Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Scandic med kampanje i September og Oktober hvor hver poengkvalifiserende natt teller dobbelt.
     
    Markal, Supersergei, October and 3 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
  3. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Seilet, Molde
    Status: Red Level
    Rom Booket: Standard
    Oppgradert: Master Suite, (Tomrefjord suiten, 1404). Fint og stort med utgang til balkong både fra soverom og stue. Veggene er fulle av Bjørn Rune Gjelsten bilder, historier og båtpropeller. Fikk først opp at jeg hadde fått Superior Balcony i appen, på innsjekkdagen ble det endret til Master Suite. Mye folk på hotellet og veldig bra frokost.
     
    Emma and Flyrlavt like this.
  4. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Scandic Grand, Tromsø
    Status: Level 3
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja, superior hjørnerom i øverste etasje.
    Fint rom med store vinduer. Ekstra pluss at rommet ikke vendte mot Storgata hvor det er mye feststøy. God frokost og hyggelig betjening.
     
    Flyrlavt and Emma like this.
  5. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Ørnen, Bergen
    Status: Ingen
    Rom booket: Standard 1 king bed
    Oppgradert: Damen i resepsjon sa jeg hadde fått en oppgradering, men vet ikke hvilken romkategori. 10 etasje.

    Greit rom i høy etasje. Noe feil med dusjen som gjør at du ikke får den stabil kokvarm, den er varm, men så kommer det et lite drop med kokvarmt, så spytter den ut litt kaldt vann, så tilbake til varm/lunk igjen..
    Meget bra frokost.


    IMG_20210830_224640.jpg IMG_20210830_224644.jpg IMG_20210830_224653.jpg IMG_20210830_224715.jpg IMG_20210830_224730.jpg IMG_20210830_224739.jpg
     
    Last edited: 03. sept 2021
    Flyrlavt, Upsaker and Emma like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Scandic Ørnen, Bergen
    Status: Level 2
    Rom booket: Gruppebestilling med enkeltrom til alle.
    Oppgradert: Fikk et dobbeltrom i 8. etg, så muligens?

    Hadde egentlig bestilt Byparken, men det ble et karantenehotell, så ble flyttet til Ørnen. Romslig rom med utsikt over parkeringsplassen til Bergen Storsenter.
    God seng, bra frokost.
     
    Flyrlavt, Upsaker and Emma like this.
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel: Scandic Flesland
    Status: Top level
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja, til superior balcony

    Kan ikke huske sist jeg ikke ble oppgradert her, men det har vel gjerne litt å gjøre med at jeg som regel sjekker inn sent på kvelden og kun er der en natt om gangen.

    Flott hotell som jeg vil påstå at sammen med Hotel Norge har de beste sengene som Scandic kan tilby i Bergen.
    Rommet var booket av arbeidsgiver, oppga medlemsnummer ved innsjekk og fikk registrert natt og poeng, voucher fikk jeg også :)
     
    Emma liker dette
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har bookingen i appen så blir det oppdatert hvilket rom du er oppgradert til, dette er vel et superior rom, ikke så stor forskjell fra standardrommene, men tror du er garantert utvendig rom så lenge du er på superior :)
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    88B1B25B-E67F-4C88-8CDC-18833A1C76F3.jpeg
    Hva er dette? Må jeg velge medlemsfordel? Aldri opplevd dette før. Om jeg må velge mellom ekstra poeng eller voucher så er dette siste dråpen hos scandic for min del, bytter med glede over til NCC på fulltid.
     
  10. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel verre enn som så:

    Lifetime status og room upgrade benefit removed.

    https://www.scandichotels.com/scandic-friends
     
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Her var det mye rart.
    Ser de skriver at lifetime har vert forvirrende og at de derfor velger å fjerne det :rolleyes:

    Oppgradering ved tilgjengelighet har jeg ikke opplevd mye til på opphold som er lengre enn en natt, «hotellet er fullt» er som regel beskjeden selv om det er mye tilgjengelig på nettsiden.
     
  12. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Lurer på for hvem ting har vært forvirrende... økonomene i Scandicsystemet kanskje?
    Scandic var fra før av et relativt dårlig kundeprogram, men med enda flere ting som nå er forbedret bort lurer jeg på hva verdien er? Spesielt sett opp mot Nordic Choice.
     
    Last edited: 20. sept 2021
    tobeornot999 liker dette
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    ...fryktelige endringer. Prøver de å jage folk bort?:p Det har de klart med meg, kommer heller til å holde meg mest på nordic choice fra nå av.

    Ser også at man kan handle gavekort hos Tui for poengene, sinnsyke 80 000 poeng skal de ha for gavekort med verdi på 1000 kroner. Til sammenligning kan man bo 8 netter gratis om man booker bonusnatt på de billigste hotellene.
     
    freddyen liker dette
  14. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    63
    Denne endringen var jo en helt klart forverring av godene. Å skylde på at kundene er "forvirret" av godene var da en merkelig måte å argumentere på. De kunne jo valgt å omformulere det isteden for.
     
  15. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    441
    Likes mottatt:
    1,414
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk dette som svar da jeg spurte om fjerningen av oppgraderingsfordelen (er selv Top Level):

    Takk for din henvendelse!

    Vi har valgt å fjerne denne fordelen fra listen vår, da vi ikke alltid kan garantere en romoppgradering, og det oppsto en del misforståelser og klager de gangene vi dessverre ikke fikk oppgradert rommet til våre medlemmer. Vi vil fortsette å gjøre vårt beste for å alltid oppgradere være lojale kunder som deg selv, men har pr nå valgt å ta den bort i fra listen.

    Ha en flott dag!
     
  16. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man leser det i værste mening så er det kanskje reduksjon av programmet men jeg leste alle endringene som: Alt er som før men vi vil ikke skrive det som en fordel og dermed implisitt gi inntrykk av en garanti for oppgradering.

    Det nye er jo bare om man istedet for vouchere heller vil ha enda mer poeng. Ser ikke at det ikke er bra?

    Hva har jeg misset?
     
    Supersergei liker dette
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig argumentasjon. Mulig at programmet
    Problemet med uformelle fordeler er at enkelte hoteller da "melder seg ut av" og hevder seg unntatt fordelsprogrammet.

    Jeg har ingen status i Scandic, men jeg hadde blitt ganske sur om Nordic Choice fjernet min opptjening mot Lifetime Gold.
    Men det er klart - alle fordelsprogrammer forbeholder seg retten til å endre hva som helst, når som helst.

    Som nevnt over, bruk poeng kun til overnatting.
    Prisene i Scandic Friends Shop er hårreisende og - tro det eller ei - høyere enn hos Nordic Choice :eek:
     
    October and Maggie like this.
  18. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er bedre med Choice sitt kundeprogram vs Scandic sitt?
    Jeg har platinum hos Choice og Red hos Scandic og kan ikke se at choice sitt er mye bedre.
    Ser at oppgraderings muligheten blir avgjørende. Nå sier riktignok Scandic at de ikke vil sette oppgradering som en fordel lenger, men at de vil gjøre det de kan for å få det til. Blir jo litt spennende å følge denne, jeg kan i hvertfall si i fra her på forumet hvordan dette blir i månedene fremover, da jeg skal sove mye på scandic.

    Jeg har desverre ingen god erfaring med oppgraderinger hos Choice, til tross for gull i 2 år og nå ett år med platinum. Oppgraderingene kommer av og til, men som regel kun opp en rom kategori. Min samboer har også platinum hos Choice, sjelden oppgradering der også. Så denne "oppgradering hvis mulig" fordelen har jeg desverre opplevd alt for sjelden...også nå det siste 1,5 året hvor jeg vil tro at det har vært en del bra rom ledig.....
     
    Emma liker dette
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun hatt level 3 som høyeste hos Scandic, er lvl2 nå, er gull hos NCC. Min, selvfølgelig subjektive, erfaring:
    Scandic: tilnærmet aldri oppgradering, selv ikke når man er på samme hotell så ofte at resepsjonspersonalet gjenkjenner meg...
    NCC: oppgradering godt over halvparten av alle opphold
    Sen utsjekk og sen avbestilling er noe NCC er bedre på. Det er også veldig lett å oppnå/beholde gullstatus.
    Muligheten til å spare poeng gjennom kredittkort og konvertering av Trumf er noe jeg setter pris på. Har ikke regnet på det, men opptjening av nok poeng til å kunne ta ut en bonusnatt føles å gå mye fortere hos NCC (selv uten konvertering fra Trumf).
    At gullstatus også trigger President Circle hos Hertz synes jeg er bra.
    Scandic har, totalt sett, færre fordeler som jeg synes er interessant.
    Utenom bonusprogrammene, synes jeg at NC er flinkere på kampanjer. For eksempel "hotellklippekortet" i sommer. Eller middag og seng til 750kr pp.

    Det som kanskje er det merkeligste her er at medlemmer i forskjellige programmer opplever fordelene forskjellig. Det kunne hotellene blitt flinkere på, være tydelig i håndheving av statusfordeler.

    Men for all del, Scandic har etter min opplevelse en jevnere kvalitet på rommene og personalet enn NC. Siden jeg alltid bestiller rommet jeg har behov for, er eventuelle oppgradering kun en bonus, og det å ikke bli oppgradert gjør ikke oppholdet dårligere.
     
    jgroneng, Staralliance, Emma and 3 others like this.
  20. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i veldig mange av punktene dine.
    Spesielt viatrumf synes jeg er en fordel med choice.
    Med konstant 3 ganger "spend" i opptjening (også i restauranten) hos Friends (som red)...synes jeg at opptjening går fortere hos scandic. Har riktig nok vært en del trippel poeng den siste tiden hos choice som det gjelder å benytte seg av, blir ikke så mye av 1 til 1 + 30% til vanlig. Prisene i poeng pr overnatting varierer riktignok mellom de to.
     
    Flyingdutchman liker dette

Del denne siden