Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

1. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Nordic choice kommer med både julegaver, kampanjer og tilbud i hytt og gevær.
    Hvor er scandic? Sist de hadde en «bra» kampanje var vel når de hadde 2x på kvalifiserende netter i høst en gang? Men igjen så er jo dette dårligere enn NC sin kampanje hvor du fikk 3x(?) på kvalifiserende netter.

skrosvik and eventyrer like this.
  2. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Det har alltid vært slik, Scandic og Thon er håpløse på spennende kampanjer sammenlignet med NC. Hadde skjønt det om de leverte et bedre produkt, eller tok bedre vare på statuskunder, men opplever at de er dårligere også der.

tobeornot999 and eventyrer like this.
  3. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    At det til en viss grad alltid har vert slik er jeg enig i, men akkurat nå så syns jeg gapet er litt større enn det vanligvis er.

eventyrer liker dette
  4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Og da har jeg hatt ett opphold hvor jeg fikk merke det samme, heldigvis forsvant dette da jeg satt på laveste mulig (15 grader) før jeg skulle sove.

October liker dette
  5. mtravel

mtravel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hotel: Grand Hotel Oslo
    Status: Red Level
    Rom Booket: Superior
    Oppgradert: Junior suite med utsikt.

I første omgang tildelte de meg superior rom i appen. Spurte om oppgradering i resepsjonen ved ankomst. De sa de var veldig fullbooket, men skulle se hva de fikk til. Fikk en veldig delikat junior suite med utsikt. Kom sener med sjokolade på døren. Veldig godt fornøyd med oppholdet hos dem.

6. mtravel

mtravel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hotel: Scandic Sjølyst
    Status: Red Level
    Rom Booket: Superior
    Oppgradert: Ja/Nei

Rommet var klassifisert som superior, men de kalte det for "suite". Har bodd på junior suitene deres før, så vet hvordan de er. Rommet var stort med egen "stue" og adskilt sove gruppe. Stort og fint rom som i mine øyne er finere enn junior suitene deres. Ellers ingen velkomstgave og noe passive resepsjonister. Hotellet er ofte er billigere enn andre hoteller i Oslo, så syns man til tider får valuta for pengene her.

eventyrer, Maggie and Emma like this.
  7. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en større mengde poeng hos scandic som jeg bør legge en liten plan for slik at det ikke ender ut i ingenting. Kan ikke se noe annet enn at det som gir mest for poengene er å booke hotellene som går for 10k poeng per natt.

Scandic kan bookes for eurobonus, men ser dessverre ikke ut til at dette går andre veien.

Om det er noe jeg har oversett eller om noen har en bedre ide så tar jeg gjerne i mot tips :)

8. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotel: Hotel Norge, Bergen
    Status: Top Level
    Rom booket: Standardrom, 1 natt (brukte gavekortet de solgte i julen - 790 kr)
    Oppgradert: Ja, til Grande Balcony i 9. etasje
    Andre fordeler: Voucher som jeg brukte i Cafe Norge.
    Annet: flott og luftig rom med sofa, stoler, Nespressomaskin, separat WC og dusjrom. Var en herlig befrielse å sjekke ut av nedslitte Oleana og inn her. Får ikke så bruk for balkongen i disse tider, men deilig å trekke frisk luft med utsikt over Festplassen, vannet og fjellene. Det lå et brev, fra GM, og en eske på skrivebordet. Har ikke sjekket innholdet enda.

9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    113
    Vi trenger absolutt et "Hotel Norge" fra Choice i Bergen. Eller at de skifter side når kontrakten går ut :D

tobeornot999 liker dette
  10. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Andre som opplever at Scandic har strammet inn på bruken av restaurantvoucheren i det siste?
    Inntil nylig opplevde jeg at det var mulig å kjøpe drikke og snacks fra lobbyshoppen uten store problemer, et par ganger fikk jeg også en øl som kostet litt over til "voucherpris". Men i dag ble det stopp, da ble det strengt påpekt at kun ting fra kjøledisken kunne kjøpes med voucher. Så muffin og lefse var ok, men ikke sjokolade. Muligens jeg bare har vært heldig med de hotellene jeg har bodd på...

11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Her må du ha møtt på noen med en dårlig dag, at man ikke engang skal få kunne kjøpe en sjokolade med voucher sliter jeg med å tro.

Har fortsatt til gode å oppleve noen problem når jeg ved utsjekk bruker vouchers for å dekke minibar, snacks eller noe jeg eventuelt har handlet i baren og satt på rommet. (Utenom brennevin)
    Siste helgen i Januar var mitt forrige opphold på scandic og opplevde ingen problem ved bruk av voucher da. Satser på at dette ikke er noe nytt.

12. RescueMe

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Får sjekke på nytt neste uke, men hun i resepsjonen virket litt brydd over hele greia, så derfor jeg begynte å lure på om dette var noe nytt...

13. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Kom gjerne med en oppdatering på hvordan det går :)
    Selv skal jeg tidligst på scandic igjen i slutten av neste uke og bryr meg ikke med voucher om det er blitt så begrenset. Finner derimot ingenting nytt om bruk av voucher på nettsidene til scandic.

RescueMe liker dette
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    113
    Scandic gir nå 8% cashback gjennom Remember Reward og Santander Cashback.
    Tilbudet er kun tilgjengelig for dem med Remember eller Santander kredittkort.

15. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde satt mer pris på ViaTrumf :oops:

16. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen problemer her i Trondheim. Øl i baren betales med voucher. Setter på rom og "betaler" med voucher da.

17. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 09. febr 2022
  18. RescueMe

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Og som vanlig feilmeldinger når man prøver å aktivere, mener å huske det var slik sist også....

19. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Virket tidligere når jeg aktiverte. Kan jo ha noe å gjøre med at jeg allerede har aktivert, men jeg får også opp en feilmelding om jeg prøver nå.

20. RescueMe

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Og der funket det å registrere kampanjen....:D

Da blir det Top Level om ikke alt for lenge, så får man se om det er verdt det. Faktisk fått oppgradring av rom på samtlige overnattinger etter jeg ble Level 3, men hjelper sikkert at hotellene er ganske så tomme for tiden...

tobeornot999, eventyrer and Flyrlavt like this.

Del denne siden