Setevalg Air France som EBG

Tråd i 'Bonushjelp' startet av btm, 02. sept 2024.

  1. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    365
    Bonuspoeng:
    63
    I alle dager... det virker veldig inkonsekvent ift svaret Air France nettopp ga meg.
     
    Shyneno liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy i dag med betalte biz-billetter OSL-CDG-ABJ med AF og fikk velge seter gratis da jeg la inn mitt Asante Reward Platinum-kort. Sjekket ikke før dette var lagt til. Bulkhead ble først tilgjengelig 72 timer før avreise.
    At statsløse må betale for seter i biz er vel ikke uvanlig nå for tiden. SAS har jo selv innført dette på long-haul biz.
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,157
    Likes mottatt:
    7,488
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg merket dette selv på en intra-Europa Economy Light betalbillett med KLM. Asante Platinum gir gratis valg av standardseter. EBD gir ingenting. Nødutgang, economy comfort-seter og lignende koster penger med begge typer status.
     
    puckno and Shyneno like this.
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,435
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste fra CWL til SVG via AMS for halvannen uke siden i billigste økonomi. Her hadde jeg lagt inn Asante-kortet ved booking og fikk valgt seter gratis for meg og reisefølget på 4 kamerater. Noen dager i forveien ba jeg KL på chat om å legge inn mitt FB-kort (kun basic medlem), noe som ble gjort. Likevel stod det Sky Priority på boardingkortene og boardinggruppe 1/2 på hele gjengen.

    Da jeg skulle sjekke inn for reisen min nå til ABJ på Gardermoen lå allerede mitt EB-kort inne, men i self check-in kom det kun opp to kolli inkludert, selv om det skal være 3 i biz med SPE+. Det virker som at det ikke er helt oppe og går med EB-status hos AF.
     
    puckno and Shyneno like this.
  5. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    365
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg fått svar fra SAS EuroBonus på spørsmålet om setevalg, og det er etter mitt skjønn ganske oppsiktsvekkende:

    "Thank you for your email and I apologize for the delayed reply. Due to an unprecedented high volume of cases, we will be assisting in English as our aim is to help as many of our premium customers the quickest possible.

    You are correct. The seating for our Gold and Diamond members is free on Skyteam flights. Unfortunately, at the moment we are not allowed access to the AF seating chart so the instructions we have is for the passengers to pay for the seats and then fill the online form and request a refund.

    As you can see below we have no access to the seating chart of AF. We are well aware of the issue and we are looking into it. Please accept our apologies for any inconvenience caused.

    [​IMG]
    "
    Så i følge SAS Eurobonus Support så har gull og diamond kortinnehavere rett til gratis setevalg i biz. De oppfordrer til å kjøpe seter for deretter be om refund.

    Mens i følge Air France support så har man ikke rett på gratis setevalg.

    Hvem skal man velge å stole på? Hvis noen har korte kommunikasjonsveier inn til de som styrer overgang til SkyTeam så kan dette være noe å spille inn. Det oppleves som noe som må tas tak i og kommuniseres tydeligere. Mulig de allerede er på ballen ref svaret fra EuroBonus support. Men likevel.
     
  6. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Har alle forsøkt å logge seg på My bookings på AF/KLM og velge sete?
     
  7. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,111
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    113
    yup
     
  8. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    365
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Jeg får kun valgt sete gratis på intra-europa, ikke på langdistanse.
     
  9. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    365
    Bonuspoeng:
    63
    ... og der kom det en reversering fra Eurobonus support, når det gjelder å kjøpe seter for deretter å be om refund

    "We just received an update from the back office, regarding the free-seating benefit on Skyteam flights.

    Unfortunately, since do not have access to the seating availability of some airlines yet, so we advise our customers to call the operating airline to book their seats.

    Regarding the free seating, unfortunately 'we do not have any information regarding this at the moment and we advise our members to reserve the seats without paying if possible. If you opt to pay, unfortunately we cannot guarantee a refund.' "
     
  10. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Betaler ikke 1609 kr for å reservere sete.... :mad:
     

Del denne siden