,921
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke hva som avgjør om billettene forsvinner etter 48 timer eller ikke, men i Januar booket jeg ANA på en Fredag, billettene holdt over hele helgen og ble billettert Mandag morgen over 60 timer senere. Det er mulig det går gjennom, men følg uansett tipset ovenfor.
     
    natto and trygveat like this.
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,495
    Bonuspoeng:
    293
    Vet du om de faktisk var reservert hele tiden de 60 timene? Det kan såklart være at fristen utvides i helga, men jeg har også vært med på at en reservasjon hos ANA gikk ut på tid, billettene ble tilgjengelig for bestilling igjen, men siden ingen tok dem før eurobonusavdelingen fikk ut fingeren med billettering så ble billettene utstedt allikevel.
     
    Insomnia4u liker dette
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,921
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan finner jeg ut om dette var tilfelle for meg?
    Må vel følge med på om det dukker opp igjen som ledig? Det husker jeg ikke nå.
     
  18. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg følger med i helga om de dukker opp igjen i søkemotoren. Jeg la til denne flyvningen torsdag kveld, men agenten la den ikke til i billetteringskøen før på fredag…. Jeg burde nok kjørt agentroulette istedet for å vente på at agenten skulle ringe meg opp igjen…

    Ble en litt mer spennende helg enn jeg så for meg :rolleyes:
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,495
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er ikke noen annen måte å vite det enn om du la merke til at de forsvant fra bestillingen din og så kom tilbake da det ble billettert. Evt at du fulgte med som en hauk på sas.no etter time 48 og kan være sikker på at de lå reservert hele tida :p
     
    Flyrlavt liker dette
  20. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Foreløpig 48 timer siden jeg endret reisen, og billetten er fortsatt reservert. Jeg hadde en telefonsamtale med kundeservice i går klokken 18 som la denne reisen i billetteringskøen, så jeg sjekker igjen i morgen
     

Del denne siden