Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. feitfisk

    feitfisk Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Er dessverre ikke mulig å opptjene poeng på bookinger fra 3.parts kanaler som Booking.com og Expedia/hotels.com
     
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,090
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er praksisen på de hotellene som har åpent nå under Corona? Jeg ser at resturant og bar kan være stengt. Hva kan en egentlig bruke voucher på i disse dager i så tilfelle?
     
  3. feitfisk

    feitfisk Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Scandic har sluttet å utstede vouchers ifm Corona. De argumenterer for at det ikke er noe å bruke de på nå.

    Får se om de faktisk kommer tilbake etter dette ..
     
  4. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Som "kompensasjon" så får man heller 60% mer friends poeng. Første jeg tenkte var at voucher kommer til å forsvinne helt etter dette.
     
  5. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Selv har jeg valgt å hoppe over til Choice nå. Rykket ned et nivå rett ved inntreff av C19, og var ingen fleksibilitet på å opprettholde nivået, så da var det en god mulighet til å bytte. Så får jeg se hvordan det blir, om det blir noen netter fremover.
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    er det noe statusmatch hos norske hotellkjeder? er gold hos chice og lurer vs scandic/raddison
     
    Nurse82 liker dette
  7. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Valgte selv å droppe Scandic til fordel for NCC for et par år siden, og har aldri sett meg tilbake.
     
  8. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg vurderer også å hoppe over til NCC. Men hvordan er tilgangen på bonusnetter? Er det stort sett alltid mulig å få bonusnetter som hos Scandic? eller er det som hos Thon der de har en eller to ledige bonusrom per dag, og det er første mann til mølla? (jeg er ikke ekspert på dette, men det er mitt inntrykk at det er slik det fungerer hos disse to) :)
     
  9. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Stort sett ledig. Går du for Platinum er det garantert så lenge det finnes ledige vanlige rom.
     
    Nurse82 liker dette
  10. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Som Platinum (som er sykt enkelt å oppnå med Nordic Choice Mastercard) har jeg omtrent ikke opplevd å ikke finne bonusnetter.
     
    Nurse82 liker dette
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Eurobonus Gold gir deg gold hos radisson rewards. Og gold hos radisson rewards gir deg gold hos Hilton. Det er en egen tråd her inne om statusmatching.
     
    tobeornot999 liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Scandic melder kampanje med at alle netter overnatting blir doblet for status. Dvs booker du 3 netter blir du godskrevet 6.

    ikke ekstra poeng.

    må aktiveres på konto.

    Gjelder overnattinger i perioden 17/8 - 2/10
     
  13. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk akkurat spørreundersøkelse fra de, og tror de har fått mye klager på manglende bacon til frokosten, for var eget spørsmål om det... svarte selvsagt maks på det, frokost uten bacon er ikke frokost :D
     
    Calling, Petter B-C and Torris like this.
  14. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaringer med å få oppgraderinger på rom ved forespørsel i resepsjonen? Er bare lvl 2 så får vel helst ingen automatisk oppgradering.
     
  15. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Pass på å legg inn friendsnr i bestillingen. Sjekk i appen før innsjekk om hvilket type rom du har fått. Hvis det kun ligger standardrom så koster det ingenting å spørre:)
     
  16. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen oppgradering ved resepsjon i Narvik for min del, men noen som har erfaringer på når bounspoeng kommer på konto? Ba om å få det på EBB, og han i resepsjon la inn mitt nr, ser nå at jeg har fått poeng på scandic friends og ikke fått på EBB.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Scandic Narvik er en trist opplevelse. Det var en helt annen greie da Rica kjeden drev det.
     
    Fleksnes liker dette
  18. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Hotell som kun serverer 1 stripe bacon på speilegg kan ikke taes seriøst, noe jeg klagde på etter mitt forrige opphold der. Og nå sist fikk jeg rom ved heisen, og heller ingen mail om å komme med tilbakemeldinger:D:D:D:D
     
    jgroneng, themichael and RoadKing like this.
  19. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Slutta helt Scandic Friends, og har brukt siste rest med poeng på en overnatting på Scandic Gardermoen nå i helgen.

    Ser nå at hotellshuttlene ble innstilt fom. den 1. desember. Noen som har erfaring med å ta lokalbussen ut dit? Ser det går to stykker i timen, vet ikke om de fort er ganske fulle nå om dagen ettersom at det dekker flere hoteller (2 x Thon, Scandic og Quality). Om alternativet er å ta taxi, er det fort like så greit å booke seg inn på Radisson Blu på flyplassen.
     
  20. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er level 2 i Scandic Friends. Overnattet på Scandic Harstad en helg før jul. God frokost og hyggelig frokostpersonale. Hadde bestilt standard dobbeltrom, og fikk standard dobbeltrom.
    Det som overrasker meg er hvorfor hotellene er så kjipe på å gi oppgraderinger i en tid hvor over halve hotellet står tomt pga C19. Det må jo være en super sjanse til å blidgjøre kunder og forhåpentligvis legge inn noen gode aksjer for fremtidige bestillinger.
     
    RoadKing and tobeornot999 like this.

Del denne siden