Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

1. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,058
    Bonuspoeng:
    93
    Samme hos meg. Står at jeg har medlemsperiode fra mai 25 til mai 26.

2. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Linket dere kontoen i mai måned?
    Jeg linket i juli og har status til juli neste år, mulig de bare gir 12 måneder av gangen?

btm liker dette
  3. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng. Måtte sjekke mailhistorikk og ser at jeg matchet første gang i april. Måtte trigget en ny match i juni atter at jeg «rykket opp».

4. helges

helges Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Ny runde med gaver for L7.

CHOOSE YOUR YEARLY GIFT
    To thank you for being our Best Friend, we’ve prepared some special gifts for you. Choose the one that feels right for you, and it will be delivered straight to your profile or inbox within two weeks.

FREEZE YOUR LEVEL FOR 6 EXTRA MONTHS
    Best Friends deserve more time to enjoy the good things! With this perk, 6 more months are added to your membership year, giving you even more time to collect points and enjoy your perks. For example, if your membership year was set to end on December 31, it now runs until June 30. After that, your new membership year will be July 1 to June 30.You’ll see the update in your account within 2 weeks. More time, more rewards, more fun!

EXTRA 25.000 POINTS
    Dreaming of extra rewards? With 25,000 extra points, the options are all yours. Book a cozy reward night, swap them for SAS EuroBonus points to jet off somewhere new, or pick something fun from their shop. Travel, treats or time away, you decide. Your points will be added to your account within two weeks.

SCANDIC GIFT CARD
    Choose Country (Value:100 EUR) An experience that will last a lifetime! The gift card can be used to book a stay, dine at our restaurants, enjoy our spas or shop at our hotels. Redeemable at Scandic Hotel in the country of your choice and valid for 12 months. Delivered digitally.

livinspeed, eventyrer and Maggie like this.
  5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Da var jeg over min grace og trygt inn i ny periode som EBD, men har blitt nedgradert til Bunn i Scandic selv om kontoene fremdeles står som "koblet".

Mener jeg leste om andre som hadde opplevd det samme og som hadde en kur, men jeg fant det ikke. Skal bo på Scandic neste uke, så hadde vært fint å ordne.

K

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk en epost her om dagen, og var da "new friend" eller hva det nå heter. Gikk inn på profilen min, og trykket på "kobling mellom EB og Scandic", og etterpå var jeg true Friend igjen. Kan være verdt å prøve.

democomputer and petrate like this.
  7. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på hva som gjorde susen, men trykket rundt på begge kontoer og plutselig var jeg true friend igjen gyldig til 31.10.2026.

K

livinspeed and holmen like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Virker som om man bare måtte inn og si at "her er jeg", så ble det oppdatert. :)

9. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er deres erfaringer med oppgraderinger hos Scandic som "True friends"?

10. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,777
    Bonuspoeng:
    350
    Stusselige greier. Svært lite fokus på høy status og virker som det overhodet ikke er noen policy noe som helst sted. Fikk oppgradering uoppfordret på Scandic Valdres, men utover det er det sørgelig. Leser ulike steder om at det er folks gjengse erfaring. Prøvde å slå kloa i Scandic direktøren på eventet til SAS på onsdag som var, men hun stakk av ;)

11. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Null, niks og nada. Til tross for at jeg vet det er ledige rom i høyere kategori.

Det jeg derimot ofte får er handicap-rom, noe jeg ikke kan fordra. Jeg både skriver kommentar ved bestilling og nevner ved innsjekk at jeg ikke ønsker handicap-rom, men likevel får jeg dusj uten dører, lang dass med armlener og alarm-snor på veggen.

Mulig de ser på det som en "oppgradering"?

12. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske få referansepunkter, men mitt siste referansepunkt Scandic Torget Bergen ga en junior suite på en standard booking, og understreker at ekte venner måtte behandles bra.

EndreD and Norwegian_Traveller like this.
  13. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått master og ok oppgraderinger på Scandic sine egne hotell, men er soleklart de som ikke er Scandic som er best, f.eks Norge i Bergen er meget god på oppgraderinger.

14. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg får stort sett alltid oppgradering som True Friend. Forrige uke oppgradert fra standardrom til juniorsuite, personlig hilsen og en pose chips på Scandic Ørnen i Bergen. I dag ble jeg "bare" oppgradert til superior i Oslo.

EndreD liker dette
  15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,314
    Bonuspoeng:
    93
    Like erfaringer som Tore. Gått utelukkende over til Scandic etter match, men dessverre tror ikke jeg har opplevd oppgradering noen gang.

Jeg fortsetter å bo der pga god poengsanking som TF. Enn så lenge...

Norwegian_Traveller liker dette
  16. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en natt på Scandic Byporten midt i forrige uke som TF. Min første Scandic-natt på sikkert ti år :p Hadde bestilt et superior-rom (billigste som var ledig på bestillingstidspunktet, men likefullt 3,3k). På forespørsel ved innsjekk fikk jeg junior suite. Følte ikke noe mer motvilje enn det jeg var vant med fra Strawberry.

17. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fått oppgradering på Scandi Nidelven enda tror jeg (booker i utgangspunktet ikke billigste rom, men de som er 25 m2 med "seaview" (som er elven)).

På Scandic Hell fikk jeg en suite i 2. etage. Skikkelig retro med "jokkapalme" og bidet på badet. Stort hotell som sikkert er pusset opp i ulike perioder. Overrasket over at forkosten ikke åpnet før 06.45, det jo er endel flypassasjerer der. Riktignok ganske stor early-bird frokost.

18. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Har ett gavekort på 1000kr jeg kan selge for kjøpspris 700kr dersom noen er interessert. Kjøpt på fjordårets julekalender kampanje med gyldighet til 15.12.25. Må brukes på hotellet, altså ikke på forhåndsbetalte bookinger. Fungerer også fint på restaurant på Scandic. Ønsker ikke bud.

19. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Dette løste seg med mail til KS og plutselig var de manglende 56k poengene på plass og veien til å beholde TF ikke så lang:)

btm liker dette
  20. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,314
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg som klagde over å ikke bli oppgradert, men i kveld ble jeg det gitt. Skal sies det er 3. eller 4. gang jeg bor på akkurat dette hotellet. Scandic Alta.

Booket standard rom. Fikk Junior Suite. Det er hyggelig! :-D Er True Friend via SAS match fra EBD.

20251112_222409.jpg 20251112_222421.jpg 20251112_222428.jpg 20251112_222435.jpg 20251112_222447.jpg 20251112_222513.jpg 20251112_222549.jpg

Kalsnes, EndreD, Spielhaug and 10 others like this.

Del denne siden