Vil tro de fleste reiseforsikringer kan økes med x antall dager, men koster ofte flesk. Når jeg jobbet med forsikringer kostet det over 100 kroner hver dag ( for to) forsikringen ble utvidet. Jeg bor i Spania om vinteren, og bruker SAS Amex P. sin reiseforsikring samt EU helsekort. Passer på og ta en tur innom Norge etter 90 dager, før jeg drar ut igjen. Vil tro det er større utfordringer når en drar utenfor EU/EØS. Husker en stygg sak fra Thailand der en pensjonist ble syk etter at reiseforsikringen var gått ut, og det kostet nærmere 1 million for og få han hjem til Norge.
Hei, Som tittelen tilsier har jeg fått knust min mobiltelefon. Dette skjedde i en rulletrapp på Hong Kong lufthavn. Jeg sto på høyresiden av rulletrappa og så på mobilen da jeg ble løpt på bakfra av en som hadde det litt vel travelt. Mista mobilen ut av hendene, den traff og falt nedover rulletrappa, og skjermen knuste. Ifølge DNB kan de ikke gjøre noe, med mindre jeg har anmeldt personen som løp på meg. Er det virkelig så fastlåst? Har jeg noen andre muligheter? Mvh Kristian
Har samme erfaring med reiseforsikringer. Kun erstatning ved "ytre påvirkning" bla bla. Alternativene dine er innboforsikring eller "idiot"-forsikring fra feks Telenor som dekker alt.
Jo, men som trådstarter skriver så må det som regel dokumenteres. I dette tilfellet med en anmeldelse. Ref vilkårene: Skadeverk ved at en annen person rettsstridig ødelegger, skader, gjør ubrukelig eller forspiller sikredes eiendeler, jf straffelovens §§ 351-353. Skade og tyveri skal meldes til politiet på stedet. Men jeg kikket litt i vilkårene, og det det virker som at det dekkes av kjøpsforsikringen på kortet. Men det forutsetter at eiendelen er kjøpt med kortet og den varer kun i 120 dager fra kjøp.
Leser at DNB har dekningsgaranti for Reise Best. "DNB ligger igjen i toppsjiktet grunnet dekningsgarantien de tilbyr. Det vil si at om et annet forsikringsselskap har en dekning DNB ikke har og du ønsker den, så får du det om du kan vise til bedre vilkår et annet sted. Men det betyr at du må sette deg inn i vilkårene – både hos dem og andre." https://www.norskfamilie.no/den-beste-reiseforsikringen-i-2018 Vurder å ha Europeiske Helårs reiseforsikring Super i bunn neste gang. Dekning av skade på eiendeler ved uhell er verdt premien alene. (Inntil 40 000 NOK per gjenstand, egenandel 1000 NOK). Vilkår Europeiske JUN18.
I min erfaring er det i mange land mulig å levere inn politianmeldelse på nett, og du trenger ikke være i landet hendelsen skjedde for å gjøre det - hjemmefra går fint. Har ingen erfaring fra hong Kong, men har du sjekket muligheten? Anmeldelsen vil selvsagt bli henlagt, men du kan i hvert fall få en kvittering tilsendt på e-post som du så videresender ditt forsikringsselskap? Ellers høres dette ut som noe som også kan dekkes av din innboforsikring - sjekk om du har uflaksdekning der. Det oppdaget jeg til min store forbauselse at jeg hadde da jeg somlet bort et kamera for noen år siden - da var beskjeden at sorry, reiseforsikringen dekker ikke dette - men det gjør innboforsikringen! Riktignok med en egenandel, men noe erstatning er jo bedre enn ingen Lykke til!
Tror du kan anmelde her: https://www.erc.police.gov.hk/cmiserc/CCC/PolicePublicPage?language=en Kan ikke forstå at det skulle være behov for å anmelde et slikt hendelig uhell som dette. Er med på å skape unødig medarbeid for politiet.
Nå er det muligens en brannfakkel i knusktørt landskap, men skal vi virkelig prøve å få ny telefon dekt av ett eller annet forsikringsselskap fordi vi knoter det til? Om jeg ikke klarer å stå i en rulletrapp og holde i en tlf på samme tid (fucker opp) så kjøper jeg meg en ny tlf(eller bytter glass om det holder). Om vi skal ha alt dekt kan vi like gjerne inngå delingsøkonomi eller godta sinnsyke forsikringspriser. #forventer0likes
DNB Reise best koster såvidt en hundrings i mnd, dekker alt dette. Burde være given for alle med et visst antall reisedøgn.
Vet ikke om du leste hva jeg skrev, men var ikke nøyaktig dette som skjedde. Hadde det ikke vært for at jeg er over 182 høy og veier over 90kg tror jeg at jeg hadde flaksa nedover rulletrappa selv. Men jeg ser poenget ditt.
Hei! Er dessverre blitt akutt syk ser meg nødt til å avbestille flybillett, er utlandsstudent og har forsikring med ANSA og ved jobben i Norge (Begge TRYG). Kjøpte flybillett med kredittkort. Dyrt å kjøpe ny flybillett rett før man flyr. Lurer på om noen her vet om forsikringen dekker nye billetter? Er student i USA og har mistet noen dager til skolestart. Takk for svar.
Kontakt forsikringsselskapet. De vet best. Når vi er inne på temaet; noen som har erfaring med endring på reise på grunn av for eksempel sykdom når man er på awardreise i biz eller first? La oss si at man må utsette retur i F-award hos SQ fra Auckland. Får man nye billetter i F?
Kom hjem fra CT- reise i Asia for 3 uker siden. Kona brakk foten, og ble innlagt på en liten privat klinikk i byen Sihanoukville i Cambodia. Tok kontakt med Sas for mulig endring av hjemreisen.Fikk til svar at dette ikke var mulig . "En bonusreise kan aldri endres etter at utreise har funnet sted ".Ingen unntak !! Andre som har vært i en lignende situasjon ?
Klar over regelen.Syntes de var noe firkantet ,da det fantes award billetter i C på planlagt utskrivningsdato, med annen reiserute. Ting løste seg imidlertid. Ikke noe problem å få bli noen dager lenger på klinikken ( $...), slik at planlagt hjemreise kunne benyttes : Phnom Penh - Bangkok - Oslo -Trondheim med Thai og Sas Takk og pris for at vi hadde business ! Forsikringsselskapet haddeselvfølgelig dekket hjemreisa , men hadde de uten videre dekket business ?
Spørsmålet er vel i hvilken klasse en kan bestille billett hjem, i et slikt tilfelle. kan man fly F hjem på forsikringsselskapets regning, om CT turen var i F?