Fader, så vanskelig det skal være. Jeg får alle leg. Prøver meg på KLM Whatsapp support, har KLM på 1 leg. På sas.no ser alt ok ut. Utrolig rart
Svarer meg selv her. Er EBS som tilsvarer SkyTeam Elite. Flyr Longhaul biz med AF og får ikke opp muligheten for å velge sete i appen til KLM eller AF. Tok kontakt med AF via WhatsApp og etter mye frem og tilbake så bekreftet de at dette ikke er gratis, men koster €199/pers. Det er jo helt uaktuelt..
Det var rart. Jeg valgte sete gratis for alle strekninger i AF appen. Flyr AF til og Vietnam Airlines tilbake.
Har samme problem, fikk til på hjem reise med AF, men ikke utreise. Chat på messenger funket greit til å få hjelp å velge sete.
Er en egen tråd om det samme hos KLM som greit beskriver hva dere må gjøre. https://insideflyer.no/forums/posts/601093/
Jeg har en bonustur med Air France CDG-BKK i business (er EBG), og sleit også med å velge sete. Siden denne turen også inkluderer Garuda gikk jeg inn på https://www.garuda-indonesia.com/oc/en/ søkte opp bookingen, og fikk etter litt klikking lagt på seter på AF, GA og SV. Jeg fikk også lagt på seter på en annen booking som inkluderer Aerolineas Argentinas - altså ikke behov for Whatsapp og annen menneskelig kontakt. Kult om andre også kan teste denne fremgangsmåten.
Nå får jeg ikke valgt seter igjen på long haul biz uten å betale. Er gull. Har gjort akkurat samme som tidligere. Prøvd å fjerne og legge til igjen SAS eurobonus nr også. Er det noen nye triks eller endringer ute og går? Er det bare gratis å velge seter på økonomi blitt?
Ingen ny triks. 1) Ha riktig status 2) Legg til EB-nummer på alle flighter 3) Velg sete i KLM-appen uten å være innlogget. Dette gjelder uavhengig av kabinklasse.
Ok takk. Ja alt ser riktig ut altså, var sånn jeg gjorde sist når det fungerte helt fint også. Er jo ganske rett fram. Har prøvd i både AF og KLM app, men må betale altså. Sendte mail til gullmailen men de sa bare noe visvas om å kontakte AF og be de sjekke.
Ligger EB-nummer på alle flightene? Er du logget inn i KL-appen? Har du fortsatt gullkort? Er det en AF/KL-operert flight? Merk at du må betale for bulkhead-seter nå, så det kan være det står velg seter fra 1,800 NOK. Resterende skal være gratis.
Ja eb nummer ligger på alle flighter. Er ikke logget inn nei. Fortsatt gull ja. Det er en af flight. Hadde en annen af flight ikke lenge siden, da funket dette fint. Hadde ikke tenkt på bulkhead nei, bare vanlig biz sete. Men nå koster alle setene penger. Nei gir litt opp, får spørre på flyplassen kanskje de kan hjelpe, skal ut om noen dager.
SAS på telefon hjalp meg for 2 uker siden med det samme. Selv om jeg vet andre har fått beskjed om at sas ikke fikser.
Fikk det til! Jeg prøvde jo først å slette Eurobonus nr i AF app'en og så legge det til der. Det så riktig ut i SAS app'en på alle legs da. Men rookie mistake! Det jeg måtte gjøre var å slette Eurobonus nr i AF app'en igjen og legge det til i SAS app'en. Da funker det! Det så helt likt ut i AF app'en som sagt, men det å legge det inn i SAS app'en aktiverer tydeligvis noe ekstra i bakgrunnen. Takk for gode tips!