Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Bakklandet
    Status: Red Level
    Rom Booket: Standard
    Oppgradert: Nei, fikk standard rom.
    Jeg bor ca 70 netter på Scandic Bakklandet i hvert år og har nesten fått oppgradering hver eneste gang. Spurte derfor hyggelig om det var de nye IKKE fordelene som var grunnen til at jeg ikke fikk oppgradering. Svaret var at hotellet var fullt og at de ikke hadde noe annet tilgjengelig. Mange nye i resepsjonen deres om dagen, så mistenker kanskje at det heller var årsaken. Skal dit til uka også, så da får vi se.
     
    Grooo, Emma and petrate like this.
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel: Scandic Bergen City
    Status: Top level
    Rom booket: Junior suite
    Oppgradert: Nei
    Lengde opphold: 3 dager
    Rom: 801
    Annet: Resepsjonistene her er veldig trivelige, ingenting vondt ment mot alle de andre resepsjonistene på Scandic sine hotell i Bergen, har vert innom alle utenom en, men jeg syns virkelig de er veldig trivelige her.
    Rom 801 har en enorm terrasse hvor man har god utsikt over nesten hele byen, junior suite 802 var rett ved siden av meg og utifra hva jeg kunne se så var terrassen der veldig liten i forhold til hva jeg hadde.
    Det ser ut som at alle junior suitene på bergen city 801-804 er i øverste etasje i bygningen som er motsatt av hovedbygningen hvor resepsjon er. Ser ut til ut alle har egen terrasse, men spesielt 802 ser ikke ut til å engang ha i nærheten av den samme terrassen som jeg hadde. Hvordan det er med de andre vet jeg ikke.
    Terrassen kunne derimot hatt godt av en liten oppussing, det er litt slitt, men uten tvil en fin plass å nyte solen i løpet av dagen.
     
    Insomnia4u and Emma like this.
  3. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt opphold hos Scandic til tross for at jeg egentlig ble litt skeptisk etter nylige endringer i bonusprogram...
    Hotel: Bergen city (ja, igjen)
    Status: Top level
    Rom booket: Superior
    Oppgradert: Ja, til master suite
    Lengde: 3 dager
    Rom: 569
    Stort og velholdt rom, det er et bord her med 8 stoler, seperat soverom som dessverre ikke har dobbeltseng(???) Uansett så er dette et stort rom, men om man trives med utsikt og terrasse så ville jeg heller anbefalt junior suitene hvor jeg tidligere har hatt veldig fin utsikt over store deler av byen. Dette kan selvfølgelig variere litt utifra hvilket rom man får.
     
    Emma liker dette
  4. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Bakklandet
    Status: Red Level
    Rom Booket: Standard
    Oppgradert: Nei, fikk standard rom.
    Fortsatt ingen oppgradering på andre uka på rad. Jeg så selv på bookingsidene at den ene datoen jeg var der så stod det "ingen tilgjengelige rom"...så det er vel årsaken. Får fortsatt en av de bedre standard rommene med delvis utsikt mot Nidelven. Det jeg ikke liker er at shopen i resepsjonen er tom for mat så voucher blir vanskelig å bruke, hvis man ikke vil hamstre brus eller kjøpe øl i baren. Samtidig er det mye ventetid i bar og resepsjon fordi personalet flyr mellom begge "stasjonene". Kjenner at jeg begynner å miste litt av tålmodigheten...blir Scandic Hell og Solsiden om to uker for å se hvordan "ståa" er der.
     
  5. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke mulig å få rom og kategori i app før opphold lengre? Kan ikke huske sist jeg kunne se dette og jeg har fått oppgradering på flere av oppholdene uten at jeg har sett hvilket rom jeg har eller hvilken kategori det er i forkant.
     
  6. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får det hver eneste gang.
     
    tobeornot999 liker dette
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Her har det bare stått kategorien som er bestilt helt frem til jeg har sjekket inn, da har det endret seg i appen.

    Tror jeg må begynne å spør oftere ved innsjekk da de ikke alltid nevner det.
    I dag har jeg fått en oppgradering som jeg egentlig ser på som en nedgradering. Ville heller hatt romkategorien jeg egentlig bestilte, ringte resepsjon med en gang når jeg kom på rommet og spurte om jeg ikke kunne bytte, men det var visst ikke mulig grunnet fullt hotell...
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, greit nok.

    Og det var alltid helt tullete å ha regler som sa "vi gir deg kanskje lifetime, og i så forteller vi det til deg" helt uten noen info om krav for å kvalifisere.

    Selv tar jeg heller poeng/status istedet for voucher.

    Og som level 3 får jeg 9 av 10 ganger oppgradering hos Scandic - så jeg klager ikke, med mindre de fjerner oppgraderinger også ;)
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolket det i starten som at man kan velge mellom voucher og poengene man ellers hadde fått i bonus for booking online, men dette er jo feil.
    Syns uansett ikke antall poeng man kan få er verdt det med mindre man ikke har tenkt å handle noe som helst på hotellet i løpet av oppholdet. Jeg setter som regel alt på rommet og så betaler jeg med voucherene ved utsjekk.
    På den positive siden så er jeg overrasket over antall oppgraderinger jeg har fått i det siste til tross for at oppholdene har vert over flere dager. Tidligere så har jeg ofte fått de fineste oppgraderingene på korte opphold på kun en natt som kun er for å nå f.eks tidlig fly.
     
    tobeornot999 liker dette
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er kanskje en av de minst aktive trådene (som faktisk er aktive) på hele IF. Velger uansett å komme med en oppdatering.
    Jeg var oppgradert til høyere romkategori, som viste seg å være innvendig rom. Alt av utsikt var til nærmeste nabo. Ringte først til resepsjon og sa at jeg hadde ønske om annet rom om det var mulig, «nei det er ikke mulig, og så tenker vi jo at du sover litt bedre der nå som landet har åpnet opp og det er mye bråk om nettene» var unnskyldningen :rolleyes:
    Jeg er sjeldent en som går hardt til verks når det kommer til slike ting, men når jeg vet hvor fin utsikt man kan ha på hotel norge så er det vanskelig og akseptere dette.
    For ned i resepsjon en time senere og forklarte at jeg heller tar en lavere romkategori så lenge jeg får utvendig utsikt.
    Nå er jeg «ned(opp)gradert» til nytt rom, « du er jo tross alt top level» kommenterte resepsjonisten når jeg var der nede. Nydelig service og det ble også påpekt at jeg muligens kan få andre oppgraderinger fra Søndag av da de har litt mer ledig og jeg har bestilling her til Tirsdag.
    Egentlig en litt kjip opplevelse som endte opp med å bli veldig bra.
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Bra det løste seg på en måte du ble fornøyd med.

    Norge er et av hotellene hvor jeg absolutt uten unntak har fått fine oppgraderinger.

    Men det spørs jo selvsagt hva som er ledig på en gitt tid - og revenue bookings går selsvagt alltid foran member upgrades.
     
    Flyrlavt liker dette
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Trives godt på Norge som jeg vil påstå er det fineste hotellet til Scandic og sannsynligvis det fineste hotellet som er i Bergen for min del.
    Har også gode erfaringer med fine oppgraderinger her og ble derfor litt skuffet av rommet jeg egentlig fikk (mulig konsekvens av å bestille rett før opphold?) men dette løste seg jo fint :)
     
    tobeornot999 liker dette
  13. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i det. Jeg bor der fast når jeg er i Bergen og får som regel alltid utsikt mot festplassen. Det er mer trafikk nå som gaten er restaurert og bussene kjører der, men på natta er det greit. Men i det siste har jeg merket at AC på mange rom har en sånn vann-surkling som høres vanvittig godt når en skal sove. Hva er det for noe?
     
  14. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Har heldigvis ikke hørt noen slike lyder på rommene før, sliter fort med søvn av slike ting så jeg håper ikke jeg får noen av rommene hvor dette er.
     
  15. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Ålesund Parken
    Status: Red Level
    Rom Booket: Standard
    Oppgradert: Ja, fikk Superior.
    Fin utsikt over byen, og veldig bra frokost. Minus at bartender stadig forsvinner fra baren og at shoppen er tom for mat eller har veldig dårlig utvalg.
     
    Flyrlavt liker dette
  16. sirjobis

    sirjobis Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    Hotel: Scandic Meyergården Mo i Rana
    Status: Top level
    Rom Booket: Superior
    Lengde: 2 dager
    Oppgradert: Ja, fikk Master suite.
    Første opphold etter de nye "fordelene" så var litt usikker på hvordan det ble med upgrades nå. Jeg ankom hotellet rundt midnatt og ble møtt av en meget trivelig resepsjonist. Hun spurte om jeg ønsket poeng eller voucher. Denne gangen har jeg ikke behov for voucher, så passet bra med litt ekstra poeng i grunn. Jeg benyttet så mulighet til å forhøre meg om oppgradering, og ble møtt med meget positiv respons. Jeg kunne velge hvilken suite jeg ville ha, og valget falt da på en tradisjonell brullups-suite i gamle delen av bygget som hun anbefalte som "det fineste rommet". Veldig autentisk rom på ca. 70kvadrat m/separat soverom. Godt fornøyd!
     
    Flyrlavt and Emma like this.
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Som tidligere nevnt så er jeg etter enda flere opphold hos Scandic overrasket over oppgraderingene etter at de egentlig fjernet "oppgradering ved tilgjengelighet". Oppgraderingene jeg har fått etter at dette ble fjernet er noen av de fineste jeg har fått. En annen ting jeg har lagt merke til som muligens er tilfeldigheter er at de ikke nevner oppgradering ved innsjekk lengre, selv om man er oppgradert. Hadde en innsjekking (spurte ikke etter oppgradering) hvor resepsjonist nevnte at de ikke hadde suiter tilgjengelig, men de hadde et greit rom som de kunne sjekke meg inn på. Dette var forresten tidlig på dagen på en spontan booking hvor jeg ikke hadde spurt om tidlig innsjekking. Var veldig skeptisk etter endringene de kom med, men for min del har opplevelsen forbedret seg.
     
    Supersergei liker dette
  18. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Scandic Kurfürstendamm, Berlin
    Status: Level 3
    Rom booket: Superior
    Lengde: 3 dager
    Oppgradert: nei

    Treg innsjekk, og resepsjonisten er første person som spurte etter Korona-passet etter at vi landet i Berlin. Informert om ingen house keeping om vi ikke ba om dette daglig. Minibar inkludert, som ble etterfylt daglig. God frokost på hotellet, som koster 14 Euro per person. Hotellet ligger OK til for både shopping og offentlig kommunikasjon.
     
    Supersergei liker dette
  19. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Fint med oppdateringer på Tysklands hotellene. Har bodd på Scandic i Hamburg og Berlin (Potsdamer platz)...og fått oppgradering til juniorsuite hver gang. I Hamburg var det til og med lounge ifb med rommet. Samtidig digg med gratis påfylling av minibar.
     
    Staralliance and Maggie like this.
  20. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,413
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet en enkel måte å få lagt til medlemsnr på en bestilling gjort via reisebyrå?
     

Del denne siden