Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

1. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan Scandic kalkulerer poeng er ikke nødvendigvis selvsagt, og jeg mistenker de vet dette selv.

Jeg tok en rask gjennomgang av oppholdene mine de siste to månedene og på tre av oppholdene manglet "ønsker du voucher eller poeng?"-poengene mine. Jeg velger alltid, uten unntak ekstra poeng, så her mangler det 3000 poeng.

På to av oppholdene var frokost spesifisert på kvitteringen, selv om jeg har valgt ingen frokost ved bestilling. Totalprisen var riktig, men da frokost har en annen moms-sats vil man få mindre poeng på denne delen av totalbeløpet. Ikke snakk om store poengsummer, men det skaper litt problemer reiseregningsmessig.

Antar dette går på hvordan resepsjonisten registrerer dette med gratis frokost for de som har det.

Uansett, greit å være litt obs på dette.

For de som lurer beregnes poeng slik:

<pris på opphold ex mva> x 2
    + 25% eller 50% friend boost alt etter nivå
    + 250/500/650/1000/1250 poeng alt etter nivå om man velger bort voucher

Et opphold på 2000,- for en med level 6 (true friend) vil da bli;

2000 / 1,12 * 2 * 1,5 + 1000 = 6357 poeng

Et opphold på 2000,- for en med level 5 (loyal friend), pluss forhåndsbestilt frokost til 125,- vil bli;

(2000 / 1,12) + (125 / 1,25) * 2 * 1,25 + 650 = 5714 poeng

Last edited: 26. nov 2025
  2. RBOCity

RBOCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Er du sikker på at ekstrapoengene bare gjelder for den første natten? Under mine siste opphold jeg fikk poengene for hver natt. Men jeg måtte også be om det gjennom kundeservice fordi automatisk kreditering av ekstrapoengene aldri fungerer. Så det er et systemisk problem.

Preference liker dette
  3. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som du har rett, så her har jeg noen bookinger å sjekke opp i.

Har redigert posten over her.

RBOCity liker dette
  4. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får det ikke til å stemme helt på poenget for bestillinger gjort gjennom reisebyrå, jeg tror de fordeler momsgrunnlaget på den inkluderte frokosten i business-rate annerledes. Jeg manglet uansett 60k poeng men KS fiksa biffen fort når det ble etterlyst.

5. helges

helges Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Det er nok en klar ulempe for oss som bor på Scandic ifb. med jobb og avtalekoder med at det nå bare er poengkrav på nivåene.

Jeg har de siste 10 årene hatt nok hotellovernattinger i året til å komme til toppnivå når kravet var antall netter. Problemet nå er at med avtaleprisen jeg booker med så gir ikke mer enn ca. 3000 poeng per natt (med L7 boost dog voucher istedenfor poeng). Dvs nå at jeg må ha ca 133 netter i året for å opprettholde L7 og 83 netter for L6. Tidligere var det 45 netter for Top Floor og estimert 70 netter for Red Level.

For meg har voucher gitt så mye mer verdi, at å velge ekstra poeng ikke hadde lønt seg. Men nå begynner regnestykket å bli fryktelig mer komplisert, da man må strategisk velge noen opphold med ekstra poeng for å passe på å beholde nivå hvor voucheren da er god nok til å gi mer verdi enn poeng.

Dessverre virker det også som det har falt helt bort med kampanjer med doble poeng eller doble netter med bookinger i visse perioder. Dette var det ca 2-3 ganger i året før.

Jeg frykter for Scandic sin del at det er en del jobbreisende som vil tenke likt og se at de heller kan oppnå toppnivå og få bedre belønning på andre kjeder med færre enn halvparten av antall overnattinger i året de har pdd hos Scandic.

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Scandic CPH Strandpark, noen erfaringer? Finner kun to referanser på forumet her men uten at det stod noe om selve oppholdet.
    Det ser jo unektelig fornuftig ut som overnattingssted nært CPH hvis man dropper Strawberry sine hoteller, og vil ha gangavstand.

Vi lander en fredag ettermiddag og skal spise middag og slikt i byen, og neste dag er avgang 08:20, så masterplanen er hittil å bo på Scandic CPH Strandpark, spasere til terminalen og spise frokost der, og så ta morgenflyet videre.

Skal til og med klare det på under de oppgitte 17 minuttene hos Google.

upload_2025-12-5_9-35-3.png

EndreD liker dette
  7. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Har nøyaktig samme plan ifm en reise til SXM i februar.

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Morsomt nok er det også SXM vi skal til. 08:20 en lørdag morgen på CPH-CDG, så vi drar ned med 16:00-flyet fredag og tjuvstarter ferien i København.

Spielhaug liker dette
  9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket meg inn der i februar, og lest at de har gratis shuttle buss til og fra flyplassen? Leser gjerne rapport fra dere

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Går hvert 30. min, mandag til fredag 06:00-21:00. Såvidt jeg skjønner ingen faste tider. Bookes gjennom resepsjon eller tlf. +45 77338000, 7 plasser og førstemann til mølla.

Selv tenker jeg at med mindre det er skikkelig stygt vær blir det apostlenes hester, sjekker inn det aller meste av bagasje hele veien og da vil jeg heller rusle i 15 minutter enn å måtte vente på en liten bil.

https://www.scandichotels.com/en/hotels/scandic-cph-strandpark/shuttle-bus

livinspeed, Thomas123 and holmen like this.
  11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Det var talentløst av meg å ikke huske detaljen med at den ikke går i helgene :eek:
    Ankomst 22 og avreise 8 om morran, får håpe på fin rusletur i februranatta (heldigvis med lite bagasje)

12. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,410
    Bonuspoeng:
    163
    Vet ikke om jeg tør å anbefale taxi: Av erfaring så hater taxisjåfører på CPH korte turer og du får virkelig høre det om det bare er en 5 minutters tur.

kongenamundsen liker dette
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    5 min med skikkelig kjeft på dansk kan jo være ganske oppkvikkende en sein kveld :D

livinspeed and petrate like this.
  14. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    28
    5c buss går fra rett utenfor terminal, 1 eller 2 stopp og spaserturen er redusert til under 5 min. Bussen går hvert 20 min i helgen.

stekus liker dette
  15. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var der for noen uker siden. Fint hotell, strålende utsikt på rommet jeg fikk. Jeg kom inn til CPH for sent til shuttle så jeg tok bena fatt. Gikk helt greit det. Ved ankomst prøvde jeg å booke shuttle men fikk beskjed at den var fullbooket. Tok derfor gåturen tilbake, men etter bare fem minutter så kjører shuttle forbi helt tom?!?

Tipset må være å også spørre om shuttle på morgenen selv om man ikke har reservert dagen i forveien. Det er et ganske stort hotell så det er nok rift om de plassene. Særlig for dem med enorme mengder bagasje. Har du en liten trillekoffert er det uproblematisk å gå til hotellet. Har du noe mer enn det så blir det litt strevsomt, men på en annen side får du forbrent noen av kaloriene fra lounge-besøk og on-board service ;)

16. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Hmm. Ser ut til å ha gått på en smell. Tok for gitt at det holdt å booke opphold med Scandic gavekort før de går ut på dato, men ser ut som de ikke kan brukes til å forhåndsbetale for opphold, og at hele oppholdet derfor må være gjennomført før de utløper. Har i så fall et gavekort på 3000 (3x1000) med utløpsdato 15.12 som selges relativt billig i tilfelle noen trenger det den neste uken.

EDIT: Solgt

Last edited: 08. des 2025
  17. Runar

Runar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hva skal du ha for gavekortet?

18. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Har fått flere henvendelser, tenkte 50-60%, åpen for bud!

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    Denne kom på mail idag, har ikke meldt meg på noe julekalender.
    Men booket Scandic Nideleven 24-25 mai i pinsehelga som jeg vil si er en god deal, hvor frokost også er inkludert:) Gjelder søndag til mandag helt til 31 dec 2026!

Special Deal - Sunday stays for 60 EUR | Scandic Hotels

bildescandic.png

20. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har fått til å overføre poeng fra Scandic til SAS siste dagene? Virket for meg tidligere i høst men nå lar den meg bare overføre én vei, fra SAS til Scandic, ikke motsatt.

Del denne siden