Spørsmål angående reiseforsikringer (Samletråd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av peterfox, 24. juni 2015.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,538
    Bonuspoeng:
    293
    Det er dessverre alt for sant.

Storbaba liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,538
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har både reiseforsikring gjennom DNB PB og Gjensidige (Tekna). Er det noen som har god oversikt over disse, og vet om DNB PB sin (Det er vel Fremtind?) er like god som Gjensidige sin? I så fall kan jeg jo bare si opp Gjensidige.

Skal ta en gjennomgang av begge en gang jeg har tid, men om noen har god oversikt, så kan jeg jo spare litt tid. :)

3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt flere gode erfaringer med Gouda, de skiller seg litt ut.

Storbaba liker dette
  4. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leser meg litt opp på vilkårene i forsikringene mine før en nært forestående tur, hvor det dessverre er knapp margin til at både jeg og bagasjen kommer med. LOfavør Fremtind dekker innhenting (uspesifisert beløp, eller 6000kr?) såfremt transportselskapet ikke har erstatningsansvaret og hvis transportør ikke klarer innehting av reiserute innen 24 timer.

I SAS Amex Elite sine vilkår, pkt 1.7.1 c), står det:
    Tapt tilknytning. Forsikrede mister sitt tilknyttede fly, tog eller fartøy og dette medfører en ventetid til neste tilgjengelige avgang til destinasjonsstedet på mer enn 4 timer etter opprinnelige avgangstid i samsvar med bestilling/billett.

Dette virker jo mye romsligere enn Fremtind sin. Spesielt siden man er dekket ved å betale 75% av reisen med Eurobonuspoeng. Er det noen som har prøvd innhenting av reiserute gjennom SAS Amex Elite sin reiseforsikring i det siste? Er den så romslig som det ser ut som, eller er det noe liten skrift jeg overser?

5. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke fått lest hele tråden, men er det forskjeller mellom selskapene ift hvordan ny booking gjøres ved forsinkelse? Får man booke selv? Booker de? Aktuelt ift kampanjen til Turkish - her gjelder det å få fly med dem videre..

6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Som regel booker selskapet for deg. Avhengig av selskap kan man noen ganger velge eller forsøke å påvirke utfallet litt selv. Tipper Turkish prioriteterer å ombooke deg til sine egne flyvninger, siden det blir billigst for dem. Men det er Turkish, som ikke akkurat er kjent for å være ryddige i opprydding :p så ja.. lykke til!

7. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sitter nå i Sas loungen utland of venter på fly til Amsterdam med Klm. Dette flyet er pr nå 50 min forisnket noe som mest sannsynlig gjør ar jeg mister min connection til flyet som går til Manchester i kveld fra Amsterdam. Skal etter ruten så fly MAN-MCO i morgen tidlig.

Hva gjør jeg nå? Har aldri vært i en slik situasjon. Skal jeg oppsøke noen eller ordner Klm dette? Har jeg krav på noe? Det er en gjennomgående bonusbillett.

8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,261
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge det er gjennomgående må KLM i teorien ordne opp. Ville sjekka alternativer, og ringe KLM asap

Det går et direktefly fra AMS-MCO i morra- kan det være et alternativ tro?

9. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Klm skal ordne opp og du er mest sannsynelig booket om allerede i det du lander på AMS til 07:55 flyet i morgen om du ikke rekker siste fly til MAN ikveld.

Det kan uansett være greit å klargjøre et par alternativer du kan legge frem for klm/kundeservice om de ikke har booket deg om og du blir stående i AMS. Her kan du også legge litt føring for hvilke flyselskap du ønsker å fly med.

10. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for all hjelp. Har jeg krav på noe penger ang dette? Regner med Klm ordner med hotel i amsterdam i kveld om jeg ikke rekker flyet. Men noe annet enn det?

11. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,261
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis reiseklassen blir nedgradert har du krav på poeng tilbake. Ellers+- hotell og en matbit i Ams

https://www.klm.no/en/information/refund-compensation/compensation

Magnus77 liker dette

Del denne siden