Spørsmål angående reiseforsikringer (Samletråd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av peterfox, 24. juni 2015.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Neppe F. Men en god reiseforsikring vill dekke C hjem. Dog får du jo poeng, så om en er litt strategisk før en ringer å har funnet "forslag" til hjemreise(med et ønsket selskap/allianse) med en fornuftig pris vill dette ofte være mulig med reiseforsikringen.

2. pensjonisten

pensjonisten Rype/bonusjeger

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for svar !
    Reisa var i C
    Er ny her, men har jo lest en del siste året.Fantastisk forum !!
    Skulle jo sjekket opp dette mens vi var i situasjonen.

Travellingalf, RoadKing and Xflipper like this.
  3. SteemingHazard

SteemingHazard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei..

Lurte på hvis noen vet om en selskap som tilby reiseforsikring som dekkes for 1 år rundt verden...

Enda bedre om man for extra trumf eller EB med kjøpet også. Takk

4. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte min gjennom Killroy . De har da en pakke fra Gauda. Veldig fornøyd med dem. Endte opp på sykehus i Peru. Fikk raskt hjelp uten problemer.

SteemingHazard liker dette
  5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Gauda har spesialisert seg på den type produkter.

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du eller noe i familien er med i fagforening el, kan det være et sted å sjekke. Jeg vet at langtids reiseforsikring er mye billigere i min forening, (en de andre stedene jeg sjekket) og dekker også opphold basert på studier eller tidsbegrenset jobb i utlandet.

7. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje dumt spørsmål, men er reiseforsikringsperioden definert fra man reiser hjemme fra til man er tilbake hjemme? Eller blir det "nullstilt" når man reiser til feks nytt land?

8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,888
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan feks kjøpe Europeiske 180 dager reiseforsikring og kjøpe en forlengelse på 180 dager ekstra. Sjekk med kundeservice hva det eventuelt skulle koste.

Fra man reiser hjemme til man er tilbake hjemme. Blir ikke nullstilt om du reiser feks fra London og videre til New York, da er man fortsatt på samme reise fra den dagen man reiste ut hjemme ifra. Du må være hjemme i 24 timer for at ny periode skal gjelde.

9. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det gir veldig mening:)

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Meld deg opp til et random fag på universitetet i Oslo og registrer deg hos Ansa (har ikke sjekket om det går). Datteren min studerer i utlandet og betaler en slikk og ingenging av en standard reiseforsikring uten 3-mnd begrensing med medlemskap i Ansa. Ca 1/10-del av prisen til Europeiske, så verdt å sjekke ut

Last edited: 30. april 2019
  11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,888
    Bonuspoeng:
    183
    Det datteren din har er studentforsikring utland som gjelder i det landet datteren din studerer.
    ANSA sin er forøvrig dyrere enn Europeiske Studentforsikring Utland.

Du kan ikke melde deg opp til ett fag ved UiO og tegne medlemskap i ANSA og tro du er dekt i 12 mnd. Det gjelder kun studielandet i utlandet i 12 mnd, skal man være på ferie og farte mellom land feks går ikke det, og i tillegg skal man jo faktisk være student i utlandet.

Sonictravel liker dette
  12. matsjonas

matsjonas Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har reist endel til steder hvor UD fraråder innreise. Gauda var eneste som ville tilby meg forsikring og de tilbyr gjerne det andre ikke kan.. feks 1 år i utlandet.

13. hardlanding

hardlanding Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har brukt Colombus Direct ved to lengre reiser, den ene på ni måneder. De har relativt lave priser. Jeg trengte aldri hjelp fra dem, så jeg vet ikke hvor gode de er på det.
    https://www.columbusdirect.com/

14. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Bare litt info om forsikringen jeg hadde:
    https://www.gouda.no/privat/reiseforsikring/enkeltreiseforsikring/ung

Forsikringen hjalp til når jeg trengte det i Cusco, ringte alarmtelefonen dem. ingen spørsmål annet en hva jeg trengte hjelp med. Bare godt gjennomført.
    De dekket også utleggene jeg fikk utenom på ca 3000kr. Alt i alt veldig fornøyd.
    Mener å huske at den dekker skader ved ekstremsport etc. også ( som surfing, dykking og alle andre sports ting)

[/LIST]

15. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,924
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan sjekke "world of nomads", der kan du forsikre deg for 60 euro mnd :)

16. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har brukt Gouda på de tre reisene jeg har hatt som har vart over flere måneder. Har benyttet forsikringen hos de to ganger (tyveri av kamera en gang, og en gang jeg ble rana) og opplevde de som veldig hjelpsomme og greie å ha med å gjøre. Er dog noen år siden jeg benyttet de sist.

17. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Lander på Paris CDG og skal videre med tog 2t 45m senere. Dette er selvsagt ikke en gjennomgående reise og togbilletten er betalt for og ikke mulig å booke om.

Ved en forsinkelse med SAS-flyet som gjør at jeg mister toget, vil jeg være dekket av DNB Best eller AmEx Elite til å innhente reisen?

Har lest vilkårene, men blir ikke helt overbevist. Hos AmEx ser det ut til at man må ha 4 timer mellom transport for at forsikringen skal gjelde.

Del gjerne erfaringer fra da du selv måtte innhente en reise og hvordan det løste seg med forsikringsselskap!

18. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,012
    Bonuspoeng:
    113
    4 timer er stort sett standard hos alle selskaper så vidt meg bekjent.

thecoldfish liker dette
  19. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,974
    Bonuspoeng:
    93
    Har 'reise pluss' i Gjensidige, og fikk dekket nye flybilletter da vi sto fast i kø på E6 på vei til OSL i nesten to timer. De har halvannen time som magisk grense for å utløse erstatning.

thecoldfish liker dette
  20. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Chattet med DNB og fikk der vite at de regner 4 timer. Det synes jeg er drøyt lenge å være i transfer så kanskje man må titte på alternativ.

Del denne siden