Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig inne på tanken om å bytte over til choice, men der er gold allerede oppnådd og platinum er utenfor rekkevidde denne perioden.
    Mulig det blir en fornyelse av scandic red med denne kampanjen, men der igjen så blir jo det litt meningsløst om jeg uansett tenker å bytte over til choice :rolleyes:
     
    RescueMe and eventyrer like this.
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,231
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er hovedgrunnen til at du velger å skifte beite?
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel: Scandic Seilet, Molde
    Status: Top floor
    Rom Booket: Standard
    Oppgradert: Ja, til hjørnerom med balkong

    De rommene de har som ligger ut mot fjorden med terasse er ikke spesielt store, og sengen ikke spesielt god, men utsikten er fantastisk. Da jeg bodde der var det full storm, så det ulte rundt hjørnet, og det føltes nesten som om å være ombord på et skip.

    Full historie her:
    https://finalcall.travel/no/test-scandic-hotel-seilet-molde/
     
  4. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Kan ikke se at dette er kommunisert i tråden, men Scandic Friends har gjort endringer i programmet fra januar. Nå kan man tjene 1 poeng/kr ved bestilling av reiser fra TUI samt velge å bytte voucher mot ekstra poeng. Top level gir enten 150,- voucher eller 850 ekstra poeng.
    https://www.scandichotels.no/scandic-friends
     
  5. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Så til en ting jeg har fundert på en stund, som kanskje dere travere i Friends kan mer om. Hva tror dere lønner seg for oss med typisk 1-3 overnattinger i året. Programpoeng eller booking gjennom Viatrumf?
    Booking gjennom nettsiden for å motta 500 EB-poeng vil aldri lønne seg ettersom Hotels.com eksempelvis gir 5,4% bonus. Med konverteringsrate 13,5 så må prisen gå under 685,- eks mva pr natt.
    Ta en vanlig hotellnatt, ca. 1200,- eks mva som gir oss statusløse 2400+200 poeng (bestilling gjennom nettsiden) eller ca. 875 EB-poeng gjennom Viatrumf.
    Your take?
     
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Har inntrykk av at standarden generelt er litt høyere og i tillegg er det lettere å opprettholde medlemsnivået. Så syns jeg selvfølgelig det er litt surt å tenke på hvor mye trumf jeg har gått glipp av når jeg har valgt scandic…:)
     
  7. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Da kan jeg anbefale å skaffe seg arbeidsgiver som krever at man booker via reisebyrå, så slipper man den bekymringen :D
     
    Flyrlavt liker dette
  8. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Om du har så få overnattinger i året hadde jeg ikke lagt fokus på lojalitetsprogrammene til hotellkjedene, da er det bedre å makse ut via andre kanaler og stå fritt til å bo der man ønsker....
     
    themichael and Flyingdutchman like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er det som er det rare med NCC, ikke bare er det enkelt å få gold status, men de gjør også mer ut av det enn Scandic i min erfaring.
    Trumf er selvfølgelig en bonus. ;)
     
    Flyrlavt liker dette
  10. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Er plat hos NCC men bor avogtil på steder uten hoteller i kjeden. For å ta en annen sammenlikning så gir 10 overnattinger ca. 10 000 NCC-poeng (gjennom Viatrumf) eller 26 000 Friends-poeng. Kjenner NCC godt og det er ikke rare hotellene man får til 10 000 poeng, da tror jeg utvalget er bedre med Friend-poengene. Eller tar jeg feil?
     
    themichael and Supersergei like this.
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Men om man booker via reisebyrå så har man vel egentlig ikke rett på medlemsfordelene ;) Har selv opplevd å få de til tross for at arbeidsgiver har booket via byrå, men det står vel egentlig på nettsidene at man ikke får fordelene om det ikke blir booket direkte fra hotellet.
     
  12. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kommet frem til samme konklusjon, men så fort NCC kjører feks 3 ganger poeng opptjening og i tillegg at man kan få trumf så blir det verre å rettferdiggjøre Scandic. Med mitt reisemønster så greier jeg å opprettholde Red og platinum så jeg ser litt ann underveis.
     
    tombom liker dette
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå vert red level siden Oktober og må egentlig si meg fornøyd med medlemskapet. Såvidt jeg kan huske så har jeg fortsatt til gode å ikke bli oppgradert, ofte til litt finere rom enn bare standard>superior. Blir uansett interessant å sammenligne om jeg skulle ende opp som platinum :)
     
    Flyingdutchman liker dette
  14. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker at det i praksis er litt avhengig av hvilket byrå man bruker og hvilke avtaler de og arbeidsgiver har. Bruker CWT i nåværende jobb, og der vises det på det enkelte hotell man får opp i bookingportalen deres om man får medlemsfordeler i hotellets eget program (har også sett at man for noen kjeder kan velge mellom pris med og uten medlemsfordeler). Har også registerert Friends-nummer hos de, så bookingen dukker opp i Scandic-appen et par sekund etter booking. Arbeidsgiver har vel også en avtale med Scandic via de, så muligens det påvirker også. Skal ikke være lett å navigere i dette farvannet.... o_O
     
    Flyrlavt liker dette
  15. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Det er et godt poeng, du kan faktisk få en natt på noen ok hotell hos Scandic for de poengene. Og om du klarer å komme til nivå 2 (fem netter) så får du også ekstra poeng eller voucher, så det kan jo fort bli litt poeng som kan brukes til noe.
     
    tombom liker dette
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har i en periode vært "nødt" av en kunde til å booke hotellene gjennom Berg-Hansen. Der fikk jeg alltid medlemsfordelene i Choice og Thon - i hvert fall i theorien. I praksis var spesielt Thon veldig dårlig på etterlevelse. Jeg ble dog aldri nektet oppgradering ved forespørsel i resepsjonen (en gang ble jeg nektet hos Thon Storo - men ikke pga.reisebyrået - dem presenterte noe annet utroverdig "svada").
     
    Last edited: 10. febr 2022
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Har vel alltid fått med fordelene jeg også, tror jeg.
    Blir vel litt annerledes om man finner på å booke via f.eks hotels, momondo eller lignende..
     
  18. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Ironisk nok syns jeg Scandic ble bedre på oppgraderinger etter at de fjernet det som en medlemsfordel.
     
    RescueMe liker dette
  19. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan hende. Vi bruker FCM/Travellink, og på portalen deres har vi mulighet til å bestille både med Expedia og ordinær reisebryråbestilling. Expedia gir naturligvis ikke hverken fordeler eller poeng for opphold, med med ordinær (også forhåndsbetalt) reisebyråbestilling har jeg aldri opplevd med mine ~400 overnattinger de 5 siste årene å ikke få både poeng og fordeler.

    EDIT: Forhåndsbetalt, ikke forhåndsbestilt.
     

    Attached Files:

    • clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      3
    Last edited: 12. febr 2022
    RescueMe liker dette
  20. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen klart å gi bort TOP som Red? Jeg prøvde forgjeves i fjor, på nettsiden, på telefon, deretter på mail to ganger og så til slutt i resepsjonen på hotellet før jeg bare gav opp…
     

Del denne siden