Hotel: Scandic Ullensaker Status: Top Level Rom Booket: prøvde å ringe å booke familierom med poeng, fikk beskjed om at det var fullt. Booket samme rom på nett til en tusen lapp.. Oppgradert: Nei Annet: vocher, hilsen på rommet og to flasker vann. Meget hyggelig resepsjonist til tross for at vi kom ramlende inn kl 01 på natta Hotellet er ganske utdatert og det sitter mange rare lukter i veggene.. til tross for det hadde de tent lykter rundt om og gjort det hyggelig. Gode faste senger, Sigge pakke til barna, flott frokost, stort lekerom og rent. Basseng på hotellet, men prøvde ikke det.
Hotel: Scandic Aarhus Vest Status: Level 3 Rom Booket: Standard dobbeltrom (bonuspoeng) Oppgradert: Nei. Annet: Håpløst rom og håpløs rengjøring. Frarådes på det sterkeste. Hotel: Scandic Sydhavnen (København) Status: Level 3 Rom Booket: Standard dobbeltrom (bonuspoeng + penger) Oppgradert: Nei. Annet: Skuffende rom, gamle og utdaterte. Dårlig frokost.
Hotel: Scandic Lillestrøm Status: Red Level Rom Booket: Standard Oppgradert: ja, Superior plus Annet: voucher, hilsen på rommet og to flasker vann. Hyggelig personale, nytt og pent. 50m til jernbanestasjonen.
Hotel: Scandic Östersund Syd Status: Top level Rom booket: Standard Oppgradert: Superior Extra Annet: Voucher 150 kr + 50 kr superior extra voucer! Første gang jeg får 200 kr i voucher. Velkomstgave i resepsjonen.
Hotel: Scandic Helsfyr Status: Red Level Rom booket: Superior Extra Oppgradert: Presidental Suite Annet: Hadde et uheldig opphold her tidligere som jeg hadde klaget på. Ble lovet bedre rom neste gang. Tok kontakt før jeg kom og fikk bekreftet oppgradering. Fikk også innsjekk kl 9 om morgenen og frukt og sjokolade på rommet senere
Hotel: Haymarket by Scandic (Stockholm) Status: Red level Rom booket: Cabin (uten vindu) Oppgradert: Master Suite Annet: Veldig generøs oppgradering! Sentralt og vakkert hotell! Resepsjonistene var de hyggeligste jeg har møtt. Frokosten var veldig enkel.
Hotel: Scandic Hell Status: Red Level Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Annet: Helt nyoppussede standardrom, resten av hotellet er også under oppussing. Tidlig innsjekk og sen utsjekk. Bra frokost! Sto ikke noe informasjon om at det var under oppussing ved bestilling. Delvis bråkete. Ventet nærmere 40 min på å få maten i resturanten enda den nesten var tom. Ene resesjonisten virket sur og var lite trivelig.
Noen som har erfaring med å samle finnairplus poeng og Scandic friends samtidig? Leste at dette var mulig på sidene til Scandic. Spurte i resepsjonen og de hadde ikke peiling hvordan hun kunne legge inn dette. Skal kunne få 500 poeng per natt, så litt synd at jeg fant ut dette nå etter ca 100 netter på Scandic de siste 11 månedene.
Mulig det har blitt spurt før, men hva er raskeste vei til status hos NCC? Har ingen andre hotellstatuser, kun EBD, men jeg antar de ikke matcher flystatuser Har Amex Elite og DNB Saga kredittkort. Er Amex Centurion eneste veien å gå?
Raskeste vei til Gull/Platinum er vel å overføre 3337/6667 Trumf til din NCC konto. Jeg har ikke full oversikt over statusmatch-muligheter. Ellers er vel kredittkortet greit da det gir deg 2 netter per måned kortet er i bruk. Forøvrig passer NCC spørsmål best inn her - https://insideflyer.no/forums/threads/nordic-choice-club.19/ Edit: slått på målstreken av @Upsaker
NCC Mastercard gir 2 kvalifiserende netter hver månede kortet er i bruk. Så du får 24 overnattinger i året, og trenger derfor bare 6 netter selv for å oppnå gullstatus
Takk! Blir litt lenge å vente. Har en booking i oktober som jeg kunne trengt en oppgradering på. Men da har jeg bare bestilt suite til fullpris (og samler 1 av 6 netter) Beklager at jeg fortsatt er i feil tråd.
Hotel: Scandic Europa (Gøteborg Status: Red Rom Booket: Standard dobbeltrom Oppgradert: Ja, Family Annet: Slitte rom, ok lobby og restaurant.
Hvordan er det mest fornuftig å bruke vouchere på Scandic. Samle opp på hotellrommet og bruke dem ved utsjekk eller fortløpende? Hvis det har noe å si da. Har skjønt det riktig at mtp poengfangst så bør alt settes på rommet?
Det kan stemme det ja! Jeg var nok litt rask i svingene, man får nok kun poeng for det man betaler med penger ved utsjekk. Feks beløp som er til overs ved bruk av voucher.