Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der. Feks dama flyttet ut søndag morgen, inn igjen på mandag ettermiddag :)
     
    drsyk, holmen and Xflipper like this.
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en ting jeg også lurer på, og det er hvilken informasjon en slik faktura eller ett slikt billag har lov til å inneholde i forhold til loven om personvern?

    Gjerne post kilde som link :)
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Komplett dokumentasjon skal lagres ettersom (skatte)myndighetene kan gjøre bokettersyn som kan innebærer å kontrollere bl.a. gyldigheten av alle bilag/dokumentasjon. Det finnes mange lover som gjør at kravene i GDPR må vike. Det gjelder i alle sammenhenger det er andre lover som krever oppbevaring av personopplysninger som en del av informasjonsmengden som skal ivaretas. Hver virksomhet må selv, som en del av sin internkontroll som skal møte GDPR-kravene, dokumentere hvilke data de oppbevarer hvor lenge, og hva dette begrunnes i. Det behøver heller ikke være knyttet til at det er andre lover som gir rom for oppbevaringen. GDPR gir mange slike åpninger, men som stiller krav til vurderinger, f.eks. at oppbevaringen ikke skal gi urimelige utslag for registrerte. Komplisert regelverk, men GDPR gir alle rammene for dette. Har jobbet en god med med innføringen av GDPR...
     
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så da har fjordkraft lov i følge GDPR å gå inn i regnskapet for å sjekke om det anlegget du har signert fjordkraftavtalen på faktisk har blitt signert en avtale i ditt navn, EBB og Trumf'nr på, så i praksis så kan de hente opp opplysningene 5 år etter her? Eller er der 6 mnd de må forholde seg til? Altså bruke disse opplysningene imot deg, eller regnes det som så sensitiv infomasjon at det kun skal deles med skattemyndighetene og ingen andre?
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker at de kan argumentere for at de har saklige behov for å gå tilbake på tidligere kundeforhold for å sikre at markedsmessige tilbud kun utnyttes i tråd med de krav de oppstiller for tilbudene. Opplysningene betraktes ikke som sensitive i lovens forstand heller. Det er ytterst få opplysningen som det er særskilte krav til (som f.eks. etnisitet, regilion, seksualitet, fagforeningstilhørighet, helse) og som således er senstiv. Selv fullt fødselsnummer er ikke noe sensitivt iht. lov.
     
  6. david666

    david666 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    hei,

    Vet ikke om dette har blitt spurt tidligere. Jeg har tidligere brukt viatrumf til å bestille strøm for 400(nå 800) trumf poeng. Nå er bindingstiden over og jeg lurer på om hvilken av følgende er mest fornufting.

    1. samboeren min bestiller med sitt navn men sammen trumf bruker. usikker om dette funker da vi kun har en trumf konto?

    2. jeg registrer meg på en random strøm leverandør og bytter tilbake til Fjordkraft med samboeren min sitt navn, men også samme trumf konto.

    dersom metode 1 funker så hadde det vært konge, men usikker om det funker.

    tusen takk
     
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo også vurdere å ta en periode hos NTE og få 485 trumf før du prøver deg på Fjordkraft igjen... (ev. dersom du ikke lykkes med ny runde der).
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har testet hvor lenge det må være mellom hver gang man får trumf-bonus hos NTE? Det er vel 6 måneder siden jeg byttet til Fjordkraft nå.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jo bare teste da? Jeg byttet fra Talkmore til ICE, så tilbake til Talkmore etter 3 mnd hos Ice, fikk ny trumf hos Talkmore + vervebonus... :p
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg må ta en for laget :)
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo angrerett , så om den ikke dukker opp så er det bare å angre ? :D
     
  12. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Uten at jeg kan si at det gjelder nå, så har Fjordkraft tidligere hatt ett års karantenetid på anlegget før ny kickback kan utløses med de avtalene jeg kjenner til, men det er selvfølgelig mulig det er forskjellige regler for andre avtaler.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Fant ut ut hvor lenge en må vente på NTE @Upsaker. Kan bekrefte at drøy 10 måneder og 3-4 leverandører var nok for at Fjordkraft kom på listen hos Viatrumf.
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    10 måneder uten NTE før du kunne få de igjen? Eller 10 mnd med NTE før det ble Fjordkraft igjen?
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    6mnd med NTE og så billigere alternativ før det ble Fjordkraft igjen. Så det gikk altså å få ny viatrumfavtale og poeng ventende i listen selv om det ikke var gått 1 år.
     
    Upsaker liker dette
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde fjordkraft spot på meg, endret til samboer og vips, nå er det på listen etter 2 dager hos Viatrumf. Gjenstår og se om det blir godkjent da, skjer neppe før devalueringen :(
     
    Last edited: 18. aug 2019
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er har først hatt 6 mnd med NTE og så ca 6 mnd med Fjordkraft nå. Må nok finne en tredje leverandør før jeg går tilbake.
     
  18. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Fjordkraft-trumf og Fjordkraft-eurobonus regnes som uavhengig av hverandre, så du kan fint hoppe videre nå med Fjordkraft-eurobonus....
     
    Upsaker liker dette
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Rett fra Fjordkraft Eurobonus til Fjordkraft Trumf?
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    jeg gjorde det, og fikk da.
    Fikk nå også da 3 gang når jeg gikk fra trumf til trumf men på ny person(samboer).
     

Del denne siden