Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte 24. mars, fikk trumf 2. april. Denne måleren har jeg fått Eurobonus på før fra Fjordkraft og Trønderenergi, så tilbake til Fjordkraft uten EB, så var den registrert på fruen hos Fjordkraft for EB, så tilbake på meg for trumf.

    K
     
    drsyk liker dette
  2. Trollemoringer

    Trollemoringer Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    33
    Da har jeg byttet strømavtale til fjordkraft. 10000 EB poeng på vei til en ekstra kostnad av 340 kr i løpet av avtaleperioden. Pr i dag har jeg Coop avtale hos los som gir meg 2% bonus, samt at månedspris og påslag er lavere. 6 mnd bindingstid hos Fjordkraft er uansett til å holde ut, det er jo i tiden med lavest forbruk
     
  3. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Der ja - ny strømavtale på vei.
     

    Attached Files:

    jgroneng liker dette
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk sms ifra Fjordkraft den 03.05.19 om avtalen trer i kraft, forsatt ikke EB, men gir dem ut mnd...Ingen krise enda ;)
     
  5. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    flott!
    noen som vet om det går an å kombinere eurobonus-avtalen med bestilling via trumf?
    da ville det være 15850 til sammen
     
  6. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er to ulike avtaler med ulik pris og ulike vilkår. Mener noen har prøvd det før og fått blankt nei:)
     
  7. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    De utleverer poeng tirsdager i partallsuker, dvs du burde få de enten i dag eller om 14 dager:)
     
    drsyk liker dette
  8. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk Trumf fra NTE i dag. Kun en uke etter første regning ble betalt.

    Endrer alltid forfall på regninger til dagens dato for å få de fortest mulig betalt. I dette tilfellet kom Trumfen inn på konto før opprinnelig forfallsdato er utløpt
     
    sness liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer EB kom samme dagen ;)
     
    joskje liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har idag Fjordkraft EB-avtalen som ble tegnet i desember. 6 mnd binding går ut i slutten av juni (iflg. kundeservice).
    Jeg spurte de om det er mulig å endre avtale i bindingstiden og det var OK. Jeg spurte også om jeg kunne benytte ViaTrumf og tegne Spotpris-abo. direkte på nettsiden hos de (og dermed bytte til denne avtalen). Fikk da som svar at jeg kunne bytte abo. men at jeg IKKE vill få Trumf da det var mindre enn 12 mnd. siden jeg benyttet en annen "Trumf-kampanje" (jeg fikk 10.000 EB i desember).

    Jeg tenker at jeg uansett skal bytte fra EB-avtalen jeg har nå til Spot. Men tenker dere at jeg skal forsøke via ViaTrumf? Verste som skjer er jo at jeg ikke får 390,- i Trumf.
     
  11. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmålet mitt er heller: Hvorfor har du 6 mnd binding? De endret fra 3mnd til 6mnd 26. januar i år..Jeg byttet 22. januar med oppstart 15. februar

    Min 3mnd binding gikk ut for noen dager siden, så jeg snakket med hele fem agenter på kundeservice for å bekrefte at det var trygt å bytte. Svarene varierte veldig, selv om jeg poengterte at jeg byttet før de endret til 6mnd. Til slutt fikk jeg tak i en slags supervisor som trippeltsjekket systemene deres, og bekreftet at jeg ikke hadde noe binding og beklaget all feil-info jeg hadde fått.

    Min erfaring er at de på chat ikke sjekker i systemet hvilken faktisk bindingstid du har. De bare ser at du har den generelle EB-avtalen og sier "du har 6 binding mnd fra xx/xx", uten at dette nødvendigvis stemmer med hva som ligger inne i systemet på deg som kunde. Vil derfor anbefale deg å trippelsjekke!

    PS: tok selvsagt skjermbilde av alle eposter og chatter som bekreftet at bindingen er gått ut.
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er helt enig med deg. Og hadde faktisk tenkt å ta det opp med Fjordkraft like etter bestilling da jeg forsto at de hadde endret fra 3 til 6 mnd. binding etter min bestilling. Men jeg lot det ligge.

    Nå som de sier jeg uansett kan bytte produkt innen bindingstiden er det jo i praksis ikke noe problem. Regelen rundt 12 mnd. siden forrige avtale for å få Trumf igjen gjelder jo uansett i begge tilfeller.
     
  13. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, det spørs litt om de regner 12 mnd siden forrige EB-relaterte-avtale eller 12mnd siden forrige gang du var kunde hos FK.. Jeg ville kommet meg vekk derfra for sikkerhetsskyld, mtp 12 mnd karantene, men det er dog bare meg:)
     
  14. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Bytter fra Norgesenergi (som ga 1500 CP) til Fjordkraft (som i dag gir 795 Trumfkroner 11925 EBP) og fikk utsatt oppstart til bindingstiden går ut. Sånn liker jeg!
     
    Franco63 liker dette
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Kunne du fikse dette selv i bestillingsprosessen eller måtte du kontakte fjordkraft?
     
  16. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte ta en chat etterpå. Men meget behjelpelig!
     
    Gullars liker dette
  17. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Fjordkraft/viatrumf tilbyr i skrivende stund 800 trumfkroner, opp fra 795,-
     
  18. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid tar det før Fjordkraft legger seg i "Under behandling" i Viatrumf?
    4 dager siden jeg byttet, og er utålmodig :rolleyes:
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Bestillte 29.05 og fortsatt ikke dukket opp hos meg, sendte mail til kundeservice(Fjordkraft) og fikk svar:

    "
    Vi kan bekrefte å ha mottatt bestilling fra deg og alt vil ordne seg her. Det kan ta ca 14 dager før dette dukker opp på siden din hos trumf.

    Din ordre (hos oss) er ikke 100% ferdigstilt på nåværende tidspunkt, og vi har derfor ikke sendt melding videre til trumf om disse poengene helt enda. Det tar vanligvis noen dager for en strømbestilling å komme helt i orden. "
     
    furlong and pineapple_juice like this.
  20. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestilte på Fredag 31/5 og det kom inn igår på Trumf oversikten :)
     

Del denne siden