Hendelsen jeg nevnte i posten over er jo bare en enkeltsak. Det var derfor jeg mente vi burde ha en egen tråd for å dele opplevelser med reiseforsikring, slik at alle sider kommer frem. Jeg er sikker på at mange også har positive erfaringer med Europeiske. Men når Tryg dekket 7000 kroner for min kone i denne saken, mens Europeiske kun dekket 2500 for pasienten selv (prøvde først å dekning for alle tre via Europeiske, men det var blankt avslag), så sier Europeiske indirekte at det det er en ferieopplevelse verdt ca 5000 kroner å få fly t/r Norge-Granca for å oppleve et sykehus i utlandet. Det står det ikke så mye om i reklamen Men siden du jobber i Europeiske, kanskje du kan si noe om prosentandelen fornøyde/misfornøyde kunder når en situasjon oppstår, sammenlignet med andre selskaper? Jeg er sikker på at dere har statistikk på dette
Har havnet to ganger på sykehus i utlandet, den første gangen var ei togulykke i Thailand og den andre gangen var det ei matforgiftning i Pattaya og begge ganger så ordnet Frende Forsikring opp ganske så kjapt
Nå er ikke jeg noen ekspert på dette,men det gjøres vel ofte tester av reiseforsikringer av forbruker steder som dinepenger osv.. Ofte kommer vel Europeiske dårlig ut av disse? Dnb best,har dekningsgaranti og har vel blitt kåret til beste reiseforsikring flere ganger på rad,etter de startet denne garantien.
Jernbanepersonalet har reiseforsikring inkludert i boligforsikribgen deres, men utvidet den slik at den også gjelder så fort jeg går utenfor døren (også arbeidsreiser). Mener det ikke kostet så mye ekstra, de er uansett latterlig billig på forsikring.
Havnet på sykehus i Torrevieja tre dager i mars etter og ha snublet, og truffet en murvegg med hodet først. Fikk stiftet tre stifter i knollen, var innlagt på offentlig sykehus 4 dager til observasjon. Her er alt gratis, men når jeg kom ut, måtte jeg innom lege tre ganger, og som tok seg meget godt betalt for etterkontroll. I tillegg var det regning på taxi. Ringte IF ( Europeiske) og meldte skade. De ba meg ta vare på kvitteringer som skulle oppbevares i 6 mnd. ved evt. kontroll. Pengene kom inn på konto etter par dager. Litt diskusjon om t - skjorte til hundre kroner som de ikke ville dekke, selv om den var griset til med blod. Hvis ambulansesjåførene hadde klippet den ville det blitt dekket. Her var det snakk om kun småpenger, så jeg gadd ikke krangle. Har superforsikring hos Europeiske.
Jeg har Gjensidige's Ferie og Fritid pluss forsikring og har 2 erfaringer med bruk av reiseforsikringen, og er veldig fornøyde med hvordan de løste sakene. Første gangen var jeg i Los Angeles hvor jeg ble syk og fikk en kraftig infeksjon som krevde antibiotikabehandling. Vi bodde på hotell i Santa Monica og havnet på Marina Del Rey Hospital. Jeg prøvde å ringe forsikringa først, men siden jeg hadde amerikansk simkort fikk jeg ikke ringt ut av landet, så jeg kom aldri i kontakt med Gjensidige. Valgte derfor å bare betale alt selv der og da og satse på at forsikringa ordnet opp i ettertid. Tok vare på alt av kvitteringer og fikk tilbakebetalt alt av utlegg uten diskusjon. Mitt andre tilfellet var når kjerringa blei takla så det susa på fotballbanen og brakk beinet. Det viste seg at hun ikke var forsikret av klubblaget, så ringte Gjensidige for å høre om de dekket dette. Dette dekket de uten problemer. Alt av legetimer, regninger for røntgen, fysio, transport til og fra ble tilbakebetalt uten diskusjon. Alt i alt, veldig fornøyd med Gjensidige Reise pluss forsikring.
Det var en tøff nøtt. Om din egen mobil ikke fungerer – hvordan skal du da klare å få tak i forsikringsselskapet ditt eller SOS-sentralen? Jeg pleier å være kreativt god på komplekse problemstillinger og oppgaveløsning, men på denne står jeg helt fast.
Jeg vil vel tru at de fleste sykehus har ordninger hvor de vil være behjelpelige med å opprette kontakt med f.eks familie i hjemlandet som igjen kan ta kontakt med forsikringa for deg.
Spørsmål ang forsinket baggasje. Ved hjemkomst ble baggasjen strandet i Amsterdam og jeg stod uten genser/jakke på Gardemoen. Sjekket med mine forsikringer men de ville ikke dekke (som ventet) dette siden det er på hjemreisen. Er det noen mulighet for å få sas til å dekke kjøp av ny jakke da jeg var nødt til å ha varmere klær for å komme meg hjem? Reiser kollektivt så det blir jo litt venting ute. Hvilken mail henvender jeg meg i så tilfelle til?
https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/ (tror ikke det er så mye å hente, men koster vel ikke så mye å sende en e-post)
Det hadde vært interessant å lese statistikk på dette, men jeg er rimelig sikker på at man må være ganske høyt opp i systemet før man får lov til å dele dette offentlig med mindre det allerede ligger tilgjengelig via nettsidene deres såklart.
Det er jeg klar over. Men mulig en eller annen smarting her inne har stått i samme situasjon og på en eller annen finurlig måte har klart å få dekket et klesplagg eller to
Bagasjen er ikke tapt, kun forsinket. Mitt spørsmål var om det var noen som hadde tips til hvordan man kunne få dekket ei jakke etc.
Hvis bagasjen er forsinket på hjemreisen, stoler vi på at du har tilgang til tingene du trenger. I slike tilfeller vil utgifter for nødvendige gjenstander ikke dekkes av SAS. Link: https://www.sas.no/reiseinfo/bagasje/forsinket-tapt-skadet/