Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg jobber kun frilans nå, men har inntrykk av at hotellet som jeg ofte bor på ved booking av arbeidsgiver vet hvem jeg er, hvilken status jeg har i kjeden, og deretter gir meg oppgradering og voucher uten at jeg trenger å spør.
    I mitt tidligere liv hvor jeg var fast ansatt i en bedrift så sendte jeg mail til reisebyrået til arbeidsgiver og spurte om de ikke kunne legge inn medlemsnummeret mitt hos SAS og jeg fikk deretter opp alle bestillinger med SAS med en gang. Usikker på hvordan dette fungerer med hotell, men det er jo verdt et forsøk.
     
    RescueMe liker dette
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Hos Choice har det gått fint å kontakte resepsjonen (på mail) på forhånd, så legger de inn medl.nr.
     
    RescueMe liker dette
  3. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Gi resepsjonen på hotellet eller kundeservice beskjed på feks mail. Ved bruk av mail til kundeservice anbefaler jeg å gi beskjed minst én uke før oppholdet starter. Veldig varierende svar/responstid der.
     
    RescueMe liker dette
  4. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Hell
    Status: Red Level
    Rom Booket: Standard
    Oppgradert: Ja, junior suite.
    Velkomstgave, oppgradering, hyggelig resepsjonist og bra matpakke (dro før frokost)...sånn skal det være!
     
    tobeornot999, petrate and Emma like this.
  5. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Byporten
    Status: Top level
    Booket: Standard, på bonuspoeng
    Oppgradert: Ja i første omgang

    Prøvde dette hotellet for første gang mest fordi det var nærme Oslo S for reise neste dag. Ble oppgradert til et større rom (to roms) som brukes til mindre konferanser. Det ene rommet hadde et stort møtebord med mange stoler, samt TV og whiteboard. Det var en kaffemaskin med masse forskjellige typer kapsler og et kjøleskap fult av brus. På soverommet var det spartansk med to adskilte senger satt ved siden av hverandre. Badet bar preg av større slitasje i forbindelse med møtene som sikkert har vært holdt der over tid. Badet var kjempestort med handikap-tilrettelegging.

    Imidlertid fant jeg flere store glassbiter i dusjen som jeg ikke kunne fatte at housekeeping hadde oversett. Jeg turde dermed ikke bruke dusjen og gikk bare rett ned å ba om å bytte rom. Fikk da tildelt et helt standard rom og fikk muntlig beklagelse uten noe mer (og ikke at jeg forventet så mye mer fra et norsk hotell. Hadde det vært Hilton i USA så hadde jeg nok fått suite.)

    Ellers er frokosten på Egon-restauranten ved siden. Den var helt grei men når man er vant til Hotel Norge i Bergen så var dette her et kraftig steg ned. Varmrettene stod på en kald benk med varmelamper over. Det resulterte selvsagt i kalde egg, bacon og pølser, noe som bare er veldig uappetittlig for min del. Det var ikke veldig mye utvalg i bakevarer heller for den som liker det.

    Blir nok mitt første og siste opphold på det hotellet.
     
    eventyrer and Emma like this.
  6. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Hotel Norge i Bergen.
    Status: Nivå 3.
    Rom Booket: Standard
    Rom nr.: 0521.
    Oppgradert: Nei.
    Andre fordeler: Sen utsjekk og restaurant kupong.
    Lite rom med utsikt mot kontorbygning. Her kunne en neste lese sakspapirene til de som jobbet på kontoret tvers over gaten. Rommet var nytt og moderne.
    Fikk jeg tildelt Hotel Norge sitt kjipeste rom?
    Frokosten var god og SPA anlegget gjorde nytten sin.
    Forsåvidt et hyggelig opphold, men jeg hadde forventet mer av hotellet. Jeg synes det var rart å ikke få et internt bedre rom medlemsnivået tatt i betraktning, men jeg tok ikke bryet med å klage siden det kun ble en natt på meg.
     
    Last edited: 24. okt 2021
  7. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Scandic Bergen City.
    Status: Nivå 3/fikk ikke legge inn medlemsnummeret.
    Rom Booket: Standard/Konferensebestilling.
    Rom nr.: 405.
    Oppgradert: Nei.
    Andre fordeler: Ingen.
    Tidenes minste rom. Siden jeg bare skulle sove på rommet gjorde den nytten sin. Jeg hadde heller ikke noen store forventninger til rommet, så alt i alt godt fornøyd.
    Det jeg derimot ikke var så fornøyd med var at det ikke lot seg gjøre å legge inn medlemsnummeret ved innsjekk. Dette gjorde at jeg heller ikke fikk mulighet til sen utsjekk av rommet.

    Er det på generelt grunnlag slutt på at en kan få medlemsfordeler på konferanser hvor rommet er bestilt av andre enn seg selv?
    Jeg ble forklart at en ikke kunne legge inn medlemsfordeler på bestillinger betalt med faktura, men jeg har fått lagt inn medlemsnummeret mitt på bestillinger tidligere betalt av arbeidsgiver.
     
    Emma and Flyrlavt like this.
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri problem med å få medlemsfordelene mine når arbeidsgiver booker rom til meg via reisebyrå.
     
  9. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var nok litt upresis her.
    Min arbeidsgiver hadde bestilt hele hotellet hos Scandic Bergen City (i alle fall nesten), hvor min arbeidsgiver får en faktura for samtlige overnattinger. Vår organisasjon sender ut fakturaer til deltakerne for konferansen, som består av overnatting og program.
    Tidligere har det ikke vært problem å få ordinære fordeler på slike overnattinger, men det var det tydeligvis nå....... Sen utsjekk er alltid hyggelig på slike konferanser.
    Tanken min er at elten så er det blitt regelendring hos Scandic Hotell, eller så er noen Scandic hoteller mindre villige til å dele ut fordeler enn andre Scandic hoteller.
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Rart. Skal jo ha medlemsfordeler så lenge det er bestilt direkte av scandic og ikke via f.eks hotels.
    Mulig kundeservice har et fornuftig svar til deg. Er ikke lenge siden de hadde flere endringer i bonusprogrammet, men kan ikke huske å ha lest noe som forklarer dette. Uansett kjipt å gå glipp av fordeler og opptjening av både netter og poeng.
     
    eventyrer liker dette
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel: Scandic Flesland Airport
    Status: Red level
    Booket: Standard
    Oppgradert: Superior Balcony
    Lengde: 1 Natt
    Andre fordeler: Velkomstgave på rommet, kaffekopp i plast som det stod "Scandic" på.

    Annet: Testet for en gangs skyld ut treningsrommet, grei plass og nok utstyr til å få seg en god økt. God frokost, men var gjerne litt preget av å ha stått ute lenge.
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, likte denne! Plastkoppen var nok ekstra siden du er på toppnivået :D
     
    Flyrlavt liker dette
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, ikke hver gang jeg faktisk får velkomstgave, og jeg har aldri sett denne plastkoppen før, plutselig stod den der sammen med velkomsthilsen på rommet :p
     
    tobeornot999 liker dette
  14. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Her må vi nesten få se et bilde av underverket
     
    tobeornot999 liker dette
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Legger ved bilde av «scandickoppen»…
    227702B6-8AE2-4D23-AB22-C3CC179FC858.jpeg
     
    Last edited: 28. okt 2021
    Bolle, Staralliance, October and 3 others like this.
  16. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Hotel: Scandic Sarpsborg
    Status: Top Level
    Rom booket: Standard Family Four, 1 natt.
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: fikk voucher, men ingen velkomstgave. Spurte om sen utsjekk, og der var som om jeg spurte om ei nyre. Kunne få til 1330. Fikk forhandlet utsjekk til kl 14. Unnskyldningen var at de var helt fullbooket i morgen. Sjekket nå i kveld, for moro skyld, ledige rom i alle kategorier, så det var kun en BS unnskyldning.

    Digg med Choice som har garantert sen utsjekk til kl 18. Har inntrykk av at Scandic driver et rent poengprogram, mens Choice driver et fordelsprogram med poeng :)

    Sendte forøvrig en mail til kundeservice, med et enkelt spørsmål, den 20. oktober. Fremdeles ikke fått noe svar.
     
    Last edited: 01. nov 2021
    eventyrer, petrate and freddyen like this.
  17. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Sjølyst
    Status: Level 1
    Rom booket: Standard
    Opphold: 26 netter
    Oppgradert: Nei (og hadde ikke forventet annet:p)

    Annet: Arbeidsgiver booket dette siden det var i umiddelbar nærhet til langvarig prosjekt. Første gang for min del på mer enn noen netter hos Scandic derfor null status. Vi var 3 stk med hvert vårt rom, der en av oss med Top Level i mange år havnet på samme romtype som meg i samme gang, uten at det var noen anerkjennelse. En annen hadde defekt kjøleskap, og endte opp med ett defekt og ett fungerende stående på gulvet den resterende tiden etter å ha klaget. Damen som sjekket meg inn var hyggelig, det var også de to damene som frekventerte frokostsalen hver dag (!) jeg var der (har de aldri fri?). Resten av personalet var mer interessert i å kikke ned i PCen hver gang man kom inn enn å hilse, og var ellers korte og relativt krasse i svaret, og støtte man på problemer var de ikke videre interessert i å hjelpe. Sølte sukkerholdig drikke utover deler av gulvet på rommet første uka, og det var enda ikke vasket ordentlig når jeg dro, med masse flekker fra sølet bak nattbordet og under sengen - håper det ble sjauet ordentlig før nestemann kom. Det var også enkelte dager der de ikke var innom rommet i det hele tatt (?), og jeg manglet innimellom både håndklær og sjampo, sistnevnte skjer det ikke noe med før man fysisk skrur opp tuten og legger den på gulvet.

    Ser mye av kritikken gjengår på Tripadvisor, så det er nok ikke unikt for oss. Velger nok et annet sted neste gang.

    Edit: Og der forsvant godt over halvparten av de opptjente poengene fra oppholdet, ble de så grinete for omtale?:D
     
    Last edited: 24. nov 2021
  18. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Gavekort til standard rom:
    Jeg legger merke til at det er flere koder som brukes for å bestille standardrom via gavekort.
    Gavekort for standardrom kjøpt i desember 2020 har bestillingskoden "VOSNOP", gavekort for standardrom kjøpt nå nylig har bestillingskoden "VOSNO", mens gavekort for standardrom kjøpt via black friday tilbudet har bestillingskoden "VOSNOP22".
    Kan disse gavekortene brukes om hverandre, eller er det kun gavekort med samme bestillingskode som det som står på gavekortet som gjelder?

    Edit:
    Jeg svarer meg selv. I følge kundeservice kan disse gavekortene brukes om hverandre.
     
    Last edited: 26. nov 2021
  19. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Er de kurrante å finne ledige overnattinger med de gavekortene de selger nå?
     
  20. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vil si tja.
    Dersom en planlegger i god tid i forveien pleier det å være mye ledig. Det er visstnok avsatt et visst antall rom pr. natt til gavekortet, så de mest populære rommene går først.
    Dersom du har forhåptningen om å finne ledig rom på grand hotell i Oslo eller hotell norge i Bergen må du være heldig, men dersom du er fornøyd med et standard hotell rom bør tilgjengeligheten være god dersom en bestiller i god tid i forveien.

    Jeg har ofte funnet ledige rom nær overnattingstidspunktet, men da utenom høysesongen (sørlandskysten om sommeren, og fjellet om vinteren).
     

Del denne siden