Setevalg Air France som EBG

Tråd i 'Bonushjelp' startet av btm, 02. sept 2024.

1. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    For å rydde opp i forvirringene.

AF har A359 og 773 med ny kabin. På A359 er det rad 1 og 10 som er bulkhead. På 773 med F-kabin er det rad 3 og 9 som er bulkhead. På 773 uten F-kabin er det rad 1 og 9 som er bulkhead.

AF har også 773 med kun 14 biz-seter. Ingen av disse har ny kabin. I tillegg har de 773 med F-kabin og gammel konfigurasjon.

For å se forskjell i setekarted kan man se at de nye kabinene (som under) har ‘den hvite klumpen’ i bulkhead bort fra midtgangen. Samt du ser den nye F-kabinen med to deler i hvert sete.

upload_2025-9-17_14-51-16.png

Den gamle kabinen har den hvite ‘klumpen’ i bulkhead mot midtgangen.

upload_2025-9-17_14-52-48.png

I den nye kabinen er bulkhead overlegen, spesielt vindussetene. I den gamle kabinen er det ingen eller ikke nevneverdig forskjell på bulkhead og andre seter.

AeroLOPA er vår venn. https://www.aerolopa.com/af

Merkelig at vedkommende har fått gammel kabin i setetkartet da SIN var en av de første rutene med oppgradert kabin. Snippen over med ny kabin er til SIN.

Last edited: 17. sept 2025
    The_Dude, Shyneno, Preference and 7 others like this.
  2. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for grundig svar!

Shyneno liker dette
  3. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Har en bonusreise med AF business ICN-CDG neste sommer. Har forsøkt å reservere seter, både på KLM og AF sin nettside, men alle business-setene koster fra 1600kr og oppover å reservere. Er det annerledes i appen enn på websiden?

4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Har du faktisk lagt til EB-nummer på alle flighter? Hvis ja, da skal du kunne velge fritt i appen.

5. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    gå inn i sas appen og velg legg til EuroBonus nummer på booking, legg til for alle flighter/legs.

gå inn i af app’en, legg til booking nr. og velg seter

Last edited: 27. nov 2025
  6. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har jeg vært inne i appen og sjekket og eurobonusnummeret ligger inne på meg for alle flightene. MEN jeg ser at sønnen min på 9 er første passasjer i bookingen, og han har naturlig nok ikke noe status. Får lagt inn bookingen i AF-appen men når jeg velger sete koster det 1600 eller 2000kr.

For øvrig har jeg en booking til for kona og datteren vår, denne har kun eurobonusnummeret mitt lagt inn for bookingen som helhet.

7. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er fortsatt forvirret:(
    Flyr PTP-CDG neste sommeren med AF og 777-300. Det er kun 14 seter å velge mellom på biz så om jeg forstår deg rett er det gammel kabin. Hvilke seter ville du anbefalt for et par?

8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Honeymoon-setene. Dette er ikke-ny kabin, disse er helt topp når du reiser med noen og ønsker å være sosial. Reiser til SJO i julen med tilsvarende kabin, men på A359. Har valgt tilsvarende seter som under. Tenker det blir vel så greit som om det hadde vært AF sin nye kabin, i og med at jeg reiser med +1 og det er enklere å snakke sammen i disse setene. I den nye kabinen må man lene seg frem for å se naboen.

NB: Hvis ferien har gått skikkelig dårlig og sjefen ikke er i humør, da anbefaler jeg A og L.

upload_2025-11-27_22-20-11.png

[​IMG][​IMG]

https://www.aerolopa.com/af-773-leisure

9. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63

Prøvde igjen i dag. Da fikk jeg booket sete til meg selv, og til sønnen min på samme booking, men bare mitt setevalg ble lagret. Forsøkte å booke for kona og datteren vår på den andre bookingen men der var det fortsatt gebyr.

Ringte inn til SAS, de fikk lagt på sete til sønnen min, men for den andre bookingen fikk de ikke gjort noe - alle setene stod som restricted. Jeg ba henne sjekke om eurobonusnummeret mitt lå inne på riktig vis, og hun mente bestemt at det allerede var registrert på alle steder det kunne.

Hun sa at hun skulle gjøre et siste forsøk på å refreshe bookingen, og plutselig dukket setevalgene opp likevel. Aner ikke om hun faktisk hadde gjort noen endring i bookingen, evt om hun fikk lagret noe på nytt og dermed oppfrisket noe status i systemet, men enden på visa ble i hvert fall at hun til slutt fikk booket samtlige seter slik vi ønsket.

mrtrond liker dette
  10. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har prøvd i flere dager nå, men får ikke valgt sete. Jeg kan endre sete på feeder flights med KLM (OSL-AMS-LHR) i AP-appen, men ikke longhaul med AF eller Virgin. Sistnevnte er for så vidt OK, der har jeg valgt sete direkte hos Virgin. Men på hjemturen PTP-CDG med AF (biz) så får jeg ikke ikke opp alternativet i appen til AF. Prøvde på nettsiden og der står det "seat map unavailable" med feilmeldingen "Sorry, the seat map is not available right now because your payment is still pending. Please try again later.".

Noen som vet om en løsning?

11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Har du fått reisen billettert? Altså dokumentet med electronic ticket itinerary?
    SAS pleier å løse setevalg ganske greit på chat elelr telefon.

12. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kupper denne bittelitt. Når du er inne på Virgin sine sider. Ser du EB numrene på alle reisende? Hos meg er nummeret mitt inne, men jeg er reisende nummer 3, så jeg antar at siden reisende nummer 1 ikke har status (hun er EBG), gjør at vi ikke får valgt seter gratis

13. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Yes, har fått PDF med alle legs "Confirmed". Skal prøve meg på chat før jeg eventuelt ringer inn. Takk for tips!

14. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Det er synlig på begge to, ja. Jeg har kun sølv og reisende nr. to (dama) har ingen status i det hele tatt (men hun er registrert i EB). Vi kan velge sete hos Virgin gratis så det er neppe avhengig av status.

15. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Men begge har fått sine EB overført i Virgin sin side? Der er det tomt i min booking. På sas og AF ser jeg EB numrene…

16. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det ser sånn her ut på virgin sine sider.

Attached Files:

mrt liker dette
  17. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser at passasjer #1 er registrert som ELITE

18. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer! Det er meg, og jeg er sølv-medlem. Sølv hos EB tilsvarer Elite hos SkyTeam. Så vidt jeg vet så skal ikke det gi gratis setereservasjon så jeg antok bare at biz-bonus hos Virgin inkluderer dette.

19. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, 3 andre i gruppen min er EBG og en EBS + meg selv som er EBD. Vi flyr dessverre i økonomi, men trodde at jeg skulle få valgt seter gratis

Screenshot 2025-12-03 at 21.11.43.png

Går jeg inn i SAS app'en, ser det nå sånn ut... veldig rart...
    Screenshot 2025-12-03 at 21.18.25.png

20. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Enig i at det er rart! Må være billetten da.. Forøvrig får ikke jeg leg med Virgin opp i SAS-appen, men har alle de andre på reisen. Varierer litt mellom SAS, KLM, AF og SAS hva som er tilgjengelig i hvilke apper..o_O

Del denne siden