Dessverre er nok forklaringen så enkel som at de som administrerer innsjekk ikke gidder, eller enda værre; vet.
Vet hva? Lojalitetsprogrammene er så gjennomførte idag og det er ikke sikkert at resepsjonisten kan overstyre reglene. Og hvorfor skulle de? Det blir liten betalingsvilje for superiorrom og suiter om alle medlemmer får oppgradering uavhengig av status. Og lite insentiv til å være lojal mot kjeden for å stige gradene.
Etter frokosten på Scandic Nidelven i dag forstår jeg hvorfor det er her man får Norges beste frokost. Overdådig, kjempegodt, og så rosinen i pølsa: (Jeg kommer til omelett kokken) Hei, jeg vil gjerne ha en omelett med litt fart i, har du hvitløk og chili å ha oppi? Nei, men jeg kan gå og hakke opp. Bare kom tilbake om 5 så er den ferdig. (Jeg kommer tilbake 5 min senere og får en utmerket omelett) Tusen takk for at du laget omeletten slik jeg ville ha den. Ikke noe problem, sover du her i natt også? Da skal jeg hakke opp med en gang i morgen så det er klart når du kommer. Noe slikt har jeg aldri opplevd før... Hvis ikke det er personlig service, så vet ikke jeg. 10 * i boka dor kokken på Scandic Nidelven.
Utmerket service. Som jeg savner den frokosten fra tidligere hvor en kompis studere i Tr.heim. Rart at ikke andre hotell klarer ta opp den kampen. Petter Stordalen, kan du høre meg?
Jeg var level 2 og kom til å havne på level 3 i løpet av oppholdet. Jeg sjekket inn på hotel norge i Bergen og ble oppgradert der. Som allerede nevnt tidligere så ligger det kanskje litt i hvem som sjekker dette..
Level 2 er ganske vanleg, og maange gjestar er level 2, sidan ein kun treng 5 overnattingar. + no blir ikkje alle romma reingjorte heller pga lite innbooka.
Er i det minste først på level 3 det blir reklamert om oppgradering ved tilgjengelighet....Hvor aktuelt det er vet jeg ikke...
Var level 3 i noen år. Ble ikke oppgradert én eneste gang, så ville ikke hatt så store forventninger. Oppgradering som level 2 er vel ikke en av fordelene så vidt jeg vet.
Hmm, blir interessant å se på mitt neste opphold hos scandic. At de ikke har rom tilgjengelig slik situasjonen er nå nekter jeg å tro.....
En smule bedre enn oppi veien på Raddison Royal Garden hvor vi fikk en brun papirpose med frokosten, tilberedt dagen før. Scandic Nidelven KAN frokost det er sikkert. Kjekt å se at de også klarer å gi service selv om det er corona.
Hotel: Scandic Ørnen, Bergen Status: Level 3 Rom Booket: Standard Oppgradert: Ser i appen at jeg er oppgradert til superior. Det er jo trivelig!
.....Kan jo legge til at rommet var veldig innafor. 10 etasje og hjørnerom, utsikt i 2 rettninger, litt bråk på nettene fra byggeplasser i nærheten, men sånne ting kan man jo ikke helgardere seg mot. Jeg er derimot tildelt vouchers som er så og si meningsløse, her er ikke restauranten åpen og jeg kan såvidt handle litt i sjappa i resepsjonen. Skjønner at vi er i litt vanskelige tider, men syns det er rart at det ikke skal være mulig å f.eks bestille en flaske vin opp til rommet som man kan nyte uten nærhet til andre folk. Dette er vel ikke scandic sin feil, men uansett smått frustrerende.
Synes generelt at Scandic er flinke til å oppgradere. Får oppgradering ca 95% av gangene med Red Level status. Problemet er bare det at det er sjelden stor forskjell på Standard, Superior og Superior Extra rommene, spesielt i Norge. Forskjellen er ofte kun en balsam/bodylotion på rommet og såvdit mer m2.
Er du ofte på et spesielt hotell som Red? Gir dem høyere oppgraderinger på det hotellet enn steder du bare har vært en eller to ganger?
Ja det er ett hotell jeg har vært veldig mye på det siste året, i ca 70% av oppholdene får jeg oppgradering til Superior Extra, 20% juniorsuite. De siste 10% er enten standard eller Superior. De kjenner meg igjen og vil si at jeg får mer oppgradering der, men oppgraderingsraten er ganske lik på andre hoteller jeg har vært på i Norge, kanskje noe under. I Tyskland (Berlin og Hamburg)har jeg fått juniorsuite hver gang. Booker alltid billigste romtype.
Jeg er i ferd med å bytte fra Radisson til Scandic mest for å få mer muligheter på bonusnetter i Norge. På «mitt» Radisson hotell så er jeg på fornavn med alle ansatte og jeg har suite hver eneste gang. Er litt skeptisk til å bytte hvis jeg havner nede på smårom hos Scandic.
Hotell: Scandic Harstad Bestilt: standard dobbeltrom Status: Level 2 Oppgradert: nei Bodd noen ganger på dette hotellet som ligger sentralt i sentrum. Rommene er er helt OK. Aldri opplevd å bli oppgradert til bedre romkategori på dette hotellet. God frokost med hyggelige frokostverter som fyller på jevnlig. God ivaretakelse av smittevern. Resepsjonistene virker litt "sløve" - har opplevd to ganger at P-plassen jeg får tildelt allerede er tildelt en annen gjest, så her bør de revurdere oversiktssystemet deres.
Scandic er en helt OK og no-nosense kjede. Men den er nok ikke et step-up fra Radisson, som du sikkert er klar over. Jeg har brukt dem mye i både Norge og Danmark, og får som top level medlem oppgradering hver gang. Den går gjerne fra standard til deluxe eller lignende. Pleier å booke enkleste rom, men kan uansett ikke huske å ha sett suiter for salg i Scandic appen. Tipper at det ganske enkelt ikke eksisterer bedre enn deluxe/superior rom på de fleste Scandic-hotellene, uten at jeg har sjekket dette nøye.