SAS til Tokyo igjen fra våren 2023

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av natto, 13. sept 2022.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,902
    Bonuspoeng:
    293
    Har blitt booket om her også, uten noen beskjed. Men ser ut som det passer greit =)
    Istedenfor 23/6 OSL-CPH, 24/6 CPH-HND og 30/6 HND-CPH-OSL blir det 23/6 OSL-CPH-HND og 1/7 HND-CPH-OSL :)

    Har derimot blitt flyttet bakover til rad 3 (i midten).
    Skal vi beholde eller endre til rad 9?
     
    Last edited: 13. mars 2023
    Maggie liker dette
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Booket om her også. Fire revenue-billetter i plus ble flyttet fra søndag til lørdag i august. Skal ringe og sjekke om det er mulig å reise hjem på mandag istedenfor. Er det noe grunn til å søke om kompensasjon/erstatning for overnatting natt til søndag hvis vi ikke kan bookes om til mandag?
     
  3. nesjon

    nesjon Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg ble også booket om fra en torsdag til fredag i juli (OSL-CPH-HND), bonusreise i business. Ringte nettopp og forhørte meg om å reise onsdag i stedet for fredag, men det var visst sjanseløst så lenge det ikke var ledig bonusbilletter… OSL-CPH var i utgangspunktet kl 09.00, men er booket om til kl 06.00, det var det heller ikke muligheter for å endre på så lenge det ikke var ledig bonus. Er glad for at det ser ut som det blir tur, men frustrerende lite smidighet når det er en ufrivillig endring på nesten ett døgn fra det som opprinnelig var avtalt.
     
    themichael and Maggie like this.
  4. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    De kan hvis de vil, er dessverre bare mange på SAS kundeservice som ikke vil. Måtte gjennom det samme to ganger i sommer. Vi var fire som skulle reise til Washington i sommer og så ble flighten på onsdag kansellert. To av oss ble flyttet til tirsdag og to til torsdag. Ringte først skandinavisk kundeservice og fikk tvert nei siden det ikke var ledige bonusbilletter. Ringte engelsk og fikk ja som den største selvfølge.

    Skulle hjem igjen når det var varslet fare for streik. SAS informerte på hjemmesidene at man kunne booke om gratis for å komme hjem tidligere. Ringte engelsk kundeservice og fikk beskjed om at det ikke gjaldt bonusreiser så sant det ikke var ledige bonusbilletter. Ringte så skandinavisk og etter litt diskusjon frem og tilbake fikk jeg også booket om returen.

    Vet ikke hvor viktig det er for deg å kunne dra onsdag istedet, men kan være verdt å ikke gi seg på første forsøk selv om man ikke har noen garantier på at man når frem til noen som vil.
     
    Last edited: 13. mars 2023
  5. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Ring i vei. Prøv også gjerne dansk eller engelsk nummer. Min erfaring etter flere kanselleringer det siste året er at høflighet + kjennskap til hva du har krav på og alt for mange forsøk fører frem til slutt.

    Edit: Kjennskap om hva du har krav på kan måtte formidles svært tydelig, men alltid fint å beholde roen og høfligheten selv om man er tydelig.
     
    Last edited: 14. mars 2023
    Cumulus, nesjon and Maggie like this.
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Da har SAS etter mitt ønske booket om hjemreise fra lørdag til mandag. Plus-kabinen fylles bra opp nå og det er sannsynligvis (nesten) fullt i biz-kabinen da det ikke selges flere biz-billetter lenger... Men jeg må si det er vanvittige priser SAS kommer med nå. Glad jeg sikret meg fire biz-seter til litt over 9000 kr. pr. sete til Tokyo og litt over 5000 kr pr. sete i plus hjem fra Tokyo før Japan slapp inn turister. En uventet, men positiv, konsekvens er at alle billettene var i utgangspunkt "Smart"-billetter, men nå er blitt "Pro"-billetter. Det blir plutselig flere ebp inn på kontoene våre.

    upload_2023-3-14_10-49-20.png
     
  7. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg reiste til Tokyo i 2019, jeg - det virker som det var lurt... Hei og hå, hold ut alle sammen!
     
    natto, Flyskrex and Lars J like this.
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,902
    Bonuspoeng:
    293
    +1
     
    rgn liker dette
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183
    Da har endelig SAS offentlig bekreftet at de har planer og gjenstarte ruten i Juni, samt kjører ett begrenset ruteprogram i Mars/April.



    Updated on 14 Mar 2023 at 13:07 CET

    In June 2023, SAS will resume its traffic from Copenhagen to Tokyo Haneda with three weekly flights.

    As of 01 June 2023, SAS will resume traffic to Haneda, Tokyo three times a week.

    Until the weekly flights begin, SAS will operate a number of flights at the end of March and during April to accommodate the high-demand period around Easter (dates in fact box below).

    The route will be operated by the Airbus A350, one of the most environmentally friendly aircraft on the market with 30% lower emissions and 40% less noise than previous generation aircraft.

    FACT BOX
    Start of weekly flights from June 2023:

    Copenhagen-Haneda - Wednesday, Friday, Sunday, 11:20-07:55+1

    Haneda-Copenhagen - Monday, Thursday, Saturday, 11:45-18:40

    Flights operating March 2023:

    Copenhagen-Haneda

    29 March, 31 March

    Haneda-Copenhagen

    31March

    Flights operating April 2023:

    Copenhagen-Haneda

    02 April, 05 April, 07 April, 11 April, 12 April, 14 April, 15 April, 18 April, 20 April, 25 April

    Haneda-Copenhagen

    02 April, 04 April, 07 April, 09 April, 13 April, 14 April, 16 April, 17 April, 20 April, 22 April, 27 April



    https://www.sassalesinfo.com/news/t...-news-march-2023-sas-resumes-traffic-to-tokyo
     
  10. nesjon

    nesjon Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Gode nyheter det. Jeg prata for et par timer siden med en agent som meldte det motsatte, men håper og tror han ikke visste helt hva han snakka om. Jeg fikk plutselig flyet mitt flytta fra fredag til søndag helt uten grunn (samme som nevnt over her som ble flytta fra torsdag til fredag først). Sto som kansellert i appen, men billetter var og er fortsatt til salgs. Agenten hadde ingen god forklaring på hvorfor, men trodde det var fordi flyet kunne ligge an til å bli kansellert. Pressemeldinga over beviser heldigvis det motsatte. Har vært mye rot for SAS kundeservice med Tokyo-ruta nå, de gjør det ikke akkurat lett for seg sjøl.
     
    Last edited: 14. mars 2023
    Norwegian_Traveller and Maggie like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte en høflig mail til diamantmailen med forespørsel om å flytte utreisen en dag tilbake i stedet for frem. Håper det løser seg. 48 timer blir litt for lite for meg. Sier jeg som er 48 timer i Miami nå..
     
  12. Agrias

    Agrias Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg hadde en bonus biz retur 28. juli (fredag), den ble flyttet til 29. juli (lørdag). Jeg er glad for at den ikke ble kansellert i det minste - men jeg må ringe for å prøve å flytte den til onsdag…

    Men jeg fikk ikke noe beskjed på mail om endringen, måtte sjekke selv i appen…er det ikke rart?
    Jeg husker da jeg hadde en reise rundt coronatiden (som aldri ble noe av, men det var booket nesten 1 år i forveien) og de holdte på å endre den veldig ofte (10min justeringer på transfertid f.eks)…jeg fikk beskjed hver gang ‍♀️
     
  13. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    304
    Bonuspoeng:
    63
    Etter 6 mnd ventetid hos Flyklagenemnda så fikk jeg svar fra SAS om at de vil utbetale EU-kompensasjonen for kansellert flyvning. Det er ikke akkurat fullgodt, men iallfall en innrømmelse av at de ikke har rett til å kansellere uten å tilby et alternativ.

    Pengene har jeg etter drøye to uker ikke sett noe til ennå.

    For de som ikke følger med i alle innleggene i tråden så gjelder dette en klage til Flyklagenemnda etter at SAS kansellerte flyvning til HND der jeg hadde en bonusbillett i Business. De klarte ikke å tilby ny reise med annen carrier, eller i SAS på et hvilket som helst tidspunkt engang.
     
    Leon liker dette
  14. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk varsel om massepermitteringer på jobb på fredag, 1 time før jeg skulle boarde flighten min til Tokyo. Da var det bare å gå ned fra loungen til gaten, hente ut bagasjen min, og ta toget hjem. Prøver igjen en annen gang :)
     
    Shyneno liker dette
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,902
    Bonuspoeng:
    293
  16. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Noen ganger går ikke ting som planlagt... Bare synd jeg ikke kan skylde på SAS denne gangen :rolleyes:
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,396
    Bonuspoeng:
    183
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183

    Jeg lurer på om ikke SAS allerede har tatt høyde for at dette kunne bli problematisk..

    A330 på ARN-ORD er sterkt redusert i Mars og April.
    I tillegg stoppet de OSL-MIA en måned tidligere.

    Noen avganger CPH-IAD,OSL-EWR er også kansellert ad hoc i Mars-April

    EDIT: CPH-PVG ser også ut til å være noe redusert i April

    Det burde bety at de sitter med noe ledig kapasitet på A330 ? Med forbehold om at disse ikke skal på noen større tekniske sjekker.

    Mulig scenario er da at de endrer fra A350 til A330 på enten CPH-LAX eller CPH-EWR hvor man faktisk ikke trenger rekkevidden til A350.

    Da blir det iallefall kun ca. 40 stk pax man må reroute istedet for ett fullt fly om det skulle være tilfelle.
     
    Last edited: 20. mars 2023
    Norwegian_Traveller and trygveat like this.
  19. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    432
    Likes mottatt:
    1,662
    Bonuspoeng:
    93
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,711
    Bonuspoeng:
    293
    Ulf på gullmailen vil ikke hjelpe:rolleyes:
     

Del denne siden