Da har jeg fått svar fra SAS EuroBonus på spørsmålet om setevalg, og det er etter mitt skjønn ganske oppsiktsvekkende:
"Thank you for your email and I apologize for the delayed reply. Due to an unprecedented high volume of cases, we will be assisting in English as our aim is to help as many of our premium customers the quickest possible.
You are correct. The seating for our Gold and Diamond members is free on Skyteam flights. Unfortunately, at the moment we are not allowed access to the AF seating chart so the instructions we have is for the passengers to pay for the seats and then fill the online form and request a refund.
As you can see below we have no access to the seating chart of AF. We are well aware of the issue and we are looking into it. Please accept our apologies for any inconvenience caused.
"
Så i følge SAS Eurobonus Support så har gull og diamond kortinnehavere rett til gratis setevalg i biz. De oppfordrer til å kjøpe seter for deretter be om refund.
Mens i følge Air France support så har man ikke rett på gratis setevalg.
Hvem skal man velge å stole på? Hvis noen har korte kommunikasjonsveier inn til de som styrer overgang til SkyTeam så kan dette være noe å spille inn. Det oppleves som noe som må tas tak i og kommuniseres tydeligere. Mulig de allerede er på ballen ref svaret fra EuroBonus support. Men likevel.
Vis alt...