Jeg trenger litt bistand fra dere eksperter på IF.
For noen uker siden var jeg uheldig (ref. litt klønete) og ramlet ned trappen hjemme. Long story short; jeg fikk brist og brakk noen ribbein. Needless to say, ingen flytur på noen uker.
Det resulterte i at vår planlagte tur til LIS ikke kunne bli gjennomført, da dette skjedde dagen i forveien. Jeg tok kontakt med forsikringsselskapet og har opprettet en sak og fått refusjon for hotellet, men
ingenting mer.
Flyreisen er nemlig bestilt i Executive Class (Business) hos TAP
via Aegean Airlines - med poeng. (Jeg hadde 100 000 poeng som gikk ut.) Reiseforsikringen har, visstnok, et punkt (
4.3 - Hva forsikringen ikke omfatter) i vilkårene der dette står:
"- Bonuspoeng som ikke refunderes av transportør/ reisearrangør."
Dermed har jeg da mistet både turen, bonuspoengene og får heller ingen refusjon av poeng. Jeg la ved "verdien av poengene" ved å lage en fiktiv reise måneden etter i samme klasse, slik at prisen kom frem. Men dette får vi da altså
ikke refundert.
Skikkelig surt å miste alle disse poengene! Reisen er bestilt direkte på nettsidene hos Aegean Airlines (som bonustur) og betalt med SAS Premium Mastercard (desember i fjor). Noen tips til hva jeg kan gjøre her?
Vis alt...