Spørsmål angående reiseforsikringer (Samletråd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av peterfox, 24. juni 2015.

  1. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Hendelsen jeg nevnte i posten over er jo bare en enkeltsak. Det var derfor jeg mente vi burde ha en egen tråd for å dele opplevelser med reiseforsikring, slik at alle sider kommer frem. Jeg er sikker på at mange også har positive erfaringer med Europeiske. Men når Tryg dekket 7000 kroner for min kone i denne saken, mens Europeiske kun dekket 2500 for pasienten selv (prøvde først å dekning for alle tre via Europeiske, men det var blankt avslag), så sier Europeiske indirekte at det det er en ferieopplevelse verdt ca 5000 kroner å få fly t/r Norge-Granca for å oppleve et sykehus i utlandet. Det står det ikke så mye om i reklamen o_O

    Men siden du jobber i Europeiske, kanskje du kan si noe om prosentandelen fornøyde/misfornøyde kunder når en situasjon oppstår, sammenlignet med andre selskaper? Jeg er sikker på at dere har statistikk på dette :)
     
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Har havnet to ganger på sykehus i utlandet, den første gangen var ei togulykke i Thailand og den andre gangen var det ei matforgiftning i Pattaya og begge ganger så ordnet Frende Forsikring opp ganske så kjapt :)
     
    Rscott liker dette
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,244
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er ikke jeg noen ekspert på dette,men det gjøres vel ofte tester av reiseforsikringer av forbruker steder som dinepenger osv.. Ofte kommer vel Europeiske dårlig ut av disse?
    Dnb best,har dekningsgaranti og har vel blitt kåret til beste reiseforsikring flere ganger på rad,etter de startet denne garantien.
     
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Jernbanepersonalet har reiseforsikring inkludert i boligforsikribgen deres, men utvidet den slik at den også gjelder så fort jeg går utenfor døren (også arbeidsreiser). Mener det ikke kostet så mye ekstra, de er uansett latterlig billig på forsikring.
     
  5. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Har NITO sin forsikring gjennom Tryg. Synes den er god.
     
  6. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Havnet på sykehus i Torrevieja tre dager i mars etter og ha snublet, og truffet en murvegg med hodet først. Fikk stiftet tre stifter i knollen, var innlagt på offentlig sykehus 4 dager til observasjon. Her er alt gratis, men når jeg kom ut, måtte jeg innom lege tre ganger, og som tok seg meget godt betalt for etterkontroll. I tillegg var det regning på taxi.

    Ringte IF ( Europeiske) og meldte skade. De ba meg ta vare på kvitteringer som skulle oppbevares i 6 mnd. ved evt. kontroll. Pengene kom inn på konto etter par dager. Litt diskusjon om t - skjorte til hundre kroner som de ikke ville dekke, selv om den var griset til med blod. Hvis ambulansesjåførene hadde klippet den ville det blitt dekket. Her var det snakk om kun småpenger, så jeg gadd ikke krangle.
    Har superforsikring hos Europeiske.
     
    Xflipper liker dette
  7. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har Gjensidige's Ferie og Fritid pluss forsikring og har 2 erfaringer med bruk av reiseforsikringen, og er veldig fornøyde med hvordan de løste sakene.

    Første gangen var jeg i Los Angeles hvor jeg ble syk og fikk en kraftig infeksjon som krevde antibiotikabehandling. Vi bodde på hotell i Santa Monica og havnet på Marina Del Rey Hospital. Jeg prøvde å ringe forsikringa først, men siden jeg hadde amerikansk simkort fikk jeg ikke ringt ut av landet, så jeg kom aldri i kontakt med Gjensidige. Valgte derfor å bare betale alt selv der og da og satse på at forsikringa ordnet opp i ettertid. Tok vare på alt av kvitteringer og fikk tilbakebetalt alt av utlegg uten diskusjon.

    Mitt andre tilfellet var når kjerringa blei takla så det susa på fotballbanen og brakk beinet. Det viste seg at hun ikke var forsikret av klubblaget, så ringte Gjensidige for å høre om de dekket dette. Dette dekket de uten problemer. Alt av legetimer, regninger for røntgen, fysio, transport til og fra ble tilbakebetalt uten diskusjon.

    Alt i alt, veldig fornøyd med Gjensidige Reise pluss forsikring.
     
    DanH, ChrisTW and Xflipper like this.
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det var en tøff nøtt. Om din egen mobil ikke fungerer – hvordan skal du da klare å få tak i forsikringsselskapet ditt eller SOS-sentralen? Jeg pleier å være kreativt god på komplekse problemstillinger og oppgaveløsning, men på denne står jeg helt fast.
     
  9. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil vel tru at de fleste sykehus har ordninger hvor de vil være behjelpelige med å opprette kontakt med f.eks familie i hjemlandet som igjen kan ta kontakt med forsikringa for deg.
     
    Edvard liker dette
  10. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål ang forsinket baggasje.
    Ved hjemkomst ble baggasjen strandet i Amsterdam og jeg stod uten genser/jakke på Gardemoen. Sjekket med mine forsikringer men de ville ikke dekke (som ventet) dette siden det er på hjemreisen.

    Er det noen mulighet for å få sas til å dekke kjøp av ny jakke da jeg var nødt til å ha varmere klær for å komme meg hjem? Reiser kollektivt så det blir jo litt venting ute.

    Hvilken mail henvender jeg meg i så tilfelle til?
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    På hjemreise dekker de ikke noe...
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/

    (tror ikke det er så mye å hente, men koster vel ikke så mye å sende en e-post)
     
    Magnus1001 liker dette
  13. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Fra Lufthansa Første klasse til kollektivt uten jakke i sur vind. Brutalt :D
     
    Magnus1001 liker dette
  14. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde vært interessant å lese statistikk på dette, men jeg er rimelig sikker på at man må være ganske høyt opp i systemet før man får lov til å dele dette offentlig o_O med mindre det allerede ligger tilgjengelig via nettsidene deres såklart.
     
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!
    Sender krav på å få dekket en jakke til 1000-lappen
     
  16. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jeg klar over. Men mulig en eller annen smarting her inne har stått i samme situasjon og på en eller annen finurlig måte har klart å få dekket et klesplagg eller to :)
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    SAS dekker tapt bagasje ved hjemreise når det har gått 2 eller 3 uker.
     
    Xflipper liker dette
  18. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Bagasjen er ikke tapt, kun forsinket. Mitt spørsmål var om det var noen som hadde tips til hvordan man kunne få dekket ei jakke etc.
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Tror dessverre det blir vanskelig.
    Moralen er en ha med ting for å "overleve" i håndbagasjen.
     
    Magnus1001 liker dette
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden